دانلود نسخه اصلی جوغن نامه کتاب جامع رمزیابی جوغن

جوغن نامه کتاب جامع رمزیابی جوغن

این کتاب در مورد رمزیابی جوغن و رمز گشایی جوغن ها مخصوص باستان شناسان در124 صفحه و در قالب پی دی اف و شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز دارند براي يافتن مقبره بايد بسته به نوع منطقه شکل قرارگيري کاسه ها و نشانه هاي کنار آنها و جهت هاي جغرافيايي دقت نمود هر چه کاسه خوش تراشتر و عميق تر باشه به همان اندازه بزرگي و ثروت فرد متوفي رو مي رسونه معمولا فاصله کاسه تا قبر از ۱۰ متر تجاوز نمي کنه اما درمواقعي استثناهايي نيز وجود داردشما در بخش کتاب باستان شناسی در ارتیکل فارسی این کتاب رو تهیه کنید

کتاب جامع رمزیابی جوغن

کتاب جامع رمزیابی جوغن

در کل کاسه ها و جوغنها اينگونه تقسيم مي شوند

از نظر عمق و اندازه : کاسه و يا جوغن ها از لحاظ اندازه به سه گروه کوچک متوسط و بزرگ تقسيم مي شوند.
کاسه و يا جوغن ها از لحاظ عمق هم به صورت عميق و هم به صورت کم عمق يافت مي شوند.

از لحاظ وضعيت

آن هايي که در سقف غارها و يا اتاق ها يافت مي شوند.
آن هايي که نشانه قبر هستند و در نزديکي قبري قرار دارند.
آن هايي که در کنار و همراه ساير علامت ها استفاده مي شود.
آن هايي که دفينه در داخل و يا زير آن ها قرار دارد.
رمزیابی جوغن

 دوستان کاسه به سنگی گفته می شود که فقط یک سر آن سوراخ باشد و از درونش زمین زیر آن معلوم نباشه اما جوغن به سنگی گفته میشه که دارای دو سوراخ از سر تا ته آن باشه و از ته آن زمین معلوم باشه.

کاسه کنده شده روی سنگ

این کاسه های کنده شده که به شکلهای مختلف کنده کاری شده اند(مربع و گرد و مستطیل) نماد قبر هستند.در گذشته اعتقاد داشته اند
که از آبی که در آن کاسه جمع میشود توسط مرده داخل قبر نوشیده میشود.یعنی در اطراف سنگی که کاسه کنده کاری شده قبری وجود دارد.
همه این علامت ها بار ندارند.سنگهایی که قابل حرکت هستند و از جای دیگری به انجا آورده شده دارای بار هستند.
بدین صورت که فقط یه زرع زیر سنگی که کاسه روی آن کنده کاری شده را بکاوید.بار ان عموما یک خمره کوچک است.پس سراغ کاسه هایی که روی یک سنگ ریشه دار هستند نروید.

مقدمه:

جوغن، یک نوع سازه سنگی است که در ایران و سایر نقاط جهان یافت می شود. جوغن ها معمولاً به شکل یک حفره دایره ای یا بیضی شکل در زمین هستند. آنها اغلب با سنگ های بزرگ ساخته می شوند و ممکن است دارای نمادها یا نقوش حکاکی شده باشند.

رمزیابی جوغن، تلاش برای کشف معنای این سازه های سنگی است. این کار می تواند دشوار باشد، زیرا جوغن ها دارای معنای متفاوتی در فرهنگ های مختلف هستند.

جوغن چیست؟

جوغن چیست؟

جوغن، یک نوع سازه سنگی است که در ایران و سایر نقاط جهان یافت می شود. جوغن ها معمولاً به شکل یک حفره دایره ای یا بیضی شکل در زمین هستند. آنها اغلب با سنگ های بزرگ ساخته می شوند و ممکن است دارای نمادها یا نقوش حکاکی شده باشند.

جوغن ها معمولاً به عنوان یک مکان برای ذخیره آب، غلات یا سایر اقلام استفاده می شده اند. آنها همچنین ممکن است به عنوان مکانی برای عبادت یا مراسم مذهبی استفاده می شده اند.

تاریخچه جوغن

جوغن ها از هزاران سال پیش در ایران و سایر نقاط جهان ساخته می شده اند. قدیمی ترین جوغن های شناخته شده در ایران مربوط به هزاره ششم قبل از میلاد است.

جوغن ها در طول تاریخ در فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. در ایران، جوغن ها در فرهنگ های مختلف از جمله فرهنگ های ایلام، ماد و هخامنشی یافت می شوند.

انواع جوغن

جوغن ها را می توان بر اساس ویژگی های مختلف طبقه بندی کرد. یکی از روش های طبقه بندی جوغن ها، طبقه بندی آنها بر اساس اندازه آنها است. جوغن ها می توانند از اندازه کوچک تا بزرگ باشند.

روش دیگر طبقه بندی جوغن ها، طبقه بندی آنها بر اساس شکل آنها است. جوغن ها می توانند به شکل دایره ای، بیضی شکل، مربعی یا مستطیلی باشند.

روش سوم طبقه بندی جوغن ها، طبقه بندی آنها بر اساس وجود یا عدم وجود نمادها یا نقوش حکاکی شده است. برخی از جوغن ها دارای نمادها یا نقوش حکاکی شده هستند، در حالی که برخی دیگر فاقد آنها هستند.

رمزیابی جوغن

روش های رمزیابی جوغن

رمزیابی جوغن، تلاش برای کشف معنای این سازه های سنگی است. این کار می تواند دشوار باشد، زیرا جوغن ها دارای معنای متفاوتی در فرهنگ های مختلف هستند.

با این حال، روش های مختلفی برای رمزیابی جوغن وجود دارد. یکی از روش ها، مطالعه ظاهر جوغن است. دانشمندان می توانند از طریق مطالعه ظاهر جوغن، اطلاعاتی در مورد هدف آن کسب کنند.

روش دیگر رمزیابی جوغن، مطالعه نمادها و نقوش حکاکی شده روی آن است. دانشمندان می توانند از طریق مطالعه نمادها و نقوش، اطلاعاتی در مورد معنای جوغن کسب کنند.

نکات مهم در رمزیابی جوغن

در رمزیابی جوغن، توجه به نکات زیر ضروری است:

  • جوغن ها دارای معنای متفاوتی در فرهنگ های مختلف هستند. بنابراین، هنگام رمزیابی جوغن، باید به فرهنگ منطقه ای که جوغن در آن یافت می شود توجه کرد.
  • جوغن ها ممکن است دارای معنای چندگانه باشند. بنابراین، نباید انتظار داشت که بتوان معنای یک جوغن را به طور قطعی مشخص کرد.
  • رمزیابی جوغن یک فرایند زمان بر است. ممکن است نیاز باشد که دانشمندان سال ها برای رمزیابی یک جوغن تلاش کنند.

نتیجه

رمزیابی جوغن، یک کار چالش برانگیز اما جذاب است. این کار می تواند به ما کمک کند تا در مورد تاریخ و فرهنگ جوامع گذشته اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

 

39900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط