مقاله کامل نقش آب در بتون

مقاله کامل نقش آب در بتون

نقش آب در بتون
آب در برابر سيمان واكنش نشان مي دهد و باعث چسبيدنت سيمان به توده هاي جامد ديگر مي گردد.
از لحاظ تئوريكي آب، براي تركيب كامل سيمان برابر با آب مي باشد. نسبت سيمان تقريبا 3/0 مي باشد كه باعث توليد بتوني مي گردد كه تقريبا كارآمد نيست. براي اينكه بتوانيم آن را به حد دلخواه نرم نمائيم لازم است كه آب را با تركيبات شيميايي در بتون مخلوط كنيم.
همچنين استفاده بيش از حد از آب ممكن است كه بروي كيفيت بتوني خوب اثر بگذارد. نسبت آب به بتون (w/c) به صورت وزن آب آزاد تقسيم بر وزن بيان مي شود. آب آزاد در بتون آبي است كه در اثر تركيب شيميايي با سيمان بوجود مي آيد. كه آن شامل آبي است كه به بتون براي آميختن تركيبات افزوده مي شود. اين قضيه شامل آبي را كه به وسيله سوراخ ها و منافذ ساخته شده جذب نمي شود. نسبت آب به بتون يكي از مهمترين جنبه هايي استه كه بروي خواص ديگر تاثير مي گذارد.
بعضي از انواع خواص بتون كه بروي نسبت آب در بتون تا موثرند عبارتند از:
ميزان پايداري و استقامت (استحكام)
آب رفتگي و افت
نفوذ پذيري
مقاومت در برابر فرسايش
ايستادگي سولفات
مقاومت در برابر يخ زدگي
استحكام بتون تقريبا به صورت كلي بروي نسبت آب در بتون موثر است. استحكام در اين نسبت به طور معكوس عمل مي‌كند و نسبت آب در بتون را كاهش مي دهد و استحكام افزايش مي يابد. به همين دليل است كه تعيين قوسها و منحني ها فراهم مي شود. و مقاومت هاي بتون ها تخمين زده مي شود اگرچه نسبت آب در بتون به وسيله انواع مختلف سيمان شناخته شده است.
اين اشتباه است كه اگر بتون به صورت متراكم و فشرده باشد يك مثال براي نشان دادن ارتباط ميان نسبت آب در سيمان و فشار و استحكام آن در شكل شماره 1 نشان داده شده است.
شكل شماره 1
ارتباط ميان نسبت آب در بتون و فشردگي و استحكام 1 نشان مي دهد. در اواخر روزهاي بيست و هشتم وقتي كه ميزان آب رفتگي افزايش يافته پيدا مي‌كند نسبت آب در بتون تاثير مهم و چنداني بروي آن نمي گذارد. به هر حال در مرحله آخر افزايش آب رفتگي با افزايش نسبت آب در بتون همراه است. (شكل شماره 2)
نسبت اب در بتون همچنين بروي نفوذ پذيري بتون تاثير مي گذارد. به طوري كه نسبت آب در بتون را تا 5/0 افزايش مي دهد. (شكل شماره 4) اين مي
توان به صورتي به نظر برسد كه نسبت آب در بتون كمتر از 5/0 باشد و نفوذپذيري نيز پائين تر مي آيد و تاثير چنداني بروي تغييرات آب در بتون نمي شود به هر حال در نسبت آب در بتون ميان 5/0 تاثير نفوذ پذيري بيشتر است. كه به وسيله تغييرات آب در بتون صورت مي گيرد.
گروه QCL
يادداشت هاي تكنيكي گروه QCL
نقش آب در بتون
مارس 99
شكل شماره 20: تاثير آب در بتون بروي آب رفتگي و افت سيمان را نشان مي دهد.
شكل شماره 3: تاثير آب در بتون و تراكم اجزا آن بروي آب رفتگي
مقاومت در برابر فرسايش يكي از مهمترين ملاك ها براي بتون (طبقات، جاده ها، پياده رو ها، ساختارهاي هيدروليكي و …) مي باشد در شكل شماره 5 ديده مي شود كه افزايش آب در بتون باعث كمتر افزايش پيدا كردن وزن شده است كه اين مسئله مقاومت در برابر فرسايش را كاهش مي دهد.
شكل شماره 4:
ارتباط ميان نفوذپذيري و نسبت آب در بتون را در تركيبات سيماني نشان مي دهد.
شكل شماره 5:
تاثير آب و بتون بروي وزن- بتون در برابر فرسايش به وسيله استفاده از سه روش احتمالي.
توانايي سيمان پروتلند بر وري سولفات به وسيله تركيبات شيميايي هدايت مي شود. سميان مخصوصي (نوع SR) در استراليا ساخته مي شود كه طبق استاندارد As 3972 طراحي شده است. كه در برابر حمله هاي سولفات مقاومت مي‌كند. بافت سيمان در بتون همچنين تاثير مهمي بروي مقاومت سولفات در طي تاثير آب بر بتون مي گذارد. اگر آب بر بتون افزايش يابد حجم بتون كاهش پيدا مي‌كند. نفوذپذيري كاهش مي يابد. و همچنين مقاومت سولفات نيز كاهش مي يابد. تاثير آب بر بتون در شكل 6 نشان داده شده است.
