پروژه آمار

پروژه آمار

مقدمه
در دنياي كنوني سرعت دگر گوني به حدي رسيده است كه عمر مفيد اطلاعات به يك دهم هم نمي رسد ، بنابراين انباشتن ذهن با اطلاعاتي كه به سرعت رو به زوال است جز اتلاف وقت و انرژي حاصلي ندارد ، به همين علت است كه در برنامه هاي اخير ودلت به جاي انتقال دانش بر توليد دانش تكيه مي كند .
يكي از اساسي ترين روش ها براي رسيدن به اين مقصود ، آن است كه سطح توانائي خود را در مدل سازي پديده هاي مورد مطالعه افزايش دهيم. مدلسازي به بيان مساله و پديده مورد مطالعه به زبان علم هدف عمومي آمار ، ايجاد زمينه هايي در افراد است كه آنها را قادر سازد علاوه بر انجام اعمال رياضي كاربرد رياضيات را در زندگي مشاهده نموده و به بررسي مسائل اطراف پرداخت .
معمولاً مسائلي كه در آمار و مدلسازي مطرحند به گونه اي هستند كه افق هاي تازه اي را در برابر افراد باز مي نمايد . براي آنكه دامنه شناخت وسعت يابد لازم است چند شاخه علمي به هم گره بخورد و ارزشها يكي در ديگري استفاده شود.
رياضيات به عنوان يك علم پايه اي و زيربنائي حضور خود را در بسياري از علوم به اثبات رسانده است . آمار نيز از يك ديدگاه به عنوان علمي مستقل و از ديدگاهي ديگر به عنوان شاخه اي از رياضيات در علوم كاربردي جايگاه ويژه خود را دارد .
داده هاي زير مربوط است به نمرات درس رياضيات دانش آموزان قبول شده بر پايه اول دبيرستان سال تحصيلي 81-80 ( شيفت الف مي باشد ).
اول يك
اول دو
اول سه
اول چهار
اول پنج
اول شش
اول هفت
نمودار ساقه و برگ نمرات رياضي
نمرات رياضي دانش آموزان به ترتيب
Min = 10
Max = 18
Mo = 10
Md = ( 13.25+13.25 ) : 2 = 13.25
Q1 = 11
Q2 = 15.75
ميانگين نمرات كلاس اول يك
ميانگين نمرات كلاس اول دو
ميانگين نمرات كلاس اول سه
ميانگين نمرات كلاس اول چهار
ميانگين نمرات كلاس اول پنج
ميانگين نمرات كلاس اول شش
ميانگين نمرات كلاس اول يك

فایل : 15 صفحه

فرمت : Word

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات زیر را حتما بخوانید ...

مقالات زیر را حتما ببینید ...