پایان نامه هنر تحقيقي پيرامون استندهاي گرافيكي
پایان نامه هنر تحقيقي پيرامون استندهاي گرافيكي
چكيده
هنر گرافيك همچون پوستهاي است كه هسته حياتي و فرهنگ ملي را به صورت زيبايي ارائه مينمايد. هسته يا محتواي هنرگرافيك بر پايه فرهنگ ملي قراردارد.
در اين رساله سعي بر آن شده كه از بحث وسيع و گسترده گرافيك ، كه يكي از شاخههاي اين رشته ، استندهاي تبليغاتي است ، تعريف مختصري بيان شده است.
قابل ذكر است كه براي ايجاد ارتباط بين اجتماع و دادن اطلاعات به افراد احتياج به تبليغات قابل ذكر است كه براي ايجاد ارتباط بين اجتماع و دادن اطلاعات به افراد احتياج به تبليغات داريم. تبليغات جنبههاي گوناگوني دارد. تبليغات عمومي و تبليغات بازرگاني ، كه در همه اين موارد گرافيك محيطي نقش بسيار فراواني را در جامعه امروزي ايفاء ميكند كه خود نيز تقسيمبندي و انواع مختلفي را دارا ميباشد.
گرافيك محيطي شامل دو بخش است. گرافيك محيطي دوبعدي و گرافيك محيطي سهبعدي
( حجمي ) ، كه حيطه عمل بسيار گستردهاي دارد. گرافيك محيطي ميتواند جنبه اطلاعرساني يا حالت تأكيد نسبت به موضوعي را داشته باشد و يا جنبههاي فرهنگي و اجتماعي و در آخر جنبههاي تبليغاتي ، كه همه اين عوامل كيفيت و عناصر بصري را دربرميگيرند.
در بخش گرافيك محيطي ، استندها يكي از موضوعاتي ميباشند كه در امر اطلاعرساني و تبليغات در جامعه امروزي كاربرد فراواني دارند.
به طور كلي استندها را ميتوان به دو شاخه تقسيم نمود :
1- استندهايي كه براي شناسائي يك مكان بكار ميروند.
2- استندهايي كه براي تبليغات هستند ، كه در اين شاخه ، استندهاي تبليغاتي مورد بررسي قرارگرفته است.
استندهاي تبليغاتي طرحهايي هستند كه طرح موضوع مورد نظر را بصورتي برنامهريزي ميكند كه فرم نهايي به تنهايي و با امكانات ويژه در محل مناسب خود قرارگيرد و سوژه مورد نظر را به خوبي معرفي نمايد. استندهاي تبليغاتي را نيز ميتوان به دو دسته تقسيم نمود :
استندهايي كه در فضاي باز قرارميگيرند و استندهايي كه در فضاي بسته كاربرد دارند و دربارة هريك از اين موارد توضيح داده شده است.
قابل ذكر است اين رساله در چهار فصل هنر گرافيك ، تبليغات ، گرافيك محيطي و استندهاي تبليغاتي مورد بررسي قرار گرفته است.
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
پيشگفتار مقدمه فصل اول : هنر گرافيك 1-1- تاريخچه كوتاهي از هنر گرافيك 1-2- بررسي علم ارتباط تصويري و بصري فصل دوم : تبليغات 2-1- سابقه تاريخي تبليغات 2-2- تبليغات چيست؟ 2-3- مضون تبليغات 2-4- شرايط اساسي براي تبليغات به طرز مؤثر 2-5- بررسي رنگ در تبليغات 2-5-1- تأثير رنگ در تبليغات 2-5-2- عوامل مؤثر در انتخاب رنگ 2-5-3- رابطه و رنگ و بيننده در تبليغات فصل سوم : گرافيك محيطي 3-1- گرافيك محيطي 3-2- گرافيك محيطي مسطح يا دوبعدي 3-3 پيكتوگرامها | 1 3 4 7 8 14 15 15 16 17 18 19 19 20 22 23 25 29 |
فهرست مطالب ( ادامه )
عنوان | صفحه |
3-3-1- وظيفه و عملكرد پيكتوگرام 3-4- گرافيك محيطي حجمي يا سه بعدي ( خط – شكل ، بافت … ) 3-5- اقسام گرافيك محيط حجمي 3-5-1- گرافيك محيطي و فضاهاي عمومي 3-5-2- گرافيك محيطي فضاي باز 3-5-3- گرافيك محيطي فضاهاي بسته فصل چهارم : استند 4-1- استند چيست؟ 4-2- تقسيمبندي استندها 4-3- طراحي گرافيكي استند 4-4- چگونه بايد از رنگ در طراحي استند استفاده كرد 4-5- طراحي خط در استند 4-6- نمايش و عرضه كالا در استندهاي تبليغاتي 4-6-1- چگونگي نمايش طرحهاي استند 4-7- توليد 4-8- حركت در استند 4-9- تكامل طرحها 4-10- انواع استند | 30 33 45 46 49 50 53 54 55 56 58 59 63 64 67 69 71 75 |
فهرست مطالب ( ادامه )
عنوان | صفحه |
4-11- طرحهاي ثابت و هميشگي 4-12- استندهاي نمايشگاهي 4-13- استندهاي برتر فهرست منابع و مأخذ فهرست منابع و مأخذ لاتين فهرست منابع و تصاوير عكاسي شده گزارش كار عملي | 78 80 82 85 86
|
پایان نامه هنر تحقيقي پيرامون استندهاي گرافيكي
- کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.