گزارش کارآموزی بیمه دانا

گزارش کارآموزی بیمه دانا

فصل اول

مقدمه

       شركت بيمه‌دانا به عنوان يكي از بزرگترين شركتهاي بيمه در كشور، تأمين امنيت خاطر آحاد جامعه بزرگ ايراني را در بخشهاي مختلف‌اقتصادي با ارائه پوششهاي مناسب بيمه‌اي، رسالت خود قرار داده است و با بهره‌گيري بهينه از منابع و امكانات موجود تمام تلاش خود را جهت تحقق اهداف دولت محترم كه همانا ايجاد رفاه، امنيت و عدالت اجتماعي در سطح جامعه است به كار خواهد گرفت.

مشتريان، نمايندگان، كارگزاران و كاركنان، اعضاء اصلي خانواده بزرگ شركت هستند و اين شركت با استفاده از نيروي جوان، تحصيل‌كرده، با انگيزه و شبكه فروش فعال، گسترده و آراسته به اخلاق حرفه‌اي و همچنين بهره‌گيري از تكنولوژي روز در فناوري اطلاعات رضايت تمام و كمال مشتريان خود را فراهم مي‌آورد و خدمات خود را با بهترين كيفيت ارائه خواهد نمود.

تركيب پرتفوي بيمه با مديريت ريسك علمي و همچنين بهره‌گيري حداكثري از منابع مالي و سرمايه‌اي، شركت‌رادر بهترين شرايط سودآوري قرار مي دهد و به اين ترتيب بنيه مالي شركت براي پاسخگويي به مشتريان تقويت و حقوق صاحبان سهام نيز تأمين خواهد شد.

كاركنان و شبكه فروش بيمه‌دانا به عنوان يكي از مهمترين سرمايه‌هاي شركت با اشراف به آخرين اطلاعات روز دنيا در امور محوله ‌و با بهره مندي از نيروي انديشه، جهت ارتقاء خدمات تلاش خواهند نمود و از اين رهگذر از امنيت شغلي ورفاه بهره مند خواهند شد.

 

تاریخچه شركت

بيمه دانا در سال 1353 با مشاركت بيمهCommercial Union انگليس بصورت شركت سهامي عام با سرمايه بخش خصوصي و با امكان فعاليت در كليه رشته هاي بيمه اي تاسيس شد .اين شركت پس از 5 سال فعاليت در قالب بخش خصوصي در تير ماه 1358 بر اساس مصوبه شوراي انقلاب ودولت موقت به همراه 12شركت بيمه خصوصي ملي اعلام شد وجهت ارزيابي سهام وتسويه حساب با سهامداران داخلي وخارجي بر اساس مصوبه سال 1360 فعاليت بيمه دانا و10 شركت ملي شده ديگر متوقف گردید.

در آذر ماه سال 1367 به موجب(( قانون نحوه اداره امور شركتهاي بيمه))تعداد 9 شركت بيمه ملي شده (آريا، اميد، پارس، تهران، توانا، حافظ، ساختمان وكار، شرق و ملي)در شركت سهامي بيمه دانا ادغام شده و به موجب همين قانون مقرر شد اين شركت ضمن بررسي حسابها وتسويه ديون دولت وسهامداران شركتهاي ادغامي، به عنوان يك شركت بيمه تخصصي در رشته بيمه هاي اشخاص شروع به فعاليت نمايد .هدف از تاسيس مجدد بيمه دانا تشكيل يك شركت بيمه تخصصي اشخاص خصوصاً بيمه هاي عمر در كشور بود . به دليل محدوديت حوزه فعاليت ونبود امكان رقابت با ساير شركتهاي بيمه در سال 1375 با تصويب ماده واحده اي توسط مجلس شوراي اسلامي به بيمه دانا اجازه داده شد همچون ساير شركتهاي بيمه اي فعاليت نمايد . فعاليتهاي عمومي بيمه دانا عملاًاز ابتداي سال 1376 آغاز و گسترش يافت.

هم اكنون اين شركت با دارا بودن 1154شعبه، نمايندگي وكارگزار وباجه مفتخر است كه خدمات مطلوب خود را به احاد جامعه ارائه نمايد.خاطر نشان مي سازد پراكندگي شبكه خدمات رسانی اين شركت بدين قرار است :

شرحتهرانشهرستان
شعب934
نمایندگی235624
شرکتهای نمایندگی127
کارگزارن118108
باجه25

 

چارت سازمانی

اصول اخلاق حرفه اي صنعت بيمه

(مصوب شوراي عمومي سنديكاي بيمه گران ايران)

كليه فعالان صنعت بيمه به اصول اخلاقي زير متعهد هستند:

پايبندي به مقررات و تعهدات

1- احترام و توصيه به رعايت قانون و مقررات و عدم تلاش براي بي اثر كردن آنها؛

2- برخورد با همكاران و واسطه هايي كه از طرق غير اخلاقي از جمله پرداخت رشوه به بازاريابي مي پردازند؛

3- عدم چشم پوشي نسبت به تخلف ديگران و همكاري براي كاستن هرگونه فساد؛

4- پايبندي به قول و تعهد خود و وفاداري به عهد و توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشكار باشد چه پنهان؛

5- پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه در قرارداد آمده است؛

6- رعايت و حمايت از رقابت آزاد و عادلانه و پيروي از اصول بيمه گري، به ويژه در تعيين نرخ و شرايط؛

عدالت و انصاف

7- تعيين دستمزد همكاران بصورت منصفانه و پرداخت كارمزد نمايندگان و كارگزاران طبق ضوابط؛

8- رفتار منصفانه با مشتريان و طرفهاي تجاري در همه جوانب؛

9- پرهيز از به چنگ آوردن اطلاعات تجاري با ابزار غير اخلاقي و غير صادقانه؛

10- تغيين نرخ حق بيمه بر پايه اصول فني،معقول، منصفانه و در خور شرايط بيمه بدون تأثير از رقبا؛

شفافيت و صداقت

11- صداقت و راستي در مبادله اطلاعات و نيز خودداري از عرضه گزارشات فريب دهنده، پنهان كاري و حذف هدفمند برخي از اطلاعات؛

12- خودداري از ارائه  ی اطلاعات نادرست در تبليغات و اطلاع رساني؛

13- انتشار مستمر اطلاعات دقيق مالي و ويژگي هاي حرفه اي خود به صورت واقعي؛

14- اطلاع رساني به موقع به بيمه گذاران نسبت به بروز هر گونه تغييرات موثر در اداي تعهدات؛

15- توجيه كامل مشتريان نسبت به شرايط پوشش بيمه و محدوديت هاي دريافت خسارت؛

16- برقراري روابط شفاف با مشتري بگونه اي كه امكان هيچ نوع سوء استفاده نباشد؛

 

گزارش کارآموزی بیمه دانا

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط