کاراموزی کامپیوتر ASP

کاراموزی در مورد کامپیوتر ASP

چکيده:
اين پروژه با زبان VBScript در محيط برنامه نويسی ASP نوشته شده است. مزيت ASP در اين است که می توان امنيت سايت را تضمين کرد. و همچنين می توان به راحتی فايل ها را در نرم افزارهای طراحی صفحات وب باز کرد و کارهای جانبی را در آن انجام داد، يعنی می توان به راحتی با اين نرم افزارها آنها را link کرد. مثل Link کردن با FRONT PAGE .
اين پروژه شامل يک پايگاه داده ای است که درآن مشخصات دانشجو و نام استاد راهنما و عنوان پروژه ثبت شده است و همچنين اين برنامه قابليت حذف و اضافه و ويرايش مطالب موجود در پايگاه داده را دارد.
همچنين ليستی برای نشان دادن کليه اطلاعات موجود در پايگاه داده دارد. برای ورود به برنامه بايد Password و User name را در ابتدای برنامه وارد کرده و سپس وارد صفحه اصلی می گردد.
اين برنامه با IIS در ويندوز XP و ويندوز NT وهمچنين بوسيله Personal Web Server در ويندوزهای 98 و 2000 قابل اجراست.
ASP چيست؟
يک اشتباه مشترک در ميان بعضی از توليد کنندگان وب اينست که ASP يک زبان برنامه نويسی است ولی اين طور نيست .در واقع ASP محيطی برای برنامه نويسی است.
به طوری که می توان برای ساختن صفحات ASP خود از هر زبانی که وب سرور
می فهمد استفاده کرد. دو زبان معمول و رايجتر VBScript (زير مجموعه ای از ويژوال بيسيک) و Jscript هستند.
Personal web server هر دو زبان را پشتيبانی می کند. رايجترين زبان برای تدوين و کنار هم گذاشتن ASP ها VBScript است.
به کار بردن يک زبان

افزودن متن با استفاده از ASP

اشکال زدائي کد

هر چقدر هم با برنامه ريزي پيش رويد هميشه امکان بروز خطا وجود دارد . ممکن است خطاهای تايپي وجود داشته باشد مثل جا گذاشتن يک نقل قول و … گاهي اوقات پيدا کردن خطا کاری مشکل است .
اگر مستقيما روی سرور کار می کنيم, از IIS استفاده می کنيم و از مزايای Microsoft Script Debugger بهره مند مي شويم با اين برنامه می توانيم نقاط انفصال را روی در اسکريپت طوری تنظيم نمائيم که در هر لحظه از يک خط عبور نمائيم و مقادير و متغيرها و چگونگی تغيير متغيرها در هنگام اجرای اسکريپت را نشان دهد .
در استفاده از Microsoft Script Debugger برای تجزيه و تحليل صفحات خود ابتدا بايد server side debugger را روی سرور فعال نماييم. در Internet services Mannager روی پيش فرض web siteکليک می کنيم و properties را انتخاب می نمائيم روی home directory و سپس configuration کليک می کنيم و سپس Enable ASP server side debugger را فعال می کنيم. اشکال زدا هر وقت که به يک خطا يا نقطه توقف داخلی برسد کارش را شروع می کند و فايلی را باز می کند و منابع خطا را نشان
می دهد.
يک اشکال زدای خوب برای خطا يابی می تواند در ساعتها وقت صرفه جوئی کند .
واسط کاربری(user interface)

تعريف چند اصطلاح

واسط کاربر : به اشکال گرافيکی و متنی مربوط می شود که در داخل يک برنامه کاربردی يا سايت وب به هدايت کاربر کمک می کند.
واسط گرافيکی کاربر (Graphical user interface): شامل گرافيک ها و دکمه ها و اجزای ديگری است که بکار گيری سيستم را برای کاربر آسانتر می کند.
افزودن واسط کاربری

 

گذاشتن تصوير در زير تصوير

OUR NEWES WILL GO HERE.

فایل : 60 صفحه

فرمت : Word

39900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط