مقاله فارسی سرمايه گذاري مشترك Joint Venture

مقاله فارسی سرمايه گذاري مشترك Joint Venture

تعريف و خلاصه اي از سرمايه گذاري مشترك Joint Venture از دايره المعارف آزاد WiKi Pedia (وي كي پي دي آ)
سرمايه گذاري مشترك با علامت اختصاري VJ نشان داده مي شود عبارت است از:
موجوديت جديدي كه بين دو يا چند شريك شكل مي گيرد تا در كنار هم فعاليت اقتصادي را تقبل نمايد و شركا توافق مي كنند كه اين موجوديت جديد با رعايت سهام مشخص توسط طرفين ايجاد شود و سپس در درآمد، هزينه ها و اداره شركت سهيم باشند. كه اين سرمايه گذاري مشترك مي توان صرفاً براي يك پروژه خاص و يا يك رابطه تجاري طولاني مدت مانند سرمايه گذاري مشترك «سوني اريكسون» باشد.
علاوه بر شركتها، سازمان ها نيز، سرمايه گذاري مشترك را صورت مي دهند. براي نمونه سازمان بهزيستي كودكان در نواحي شمال مركزي آمريكا، يك سرمايه گذاري مشترك شروع نموده است. عبارت سرمايه گذاري مشترك به نوع موجوديت شكل گرفته اشاره ندارد بلكه به هدف موجوديت توجه دارد. از اين رو، يك سرمايه گذاري مشترك، بر حسب تعدادي از عوامل مانند ماليات، بدهي و زيان، ممكن است يك شركت سهامي، شركت با مسئوليت محدود، شراكت يا هر شكل و يا ساختار قانوني ديگري شكل بگيرد.
سرمايه گذاري مشترك در چه موقع مورد استفاده قرار مي گيرد؟
سرمايه گذاري هاي مشترك در صنعت نفت و گاز متداول مي باشند، و اغلب بين يك شركت داخلي و خارجي مي باشند (مانند عسلويه) (حدود ¾ آنها بين المللي هستند). سرمايه گذاري مشترك در بخش صنعت نفت و گاز به عنوان يك آلترناتيو تجاري بسيار كارآمد مورد استفاده قرار مي گيرد. ضمن اينكه شركت خارجي به بازارهاي جغرافيايي جديدي وارد مي شود، شركتها مي توانند مهارت هايشان را تكميل كنند.
تحقيقات به عمل آ,ده نشان مي دهد كه 30 تا 61% موفقيت در سرمايه گذاري مشترك حاصل شده و اينكه 60% از آنها موفق به انجام سرمايه گذاري نشده اند، يا اينكه در طي 5 سال از بين رفته اند (آسبورن، 2003) به علاوه مشخص شده كه سرمايه گذاري مشترك در كشورهاي كمتر توسعه يافته، بي ثباتي و ناپايداري بيشتري را نشان مي دهند، و سرمايه گذاريهاي مشتركي كه شركاي آنها دولتي بوده اند، بيشتر با شكست مواجه شده اند. به نظر مي رسد كه شركتهاي خصوصي به مهارتها، فن آوريها و شبكه هاي بازاريابي و غيره مجهزتر هستند و علاوه بر آن مشخص شد كه سرمايه گذاريهاي مشتركي كه با تغييرات سريع در فن آوري توليد، تقاضاي بسيار متغير و بي ثبات مواجه بوده اند به صورت فجيعي با شكست مواجه شده اند. برخي كشورها از قبيل جمهوري خلق چين با هدف ورود به بازارهاي خارجي، اقدام به سرمايه گذاري مشترك با شركتهاي خارجي مي كنند.
دلايل تشكيل سرمايه گذاري مشترك :
دلايل داخلي :
1ـ تكيه بر توانايي هاي شركت
2ـ سرشكن كردن هزينه ها و ريسك ها
3ـ دسترسي آسان تر به منابع مالي
4ـ كاهش قيمت با بيشتر كردن توليد
5ـ دستيابي به فن آوري و مشتريان جديد
6ـ موفقيت در خلاقيت مديريتي
7ـ اهداف رقابتي
8ـ تأثيرگذاري بر توسعه و پيشرفت ساختار صنعتي شركت
9ـ پيشتازي در رقابت يا در مسائل رقابتي پيشتر در ديگران شدن
10ـ تشكيل واحدهاي رقابتي نيرومندتر
11ـ سرعت در بازار
12ـ اهداف استراتژيكي
13ـ هم افزايي يا سينرژي
14ـ انتقال تكنولوژي و فن‌آوري يا مهارتها
15ـ تنوع بخشي
نمونه ها:
1ـ شركت فورد و مزدا 2ـ تگزاكو و رويال داچ شِل 3ـ جنرال موتور و تويوتا و غيره كه متن انگليسي آن به پيوست مي باشد.
تاريخچه كشور آرژانتين
اقتصاد :
يك سري فعاليتهاي اقتصاد كه قبلاً تحت پوشش و حمايت دولت آژانتين بود از جمله سرمايه گذاري خارجي از سال 1990 به بخش خصوصي واگذار شد كه به عنوان يك فرآيند پايدار خصوصي سازي دنبال مي شود و هم اكنون اقتصاد آرژانتين بر مبناي اصول بازار آزاد اداره مي شود.
و به منظور كاهش هزينه هاي توليد و ايجاد رقابت در همه بخش هاي اقتصادي در آرژانتين دولت سياست اصلاحات اداري را در اين خصوص دنبال مي كند.
فرصت ها براي سرمايه گذاران بين المللي يا خارجي :
نگرش دولت آرژانتين نسبت به سرمايه گذاري خارجي در اين كشور :
براساس قانون سرمايه گذاري هاي خارجي، سرمايه گذاران خارجي از حقوق مساوي با سرمايه گذاران آرژانتيني برخوردار هستند و در شرايط يكسان فعاليت مي كنند. اساساً در آرژانتين
نگرش بسيار مثبتي نسبت به سرمايه خارجي وجود دارد. در حال حاضر قيد و بندهاي سرمايه گذاري خارجي از ميان برداشته شده است.
از ديرباز، و گذشته آرژانتين براي خارجي ها مكان مناسب و مطمئني بوده است. و دولت آرژانتين در جهت جذب سرمايه هاي خارجي بسيار فعال عمل مي كند و سرمايه گذاريهاي خارجي نيز نقش قابل توجهي در فرآيند خصوصي سازي در آرژانتين ايفا كرده اند. به دليل اينكه منابع سرمايه داخلي در اين كشور براي توسعه اقتصادي كافي نيست، لذا دولت آرژانتين جذب سرمايه خارجي را تشويق و حمايت مي كند. در آرژانتين براي ورود كالا مجوز لازم نيست، واردات و تعرفه هاي آن بسيار كم، قوانين آن بسيار راحت است و صادرات هيچ گونه مالياتي ندارد. هرگونه محدوديت براي سرمايه گذاريهاي خارجي از ميان برداشته شده و سرمايه گذاري خارجي نيازي به مجوز از سوي مقامات آرژانتين ندارد، جزء در مواردي مانند ارتباطات مخابراتي، نفت، گاز و صنايع دفاعي، ضمن اينكه سود حاصل از سرمايه گذاري به راحتي و آزادانه قابل جابجائي به خارج از كشور آرژانتين مي باشد.
سيستم مالياتي آرژانتين :
قوه مقننه كه شامل مجلس نمايندگان و سنا مي باشد. قانون ماليات را وضع مي كند (كه به صورت فدرالي است) معمولاً اين قوانين از سوي رئيس جمهور پيشنهاد مي شود و معاملات آن توسط وزير اقتصاد اين كشور انجام مي شود.
مسئولان مالياتي كشور آرژانتين به طور مستمر قوانيني را به اجرا درمي آورند كه بيشتر جنبه و راهكار كاربرد عملي دارد و اطلاعات مربوط به آن به عموم ارائه مي دهند.
قوانين مالياتي (فدرالي) يا محل و استاني توسط قانون گذاران همان استان يا دولت فدرالي يا محلي وضع مي شود. بنابراين طبيعي است كه قوانين در نقاط مختلف كشور متفاوت است، لذا قوانين را صادر مي كنند كه راهكار عملي داشته باشد. قوانين مالياتي فدرالي يا محلي به گونه اي
است كه ماليات دهندگان بايد درآمدهاي سالانه خود را ثبت كرده و آن درآمدي را كه شامل ماليات مي شود، گزارش داده و ارائه كنند تا هرگونه مالياتي كه قرار است پرداخت شود، پرداخت گردد و نيز بدهي هاي قبلي ماليات دهنده پرداخت گردد و در صورت لزوم بعضي ماليات جلوتر پرداخت شود.
شركتهاي سهامي بايد بدهي هاي مالياتي درآمد سالانه هر سال را يازده ماه زودتر پرداخت كنند كه اين پرداخت بر مبناي درصد ماليات تعهد شده سال قبل محاسبه و توسط دولت آرژانتين اخذ مي شود و براي تعيين مقدار ماليات برآورده شده سيستم هاي انتخابي وجود دارد كه ماليات دهنده حق دارد از بين آنها انتخاب و گزينش كند و ماليات كل سالانه در مدت پنج ماه بعد از پايان سال مالي شركت، بايد به دولت پرداخت شود.
سال مالي براي اشخاص حقيقي، براساس سال تقويم است. افراد حقيقي كه درآمد حاصل از فروش خود را به شكل حقوق و مزايايي به كارگران پرداخت مي كنند مشمول ماليات نمي شوند و لازم نيست دفاتر ثبتي داشته باشند تا براي سال آينده بايگاني كنند (كه توضيح آن در مورد شركت ها گفته شد) ولي كارگران به منظور دادن ماليات بر درآمد و يا ماليات بر حقوق اخذ شده خود بايد درآمد ماهيانه خود را ثبت و ارائه كنند كه همين ماليات به عنوان ماليات نهائي براي آنها محسوب مي گردد. همانطور كه مي دانيم افراد به مقدار قابل توجهي درآمد دارند كه از طريق حقوق آنها بدست نمي آيد مانند مشاغل آزاد كه براي خود كار مي كنند، يعني خودشان، كارفرماي خودشان هستند. ماليات اينگونه افراد، بصورت درصدي از درآمد سال قبل محاسبه شده و از ماه ژوئن تا فوريه به صورت اقصاط دو ماه، دو ماه ماليات خود را پرداخت مي كنند.
خارجي هايي كه بايد ماليات پرداخت كنند و در آرژانتين ساكن نيستند لزومي ندارد كه اظهارنامه مالياتي در اداره ماليات ثبت كنند، اين در صورتي است كه بدهي ماليات بر درآمد آنها توسط
شركاي آنها در آرژانتين پرداخت شده باشد. اظهارنامه ساليانه براي ماليات به دولت بر مبناي سالي مالي شركت در صورتي كه ارزش افزوده در شركت ايجاد شده باشد ارائه مي گردد.
دايره ماليات اظهارنامه هاي مالياتي را به منظور تأييد صحت و يا رد آنها و نيز نقص و يا تكميل آن بررسي مي كند. مسئولان مالاتي دفاتر ثبتي و دارائيها ماليات دهندگان را بررسي مي كنند تا مشخص شود كه ماليات شامل حال آنها مي شود يا خير. و اين كار را بصورت حضور در محل كار افراد و يا شركتها انجام مي دهند. در صورتي كه درآمد ساليانه داراي ارزش افزوده باشد، مشخص و تحت كنترل قرار گيرد و مشمول ماليات مي شود.
شيوه ارزيابي كه به آن متوسل مي شوند در نتيجه /// مالياتي به دو فاز تقسيم مي شود: اجرائي و قانوني
فاز اجرائي زماني آغاز مي شود كه ماليات پرداخت كننده به اطلاعيه ارزيابي پاسخ دهد (Uista) اگر ماليات پرداخت كننده در مورد ارزيباي اعتراض كند اما مقامات مالياتي وضعيت او را با بيان تصميمات متحده حفظ كنند، پرونده به مأمور جمع آوري مالياتي صادركننده صورت حساب مالياتي ارجاع داده مي شود، مگر اينكه ماليات پرداخت كننده به مقامات مالياتي مشابه رجوع كرده يا قبل از دادگاه مالياتي خاص درخواست استيناف كند.
اگر وضعيت مقامات مالياتي زماني كه فاز اجرائي به پايان مي رسد مورد تأييد قرار گيرد، صورت حساب مالياتي قابل دريافت است و ماليات پرداخت كننده بايد مقدار ارزيابي شده را بپردازد.
اگر ماليات پرداخت كننده به تصميم مسئولان مالياتي اعتراض داشته باشد، ابتدا ماليات ارزيابي شده را پرداخت و سپس درخواست اعتراض خود را تنظيم و به دادگاه فدرال (محلي) يا دادگاه استيناف فدرال تقديم تا مراحل قانوني آن طي شود.
به طور كل محاسبه ماليات بر مبناي اظهارنامه اي كه اظهار شده و مطابق با دفاتر قانوني مي باشد محاسبه مي گردد. در صورتي كه اظهارنامه ارائه شده با دفاتر قانوني مغايرت داشته باشد. آنگاه مسئولان مالياتي موارد زير را مدنظر قرار مي دهند. براي دفاتر قانوني مخدوش جريمه اي معادل 50 تا 100 درصد ماليات اظهار نشده تعيين مي گردد و جريمه اي به عنوان كلاهبرداري بين 2 تا 10 برابر مقداري كه كمتر از مقدار واقعي اظهار شده در نظر مي گيرند و نيز مجازات زندان براي افرادي كه مرتكب اين كلاهبرداري شده اند كه اين مجازات شامل سرپرستان، مديران، سنديكاها، اعضاي كميته /// قانوني كه مسئولان دولتي هستند و مديران اجرائي، عوامل و نمايندگان نهادها، اعم از دولتي و يا خصوصي كه درگير انجام اين تقلب و كلاهبرداري شده اند، مي باشد.
براي تأخير پرداخت ماليات جريمه 3% در ماه وضع شده است. براي ارزيابي پرونده هاي مشروح فوق ممكن بررسي تا مدت 5 سال طول بكشد، چون ممكن است موارد و اسنادي وجود داشته باشد كه لازم باشد به طور ويژه و يا مورد خاص بررسي و رسيدگي گردد.
ماهيت حقوق تجاري و صنعتي :
بررسي در مورد پرونده هاي كه ماليات هاي آنها جنبه امنيت اجتماعي و يا به عبارتي سياسي باشد ممكن است تا 10 سال طول بكشد.
از سال 2000 داروها در آرژانتين مجوز بهره برداري انحصاري دريافت مي كنند در همين راستا آرژانتين اصلاحيه هاي GATT را كه شامل شروط دقيق مربوط به حقوق امتيازهاي انحصاري بود، تصويب كرد و لازم بود قانون قديمي امتيازهاي انحصاري اختراع با شرايط GATT تا حد امكان هماهنگ و منطبق گردد (GATT) (سازمان جهاني تعرفه و تجارت) در آرژانتين امتيازهاي انحصاري بايد در يك دفتر ثبت خصوصي به ثبت رسيده باشد. اگر ادارة امتياز انحصاري اين ثبت را بپذيرد در مورد زمان اعتبار امتياز تصميم مي گيرد كه معمولاً از حداقل 5 سال تا حداكثر
15 سال متفاوت است و اين تفاوت برحسب نقاط قوت اختراع و درخواست صاحب امتياز آن مي باشد.
مخترعان خارجي اگر اختراع خود را در مدت 12 ماه بعد از ثبت اصلي در كشور خود، آنرا در آرژانتين ثبت كنند از حقوق مالكانه بهره مند مي شوند. حداكثر دوره حمايت در اين مورد 10 سال يا تا زماني است كه مدت آن در كشور مبدأ به پايان برسد.
علائم تجاري :
علائم تجاري استفاده شده براي تشخيص محصولات با خدمات تحت حفاظت مفاد قانون 22362 قرار دارند. اين علامتها ممكن است شامل كلمات، طرحها، نمادها، علامات اختصاري، مهرها، تصاوير ذخيره است.
علامت هاي تجاري ثبت شده در آرژانتين براي مدت 10 سال تحت حمايت قرار گرفته اند و تكرار ثبت آنها بلامانع است علامتهاي تجاري ثبت شده در آرژانتين در صورتي تحت حفاظت قرار مي گيرد كه بعد از 6 ماه از تاريخ ثبت مجدداً ثبت شوند.
نامها: نامهايي كه فعاليت تجاري تحت آن نام انجام مي شود. نيز در آرژانتين تحت حمايت همان قانون 22362 قرار دارند.
نظام مالياتي حقوق ثبت اختراع در آرژانتين :
درآمد حاصل از حقوق ثبت اختراع در آرژانتين نيز شامل ماليات بر درآمد مي شود. حق الاختراع مالكان خارجي محفوظ است و براي اينگونه مخترعان كه مقيم آرژانتين باشند تخفيف مالياتي در نظر گرفته شده است.
قانون انتقال فناوري (22426) :
قانون 22426 براي انتقال فناوري مثل مهندسي و خدمات مشاوره اي و فني مهندسي مي باشد. محاسباتي كه تحت مفاد قانون مذكور صورت گيرد جهت اطلاع مقامات ذيربط بايد به آنها تقديم شود. اما تأييديه اعتبار اين معاهدات لازم نيست كه قبلاً توسط مقامات دولتي انجام شده باشد.
با توجه به اينكه معاهده انتقال فناوري توسط مقامات دولت مركزي جذب شود و يا توسط مقامات فدرالي ميزان ماليات و يا كسر ماليات آن متفاوت است. اكثر مقامات فدرالي جذب كنند ماليات كمتري مي پردازند.
شرايط ويزا (پاسپورت، رواديد) :
اغلب اتباع كشورهاي توسعه يافته براي ورود به آرژانتين تا 90 روز نياز به ويزا ندارند. ولي براي سيتي زن شدن در اين كشور، مهاجران بايد دعوت نامه داشته باشند. در زمان مقيم شدن در آرژانتين هيچ اجباري براي آرژانتيني شدن نيست. لذا افراد زيادي هستند كه بعد از دهها سال زندگي در آرژانتين هنوز هم مليت كشور خودشان را حفظ كرده اند، به جزء فرزندان ديپلمات ها، هر فردي كه در آرژانتين متولد شود شهروند و سيتي زن آرژانتيني محسوب مي گردد.
مجوزهاي كار :
قوانين مهاجرت آرژانتين شرايط زير را براي افراد خارجي كه مي توانند به اين جمهوري رفت و آمد كنند وضع نموده است:
1ـ افرادي كه اقامت دارند مي توانند انواع فعاليتهاي اقتصادي را انجام دهند و يا استخدام شوند مثل كارگري يا تجارت.
2ـ افراد اقامت موقت نيز مي توانند چنين فعاليتهايي را در مدت مجاز اقامت خود در آرژانتين انجام دهند.
3ـ افرادي كه داراي ويزاي عبور موقت توريستي و دانشجويي مي باشند مجاز به انجام هيچ گونه فعاليت اقتصادي و يا استخدام نيستند. مگر اينكه توسط مقامات امور مهاجرت مجاز شناخته شده باشند.
نهادهاي تجاري :
انواع سازمانهاي تجاري :
سوسيداد انونيما : تاكنون اين سازمان متداول ترين سازمان قانوين بوده كه توسط سرمايه گذاران خارجي مورد استفاده قرار گرفته است. سوسيداد انونيما نيز سازماني است كه در آن تبادلات سهام صورت مي گيرد و سهام در اين سازمان، آزادانه مبادله و يا خريد و فروش مي شود. در واقع مي تواند كه سوسيداد انونيما، يك سازمان بورس است كه يك نهاد قانوني است و هيچ گونه وابستگي به سهامداران ندارد. مانند سازمان بورس ايران مديران به عنوان نمايندگان شركت يا سازمان براي مدت زمان معين مشغول به كار مي شوند، وظايف آنان ممكن است قابل تفويض نباشد، اما با اين وجود ممكن است در شرايط خاص هيأت مديره بخشي از قدرت و وظايفش را به مديران شركت، مانند مدير عامل، معاون مدير و يا حتي وكلا واگذار كند. افزايش و يا كاهش وظايف مديران بايد به تأييد سهامداران در مجمع عمومي برسد و رئيس هيأت مديره نماينده قانوني شركت است.
نمايندگان قانوني بايد حق الزحمه ثبت را بطور سالانه بپردازند كه مبلغ آن به مقدار سهام و سرمايه شركاء بستگي دارد كه هزينه اين مقدار از 800 دلار آمريكا در هر سال بيشتر نمي شود. حق الزحمه ثبت سالانه به نوع فعاليت تجاري بستگي ندارد در واقع در هر نوع فعاليت تجاري كه باشد حق الزحمه ثبت سالانه را بايد پرداخت كند. اگر شركت سهامي باشد اظهارنامه ماليات بر درآمد سالانه خود را بايد در پنج ماه بعد از سال مالي ارائه دهد.
گزارشهاي مالياتي ساليانه شركت هاي سهامي بايد توسط مميز محاسباتي مستقل كه از استاندارهاي مميزي (حسابرسي) مشابه با ايالات متحده استفاده مي كنند، مورد حسابرسي قرار گيرند.
جلسات سهامداران به صورت مجمع عمومي عادي يا فوق العاده انجام مي شود. جلسات عمومي بايد در عرض 4 ماه پس از پايان سال صورت گيرد. سهامداراني كه اكثريت سهام و آراء را در اختيار دارند بايد در جلسات بطور منظم شركت كنند. حدنصاب تشكيل جلسات فوق العاده مجمع 60 درصد سهام و آراء كل شركت مي باشد. تصميم گيريهاي جلسات عمومي و فوق العاده توسط اكثريت آراي حاضر (1 + %50) صورت مي گيرد. شركتهاي سهامي و شركتهاي با مسئوليت محدود، ممكن است بيش از 5 درصد سود ساليانه را براي اندوخته قانوني اختصاص دهند تا زمانيكه اندوخته به 20 درصد سهام ثبت شده برسد. اين اندوخته شركت ممكن است بين شركاء يا سهامداران تقسيم شود.
سهامداران از طريق حسابرس قانوني كه در جلسه مجمع توسط خود آنها منصوب شده است معاملات مديران را كنترل مي كنند. اگر دستمزد حسابرس در آيين نامه تعيين نشده باشد بايد در جلسه مجمع توسط سهامداران مشخص شود.
Sucursal de Empresa Entranjera (شعبه) :
نوع ديگري از نهادهاي قانوني كه گاهي اوقات توسط سرمايه گذاران خارجي استفاده مي شود شعبه است. در اين مورد، شعبه بخشي از يك شركت خارجي است و به هيئت مديره محلي، مميز (حسابرس) و غيره نياز ندارد.
شرايط حسابداري براي شعبه هاي شركتهاي خارجي مشابه شرايط شركتهاي سهامي است كه در آرژانتين شكل گرفته اند و ماليات آنها نيز شبيه Sociedad Aromina است.
شركت با مسئوليت محدود :
براي ايجاد شركتي با مسئوليت محدود، حداقل شرايط زير بايد رعايت شود:
شركت ممكن است به شكل سهامي خاص يا سهامي عام ايجاد شود. سهامي خاص (سرمايه خصوصي) سهامي عام (سرمايه عموم مردم). اعضاي خارجي بايد اساسنامه قانوني و ترجمه شده شركت را به اداره ثبت شركتها ارائه دهند.
ـ 25% از سرمايه بايد در زمان تأسيس شركت پرداخت شود، و حداقلي براي سرمايه شركت تعيين نشده، هر شركت با هر سرمايه اي كه 25% در آن رعايت شود مي تواند به ثبت برسد.
ـ مديران اينگونه شركتها حتماً بايد عضو شركت باشند.
ـ مدت زمان تأسيس شركت با مسئوليت محدود معمولاً بين يك تا دو ماه طول مي كشد.
ـ حداقل اعضا 2 نفر و حداكثر آن 50 نفر است.
ـ مسئوليت اعضا به ميزان سرمايه آنها بستگي دارد و پرداخت ماليات در اين شركتها مشابه شركت هاي سهامي است.
انواع سازمانهاي ديگر :
شركت تضامني عمومي :
قانون تجارت، مشاركتهاي عمومي را در نظر گرفته است كه در آن مسئوليتها به صورت اشتراكي و به عهده همة اعضاست. اسم اين شركت تضامني عمومي بايد شامل كلمات «Sociedad Colectiva» باشد. اين شركتهاي تضامني ممكن است سهامي نباشد.
شركتهاي تضامني عمومي كه فعاليتهاي تجاري ندارد (Sociedad Civil) مشمول قانون مدني مي باشند. اين شركت ها نوعي توافق بين افراد مي باشد كه معمولاً در بين افراد و گروههاي متخصص بيشتر رايج است.
شركت تضامني محدود :
شركت تضامني محدود (Sociedad en Comandita) كه مشمول قانون تجاري است كه دو نوع شريك در آن وجود دارد:
1ـ شريكي كه فقط سرمايه گذاري مي كند و فعاليتي در شركت و مسئوليت آن تهيه سرمايه براي فعاليتهاي شركت است.
2ـ شريكي كه فعاليت انجام مي دهد و مسئوليت آن در قبال فعاليتش مي باشد و در مقابل فعاليت هايش متعهد به شركت مي باشد و هيچ گونه سرمايه اي در شركت نمي آورد.
دو نوع شركت تضامني محدود وجود دارد : Sociedad en Comandita por acciones :
1ـ سرمايه آورده شده توسط شركاي سرمايه گذار بدون فعاليت در شركت به صورت سهامهاي با ارزش مساوي تقسمي مي شود.
2ـ سرمايه آورده شده توسط شركاي سرمايه گذار بدون فعاليت يكسان نيست و هر سرمايه گذار به اندازه سرمايه آورده خود، سود و يا زيان مي برد.
قوانين حاكم بر شركتهاي سهامي عام براي شركتهاي تضامني محدود نوع دوم اول اعمال مي شود و قوانين حاكم بر شركتهاي سهامي خاص براي شركتهاي تضامني محدود نوع دوم اعمال مي شود.
Joint Venture يا سرمايه گذاري مشترك :
دو نوع سرمايه گذاري مشترك پيماني در سال 1983 در قانون آرژانتين مشخص شده است:
1ـ سرمايه گذاري مشترك موقت
2ـ اتحاديه هاي سرمايه گذاري مشترك موقت
سرمايه گذاري مشترك موقت براي حداكثر 10 سال برنامه ريزي شده كه مراحل خاصي را براي فعاليت هاي تجاري خاص مدنظر قرار داده و سعي در توسعه، بهبود و گسترش روابط في مابين آنها را دراد. اما اتحاديه هاي سرمايه گذاري مشترك موقت، مجاز به ايجاد و گسترش شغل و يا

فایل : 14 صفحه

فرمت : Word

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات زیر را حتما بخوانید ...

مقالات زیر را حتما ببینید ...