پایان نامه بررسي رنگرزي الياف اكريليك با رنگهاي طبيعي (‌اسپرك، قرمزدانه، پوست گردو ) با روشهاي مختلف

پایان نامه بررسي رنگرزي الياف اكريليك با رنگهاي طبيعي (‌اسپرك، قرمزدانه، پوست گردو ) با روشهاي مختلف

چكيده :

رنگينه هاي طبيعي از دير باز مورد توجه بشر بوده اند اين رنگينه ها به دليل بهره‌مندي از درجه  سميت پايين و سازگاري با محيط همواره مورد توجه رنگرزان بوده اند از ويژگي هاي اين نوع رنگينه ها مي توان به توليد شيدهاي بسيار زياد و زيبا به همراه نتايج قابل توجه خواص ثبات آنها اشاره كرد در اين راستا رنگينه هاي اسپرك ،
قرمز دانه وپوست گردو ازمعروفترين و همچنين قديمي ترين رنگينه هاي طبيعي
مي باشند كه بشر از ساليان دراز مورد استفاده قرار مي داده است .

روش رنگرزي اين رنگينه ها به كمك انواع دندانه بوده است .

در اين پروژه امكان رنگرزي نخ اكريليك را با رنگهاي طبيعي اسپرك ، قرمز دانه ، پوست گردو به روشهاي پيش و پس و همزمان با دو دندانة زاج سفيد و دي كرومات بررسي مي كنيم و نتايج حاصل را مورد بررسي قرار مي دهيم .

از نتايج حاصله اينگونه استنتاج مي شود كه افزايش دندانه بخصوص دندانة
‌دي كرومات در محيط باعث افزايش جذب رنگ توسط كالا مي شود و همچنين سه روش رنگرزي نيز خود تأثير بسزائي در جذب رنگ دارند كه نتايج حاصل نشان ميدهد. بيشترين رمق كشي و جذب رنگ در روش پس دندانه حاصل شده است .

 

مقدمه:

مجموعه اي كه پيش روي شماست برگرفته از مقالات، كتابها و تجربيات حاصل از آزمايشات مختلف مي باشد كه به بررسي شرايط مختلف رنگ پذيري الياف اكريليك با دندانه ها و روشهاي مختلف پرداخته است اين مجموعه از 4 فصل مجزا تشكيل شده است كه فصل 1 آن شامل كلياتي در مورد اهداف انجام پروژه– پيشينه هاي تحقيق و همچنين توضيحاتي در مورد نحوة انجام كار و جمع آوري مطالب مي باشد.

در فصل 2 بطور اجمالي به شرح الياف اكريليك پرداخته و خصوصياتي از قبيل ساختار- خواص فيزيكي و شيميايي، مراحل ريسندگي و توليد و انواع اكريليك ها و روشهاي رنگرزي اكريليك مورد بررسي قرار داده است تا خواننده با بررسي آن بهتر بتواند پديده هايي كه در بخشهاي بعدي به آن مي پردازيم را توجيه كند.

در فصل 3 به بررسي رنگينه هاي طبيعي و تاريخچه آنها و اهميت آنها نسبت به
رنگينه هاي صنعتي پرداخته مي شود و به طور مبسوط بر روي 3 رنگينه اسپرك، قرمزدانه و پوست گردو و خصوصيات آنها از قبيل مشخصات، تركيبات و خواص ديگر آنها پرداخته مي شود.

فصل 4 مربوط به آزمايشات انجام شده پيرامون رنگرزي اكريليك با رنگينه هاي طبيعي اسپرك، قرمزدانه و پوست گردو در حضور داندانه هاي زاج سفيد و دي كرومات پتاسيم به روشهاي پيش دندانه، همزمان و پس دندانه و ميزان رمق كشي و جذب رنگ و خواص ثباتي اين رنگينه ها مي باشد.

در آخر به صورت خلاصه به تجزيه و تحليل داده ها و بررسي نمودارهاي بدست آمده مي پردازيم و يك نتيجه گيري كلي پيرامون نتايج حاصل از اين پروژه مطرح مي شود. در خاتمه بر خود لازم مي دارم از جناب آقاي دكتر محمد ميرجليلي كه با راهنمايي‌هاي فراوان و دلسوزانه خود مرا در انجام هر چه بهتر اين پروژه ياري كرده‌اند صميمانه قدرداني نمايم.

پایان نامه بررسي رنگرزي الياف اكريليك با رنگهاي طبيعي (‌اسپرك، قرمزدانه، پوست گردو ) با روشهاي مختلف

27900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط