مقاله کامل در مورد نقش واقعي و مناسب از تكنولوژي براي ايجاد فرهنگ يادگيري
مقاله کامل در مورد نقش واقعي و مناسب از تكنولوژي براي ايجاد فرهنگ يادگيري
نقش واقعي و مناسب از تكنولوژي براي ايجاد فرهنگ يادگيري:
شايد شما شنيده كه كلاسهاي آموزشي از بين رفت كه يادگيري از طريق تكنولوژي سريعتر، ارزانتر و بهتر است. فقط به جريان بيافتند و در هر زمان و مكان ياد بگيريد. اما من همچنين شنيدهام كه دوره يادگيري براساس تكنولوژي در حال تمام شدن است، تكنولوژي جديد امروزي با قدرت زياد به طور ناگهاني به وجود آمد. كدام يك از اين دو عقيده درست ميباشد؟
چگونگي حقيقت در بعضي جاها در اعتدال است. مديران و مربيان اميدي شبيه به اين داشتند كه تكنولوژي ميتواند يك راهحل و يا علاج براي تشكيلات و مسائل كسب و كار (تجارت) باشد. فقط تكنولوژي يادگيري جديد قابل دسترسي است. اغلب براي استفادهكنندگان به عنوان يك عقيده به نظر ميرسد تا يك راهحل براي آن. ولي از آنجايي كه همه ما راحتي بيشتر و تجربههايي را از طريق
تكنولوژي به دست ميآوريم ولي ما مجبور هستيم آن را وسيلهاي با عنوان يادگيري تشكيلات بفهميم نه به عنوان يك راهحل. حقيقتاً رفتن از كلاسهاي آموزشي به يادگيري كنترل شده يا از تدريس حرفهاي به مخزن اطلاعات كنترل شده نه تنها ضمانتي را ندارد حتي يادگيري را نيز بيشتر نميكند. در حقيقت، وقتي به طور غيرمقتضي استفاده ميشود، تكنولوژي ميتواند يك مانع باشد و همچنين گران ميباشد.
هنوز براي تكنولوژي يادگيري هزاران نقش مناسب و بزرگ وجود دارد. براي دانستن اينكه چطور تكنولوژي ميتواند استفاده از يادگيري را تسهيل كند اين مهم است كه آن سوي چشمانداز آموزش كلاس سنتي را ببينيم. چيزي كه تنها راه است براي تسهيل يادگيري و تنها راه براي استفاده از تكنولوژي در تلاش و كوشش.
اين بخش به راههايي براي يادگيري و استفاده از تكنولوژي با افغان اينكه چطور مردم
ياد ميگيرند، هر روز، و ابزارهارهايي كه براي آسان كردن يادگيريشان استفاده ميكنند. اين نشان ميدهد كه چهارچوبي براي خلق يك اقدام مهم براي يادگيري و حمايت شده به وسيله 5 اركان مهم مربوط به مهم ميباشد: آموزش مديريت دانش، عمل جامعه، حمايت عملكردها و تنظيم استعداد. همة اين اركانها براي نگهداري يك فرهنگ باز يادگيري ضروري است. بيتوجه بودن به آن باعث ميشود كه عملكردهاي گروهي و انفرادي معيوب باقي بماند و تكنولوژي، به طور مقتضي و قوي از هر يك از اركانها استفاده ميكنند، بهرهمندي درست از يك ساختار درست مثل دوباره حساب كردن واقعي و درست ميباشد.
موفقيت استفاده از تكنولوژي در خلاقيت يك فرهنگ يادگيري كه كمتر وابسته به آخرين زنگها و ستونهاي نرمافزار و سختافزار است و بيشتر به يادگيري به روش معمولي اشاره دارد. آينده تكنولوژي يادگيري اميدوار و نامعلوم نيز
ميباشد. مسير يك نقشه دريايي به راحتي نيست، اگرچه ما ميتوانيم لرزشهايي دارد گذشته شاهد باشيم.
تعدادي مبحث داستاني: Some historicod perspectire
اگرچه اساس آموزش كامپيوتري در انواع مختلف و بيشتر از 30 سال است، راهنمايان تجارت به خوبي متحد شده و هميشه به آن به عنوان حاشيه رسيدگي كردهاند. براي اكثر قسمتها، تشكيلات آموزشي و تعداد كمي از برنامهها در تحصيلات با لا با سختافزارها و نرمافزارهاي جديد مورد آزمايش قرار گرفته است. جابهجا كردن درس (رشته) فرعي كه اميدوار بودند به انقلاب سازمان يادگيري فقط براي دستيابي به سيستمهاي عملياتي مختلف و نسخههاي مختلف از آن سيستمها كه مستلزم انتشارات گوناگون از همان محصول ميباشد. بنابراين ظرفيت اين رشتهها احتياج داشت تا براي هميشه به روز درآورده شود و دور گسترش آنها طولاني ميباشد. اما چيزي كه حتي
مهمتر است، استفاده از تكنولوژي براي يادگيري، نماينده، موجب تصميمگيري بنيادي براي مردم است كه بيشتر سنتي آموزش ديدهاند و هيچ تجربه قبلي نسبت با يادگيري تكنولوژي نداشتهاند. بنابراين سرمايهگذاري و منابع براي آموزش، شامل پرسنل و تسهيلات هم ميشود. در كوتاهي موانع و كوتاهي اين روايات، درخواستها و مدلها، آن نگراني نيست كه آموزش در كلاس ادامه پيدا كرده در حكم كردن چشمانداز يادگيري.
پس اينترنت متولد شد. به يكباره مشكلات از بين رفت. تمام چيزهايي كه شما نياز داشتيد يك كاوشگر بود و به خاطر برنامهها ميتوانست به سرعت به روزرساني شود. آموزش كنترل شده ميتواند ادامه پيدا كند با سرعت تغيير و تحولات اين يك مشوق بزرگ اقتصادي بود براي سازمانها براي وارد شدن به آموزش و يادگيري الكترونيكي. نصبها به دو جين از شركتها جاري شد كه كتابخانهاي از هزاران رشته ساخته شد. سيستم
مديريت يادگيري به عنوان ابزاري ضروري براي تشكيلات آموزشي مشتاق تبديل شد تا با آموزش كنترل شده چيزي كه آنها در كلاسهاي آموزشي انجام ميدادهاند كه اولين ايست مغازه را طريق عمليات كه احتياجات آموزشي را شامل ميشود. ديگر سازمانها كه يك بار تلاشهايشان را براي اولين بار جلب كردند حالا ميخواستند كنترل بيشتري را قرار بدهند. بعضي شركتها همه يا قسمتي از عملياتهاي در دست از كنگره سوم در كاربران را قرار دادند. ظرفيت خريده شده با سطل زباله، كامپيوتر مركزي را اشباع كرده و آن را براي همه فرا هم كرده بود (اصطلاح). هر كسي فرضيههايي را فراهم كرده بود كه اگر آموزش كنترل شده كمي خوب است بيشتر از آن بايد بهتر باشد.
بعد از بحثهاي اقتصادي مطرح شده از سال 1990، اقتصاد در سرتاسر جهان شروع به تلاش و كوشش كرد، چيزي كه علت بودجههاي تعليم و آموزش
را سخت مورد انتقاد قرار ميدهد و نگرانيهاي عميق را افزايش ميدهد. براي اولين بار بيشتر از ده سال، سازمانها در حال سؤال كردن نه فقط دربارة ارزش پايگاهي تكنولوژي يادگيري همچنين ارزش آموزش به طور عمومي. بعضي شركتها حذف ميكنند يا خارج از منبع و حوزة آموزشي درست قرار دارند. بعضي ديگر آن به پشت مياندازند بنابراين چندين كه آنها شديداً در اثرگذاري بياثر ميشوند. البته تعداد زيادي از شركتها تعهداتشان را به آموزش در همه شكلها حفظ ميكنند. ولي شكي وجود ندارد كه ارزش زياد تكنولوژي يادگيري تركيب ميشود با واقعيتهاي اقتصادي جديد، كه معامله شده با آموزش اقتصادي جديد يك وزش سخت و دقيق.
نقش مناسب تكنولوژي در يادگيري چه چيزي است؟
حال، كه مبهم و سرگيجگي تكنولوژي يادگيري فروكش كرد، اشخاص حقوقي - نه فقط اداره آموزشي - در حال سؤال هستند، بعد چه چيزي است؟
هيچكس قبول نميكند كه يادگيري بيربط است يا اينكه تكنولوژي هيچ بازي در اين نقش ندارد. اما بيشتر هوشياران و روشنفكران ممكن است در خيلي از زمان نقش آن را مورد بررسي قرار بدهند.
به آرامي، ولي مطمئن، 4 واقعيت در حال پديدار شدن است كه اساساً چشمانداز يادگيري را تغيير ميدهند:
1) اين اعتقاد كه كلاس رودرروي آموزشي در حال ناپديد شدن است مثل راهنمايي نادرست و فكر نادرست كه اينترنت يك گذرگاه مسخره است: كلاس ادامه خواهد داشت تا انتقادي بشود براي همه حالتهاي يادگيري. آن جايي را فراهم ميكند جايي كه مردم بتوانند بر هم تأثير متقابل و همكاري داشته باشند و خلاقيت. و در حالي كه همه آن قابل كنترل است، كلاسهاي تك (آزمايشگاهها) طبيعي يك محيط بزرگ را فراهم ميكند براي فعاليتها. به علاوه، زمانهايي وجود دارد وقتي
يك زندگي يك ساختار را گزارش ميكند آن براي توضيح و مشاهده، راهنمايي و دادن نصيحت ضروري است.
2) اساس يادگيري تكنولوژي اينجا ميماند: تكنولوژي اين اختيار را به سازمانها ميدهد تا هم زمان و هم مكان را در رساندن مهارت و علم و آگاهي تسخير كند. آن به ظرفيت ثابت اجازه ميدهد تا به روز و تسهيلات ربطدهندهگان مردم جدا از هم با منطقههاي زماني و مرزهاي سازمانها كمك كند. بنابراين هم آموزش سنتي و هم كنترل شده نقش مهمي در آيندة يادگيري بازي ميكند. كليد، البته، وقتي مشخص خواهد شد كه وقتي هر كدام بايد استفاده بشود.
3) تصديق هزينهها از تكنولوژي يادگيري چيزي بيشتر از يك كار سخت نيست. حتي در بحثي كه تكنولوژي ميتواند پول ذخيره كند در مدت زماني ممكن است كافي نباشد اگر نتايج عمليات آنجا نيستند. اين ارتباطات ملاكي براي تغيير
مكان از نتايج تحصيلاتي (آيا آنها ياد گرفتهاند) به نتايج عملياتي است. (چه كاري ميتوانند انجام بدهند و چطور به تجارت كمك خواهند كرد؟)
4) يادگيري سازمان يافته تسهيل پيدا ميكند از طريق حالتها و تكنيكهايي كه خيلي آن طرفتر از آموزش ميرود: يادگيري احتياجي از انفراديها و سازمانها كه هرگز به تنهايي با آموزش انجام نميشود. يادگيري و تكنولوژي يادگيري فقط به كلاس متعلق نيستند اما در ديگر مكانهاي كاري مانند خانه، در اتاقهاي هتل - هر جايي كه مردم كارهايشان را انجام دادهاند و ميدهند صورت ميگيرد.
با اعتماد به موارد پيشين كه به ما اين اختيار را ميدهد تا قدمهاي اشتباهي كه ما در گذشته برداشتهايم و اين چهار واقعيت اين اختيار را به ما ميدهند تا ما آينده را در راه جديدي ببينيم. نقش تكنولوژي در يادگيري ما را
فایل : 66 صفحه
فرمت : Word
- کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.