تاثير آب در بتون در پسرفت و خراب شدن بتون هايي كه به وسيله خاك هاي سولفاته شده حمل مي شوند. تاثير آب در بتون در برابر يخ زدگي به صورت مستقيم مي باشد. به هر حال اين تاثير براي بتون منفي مي باشد و براي آب در بتون بالاتر از 45% درصد مي باشد. اين توضيح در شكل شماره هفت 7 جايي كه اين مقاومت به صورت ارقام يخ زدگي براي وزني حدود 25% در آزمايشات نمونه برداري لازم است نشان داده شده است.
شكل شماره 7
تاثير آب در بتون در برابر مقاومت يخ زدگي بتون در 28 روز افزايش آب در بتون را نشان مي دهد و
كاهش مقاومت يخ زدگي در هر دو صورت عادي و هواگيري بتون را نشان مي دهد.
از ميان اين اطلاعات به وضوح مي توان فهميد كه مشتقات آب در بتون تاثيرات اصلي را بروي بتون مي گذارد. در طي اين تاثير نسبت آب در بتون بايد به صورت دقيق براي ساخت كيفيت بهتر بتون براي تقاضاي بيشتر كنترل مي شود.
1100 سري هاي پاك شده
زير ساخت، پايه، پايه آبي بتون و تكريبات آن براي بهسازي
توصيف:
مهر محكم 110 سري هاي پاك كننده پايه آبي بتون تركيبات بهسازي آن به وسيله زير ساخت ها هيدروكربن هايي تامين مي شود. و ممكن است بر روي سطح هاي دروني، بيروني، قائم و عمودي و افقي بتون مورد استفاده قرار گيرد. در اين هنگام آنها به شكل مايع در مي آيند و به بهترين وجه در بتون قرار مي گيرند. و اجازه مي دهد كه سيمان به بهترين صورت قرار گيرد. يادداشت بعد از حدوداً 4 هفته پوسته بتون شروع به شكست شيميايي مي‌كند. وقتي كه دواير بتون كامل مي شوند پوسته شروع به پراكنده شدن از قسمت سطح مي‌كند. اين تغييرات معمولا 3 تا 5 هفته ديگر در زير شرايط و محيط عادي صورت مي گيرد.
سري هاي پاك كننده 1100 به طور ماكزيمم حدود 350 1/g براي تشكيل تركيبات بتون نياز دارد كه به وسيله نقش as. EPA صورت مي گيرد.
استفاده ها 8
سري هاي 1100 پاك كننده در هر دو مورد بروني و دروني جائي كه نقاشي مي شود قسمت هاي كشسان آجرها و طبقاتي كه بعداً ساخته مي شود. به خاطر اختلافات عرضي نقاشي ها و چسبنده بودن براي فرش كردن كف و آجرهايي كه مورد استفاده قرار مي گيرند چسبانده مي شود. براي ارتباط توليد كننده سيستم طبقاتي كاربردي براي رضايت متقاضيان صورت مي گيرد. و هميشه يك تست تقاضا پيشنهاد مي شود.
ويژگي ها و فوائد:
هنگامي كه كاربردي عملي آنها يك نوار رطوبت ناپذير مي سازند به طوري كه كيفيت آب نگاهدارنده را بهتر مي‌كند.
فراهم كردن و آماده سازي بر استفاده كردن درست پايه هاي آبي تركيبات
ساختن سخت بتون براي كم كردن ميزان فروريزي، خرابي و ديگر ضايعات.
بالا بدرن عملكردها و فعاليت هاي بتون به وسيله مهر كردن آن در مرحله اجرايي براي عمر بيشتر
پينشهاد يك قدرت فشارنده بر قدرت تراز بتون
افزايش قدرت كشسان براي مقاومت بيشتر در مقابل شكستن و خرابي سطوح
مقاومت در برابر خراشيدگي و سائيدگي و حوادث فاسد كننده نمك ها و شيميايي كه باعث كاهش افت و آب رفتگي مي شود.
مي توان به سرعت و به آساني اسپري تبليغاتي و قراردادي كه در دسترس وجود دارد آنرا مهيا كرد.
فرمولاسيون ها هميشه با رنگ قرمز كه زود پاك مي شود اضافه مي شود.
Voc از Voc فعلي و كنوني كمتر است از 20 Q/L
خصوصيات
AstMCSOS نوع 1 طبقه هاي A و B
(نوع 1 هميشه در دسترس است)
AashioMa48 نوع 1 طبقه هاي 1 و B
در نوع 1 هميشه در دسترس است
بسته بندي كردن:
5 گالن (3،180 ليتر) دلو
55 گالن (20 ،208 ليتر)
امكانات فيزيكي
زمان ترسيم كردن، ترسمي كردن حدودا 2/1-1 ساعت طول مي كشد
ابزارهاي كاربردي
اسپري كننده قدرتي اسپري كننده دستي
خطوط و احتياط ها:
از انجماد جلوگيري مي شود. در صورتي كه دماي بتون كمتر از 40 درجه فارنهايت باشد استفاده

فایل : 27 صفحه

فرمت : Word

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط