مقاله کامل درباره بررسي و مقايسه ميزان افسردگي در بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه

مقاله کامل درباره بررسي و مقايسه ميزان افسردگي در بين دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه

دانشگاه تربيت معلم تهران
دانشكدة روانشناسي و علوم تربيتي
پايان‎نامه
(جهت اخذ درجه كارشناسي رشته مشاوره و راهنمايي)
عنوان:
بررسي و مقايسه ميزان افسردگي در بين دانش‎آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه
استاد راهنما:
دكتر نظري
پژوهشگر:
اشرف كوناني
موضوع:
بررسي و مقايسه ميزان افسردگي در بين دانش‎آموزان دختر و و پسر مقطع متوسطه در سطح شهرسان كوهدشت
محقق: اشرف كوناني
تقدير و تشكر:
مَنْ لَمْ يَشْكُرُ المَخْلوقْ لَمْ يَشْكُرُ الخالِقْ
خالصانه‎ترين سپاس‎هايم نثار آنهايي كه شمع وجودشان را با اخلاص به پاي شيفتگان علم و دانش ذوب كرده و هستي را با عطر وجودشان معطر ساخته‎اند، كليه معلمين و اساتيد بزرگوارم بخصوص استاد بزرگوار جناب آقاي دكتر نظري كه در طي دورة تحصيلات كارشناسي و تدوين پايان‎نامه حاضر معلمي مسئول، پرتلاش و راهنمايي صميمي براي من بوده است. همچنين جا دارد از راهنمايي‎هاي دلسوزانه و راهگشاي دوست عزيزم خانم اكبرزاده مقدم نيز تشكر و قدرداني نمايم.
تقديم:
تقديم به پيشگاه مقدس حضرت صاحب‎الزمان، مهدي وعود(عج)
و
تقديم به خانواه عزيزم بخصوص پدر و مادر مهربانم كه اگر در طريق كسب علم گام برمي‎دارم ثمرة‌ زحمات و فداكاري‎هاي بي‎دريغ ايشان است.
فهرست مطالب
چكيدة تحقيق:
پژوهش حاضر به منظور بررسي و مقايسه ميزان افسردگي بين دانش‎آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه در شهرستان كوهدشت انجام گرفت. به اين صورت كه تعداد 40 نفر از دانش‎آموزان (20 نفر دختر و 20 نفر پسر) با روش نمونه‎گيري خوشه‎اي به طور تصادفي انتخاب و براساس آزمون افسردگي بك مورد آزمون واقع شدند. مطابق اغلب يافته‎هاي پيشين بخصوص در خارج از كشور) يافته‎هاي پژوهش حاضر نشان مي‎دهند كه در كل افسردگي دانش‎آموزان دختر مقطع متوسطه به طور معناداري بالاتر از ميزان افسردگي دانش‎آموزان پسر در اين مقطع مي‎باشند.
همچنين برحسب نتايج تحليل آماري ‎t استودنت براي گروه‎هاي مستقل با درجة آزادي 38=‎d.f و در سطح آلفاي ‎(5/0 = ) جهت بررسي فرضيه يك سويه
كه «ميزان افسردگي دانش‎آموزان دختر مقطع متوسطه به طور معناداري بالاتر از ميزان افسردگي دانش‎آموزان پسر مقطع متوسطه مي‎باشد» نتايج بيانگر تفاوت معني‎دار بين ميزان افسردگي دو گروه مي‎باشد.

فایل : 107 صفحه

فرمت : Word

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط