مقاله کامل ترمزهاي پنوماتيكي

مقاله کامل ترمزهاي پنوماتيكي

اصول سيستم ترمز پنوماتيكي
مقدمه
هواي فشرده يكي از انواع انرژيهايي است كه بشر مدتها قبل با آن آشنا بوده و به منظور عمليات جسماني خود از آن استفاده مي نموده است . اولين شخص كه بتوان از او بعنوان كاربر هواي فشرده نام برد كتزي بيوس يوناني است كه حدود 2000 سال قبل اولين كانن ـ هواي فشرده را درست نمود .
اصطلاح “ پنيوما” از كلمه يوناني قديم مشتق شده و بعنوان “ تنفس ” باد و در فلسفه بعنوان روح آمده است و كلمة “ پنيومانيك ” به علمي كه در مورد حركات و وقايع هوا اطلاق مي گردد .
اولين استفاده از“ هواي فشرده ترمز ” در راه آهن و قطارها مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن با پيشرفت صنعت جهت اتوماسيون يكي از شاخه هاي مهم پيشرفت گرديده است .
آنچه مي تواند معرف هواي فشرده باشد :
ارزاني ، به سهولت در دسترس ، احتياج به انباره جهت ذخيره سازي ندارد ، پاك و تميز است ، اثرات شيميائي خيلي كم ، در محيطهاي بسيار گرم و سرد تغييري در آن احساس نمي شود ، قابل انفجار نيست ، ساختمان قطعات پنيوماتيك بسيار سهل و آسان است ، مورد اطمينان است ، داراي سرعت عملكرد نسبتاً بالايي است ، قابل تنظيم از جهت مقدار سرعت و نيرو ، هزينه آن در حدودهاي معيني F= 30 Kn . P = 700 psi) كورس كاري بالا) بسيار اقتصادي است مخارج تعمير و نگهداري كم اجزاء پنيوماتيك ، تراكم ( امكان ايجاد سرعت يكنواخت و ثابت در سيلندر مشكل است ) .

هوا قابليت تراكم پذيري دارد لذا از قانون بويت ماريوت (Boyle- mariott) تبعيت مي كند :
مقدار ثابت =

اما رابطه كلي به فرم زير است

R ثابت جهاني گازها كه برابر است با
از جدول ترموديناميك :V
استخراج ( تابع فشار و دما)
دما برحسب كلوينT
شكل ترمز بادي با اجزاء آن
اجزاي مورد نياز جهت توليد هواي فشرده :
براي توليد هواي فشرده احتياج به كمپرسور ( تراكم كننده ) داريم كه با توجه به مقدار مورد نياز و لزوم هوا را متراكم نموده و در مخزن ذخيره نموده و توسط لوله هايي به سيستم ترمز منتقل گردد .
سيستمهاي مضاعف از قبيل سيستم هاي رطوبت گير ، فيلترهاي تصفيه هوا ، مكانيزم اعلام دهنده و هشدار دهنده ، فشار سنج ها ، گيج هاي تنظيم فشار و كنترل ، سوپاپهاي كنترل فشار و خروج دهنده به سيستم بر اساس دلخواه اپراتور ، سيلندر و پيستون مبدل انرژي فشار باد به انرژي مكانيكي …
حال به بررسي مختصر اين اجزاء مي پردازيم :

فایل : 37 صفحه

فرمت : Word

26500 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط