مقاله کامل پروژه روش‌ هاي مقداري

مقاله کامل پروژه روش‌ هاي مقداري

واحد توليدي البرز دو نوع متفاوت كالا (x2,x1) توليد مي‌كند به منظور توليد هر يك از اين دو كالا ساعاتي از ماشين آلات و ساعاتي از كارگر نياز دارد تعداد ساعات ماشين‌آلات موجود در هفته 30 ساعت و تعداد ساعات موجودي اگر 80 ساعت مي‌باشد. اين تعداد ساعات ثابت و بيش از آن موجود نمي‌باشد در نتيجه توليد كننده نمي‌تواند بدون توجه به محدود بودن منابع هر چه بخواهد توليد كند به منظور توليد يك واحد x1 (كالاي نوع اول) يك ساعت از ماشين آلات (منبع اول) و 2 ساعت، از كارگر (منبع دوم) نياز دارد سود به ازاي توليد هر واحد از كالاي نوع اول 60 تومان است به منظور توليد يك واحد از كالاي نوع دوم صفر ساعت از ماشين آلات موجود و يك ساعت كارگر مصرف مي شود سود به ازاي هر واحد x2 بالغ بر 200 تومان است مسئله را به صورت برنامه‌ريزي خطي رياضي به گونه‌اي فرموله كنيد كه مشخص نمايد چه تعدادي از كالاي اول و چه تعدادي از كالاي دوم در قالب منابع محدود موجود توليد گردد تا سود بنگاه توليدي البرز حداكثر شود؟
بنگاه توليدي سيف دو نوع كامپيوتر توليد مي‌كند كالاي نوع اول (x1) و كالاي نوع دوم (x2) مي‌باشد براي توليد اين دو نوع كالا از سه منبع استفاده مي‌گردد. ظرفيت منبع اول و دوم و سوم به ترتيب عبارتست از 1 ساعت و 22 ساعت و 39 متر مربع به منظور توليد كالاي نوع اول به ترتيب 4 ساعت 2 ساعت و 3متر مربع از منابع موجود استفاده مي‌شود. سود به ازاي توليد هر واحدي كالاي نوع اول 60 تومان مي‌باشد به منظور تويد كالاي نوع دوم به ترتيب 10 ساعت و 1 ساعت و 3 متر مربع از منابع موجود مصرف مي‌شود. سود به ازاي توليد هر واحد كالاي نوع دوم 50 تومان مي‌باشد. مدير بنگاه اقتصادي مي‌خواهد تعيين كند چه تعدادي از هر يك از دو نوع كالا بايد توليد شود تا سودش حداكثر گردد. الف) مسئله را به صورت برنامه‌ريزي خطي رياضي فرموله كنيد. ب) جواب بمينه مسئله را بدست آوريد.
مسئله برنامه‌ريزي خطي را با استفاده از روش ترسيمي حل نمائيد.

مسئله برنامه‌ريزي خطي زير را با بهره‌گيري از روش سيمپلكس حل نمائيد و جواب بهينه آن را تعيين كنيد.

مسئله برنامه‌ريزي خطي رياضي زير را با روش سيمپلكس حل نمائيد.
الف) جواب بهينه مسئله را تعيين كنيد. ب) متغيرهاي لنگي مسئله را مشخص نمائيد. ج) مسئله را با استفاده از روش ترسيمي حل كنيد و جواب‌هاي گوشة آن را با هر يك از جداول سيمپلكس مقايسه نمائيد.

مسئله برنامه‌ريزي خطي رياضي زير را با استفاده از روش سيمپكس حل نمائيد.
الف) جواب بهينه مسئله را بدست آوريد. ب) متغيرهاي لنگي را مشخص نمائيد. ج) قيمت‌هاي سايه را تعيين و هر يك را شرح دهيد. د) با استفاده از روش ترسيمي مسئله را حل نمائيد و هر از قسمت‌هاي بند الف را با هر يك از نقاط گوشه بدست آمده مقايسه كنيد.

شركت صنايع چرم سيف دو نوع كالا توليد مي‌نمايد كيف دستي و چمدان. سود هر واحد كيف دستي 400 تومان و سود هر واحد چمدان 200 تومان است اين مجتمع با يكي از توليد كنندگان چرم قراردادي مبني بر خريد حداقل 80 متر مربع چرم خام در ماه دارد و از طرفي با خريداري قراردادي مبني بر تحويل جمعاً 30 واحد از هر دو كالا در ماه منعقد كرده است توليد هر واحد كيف دستي 2 متر مربع و هر واحد چمدان 8 متر مربع چرم نياز دارد. (سود بيشتر هر واحد كيف دستي به علت كار بيشتري است كه روي آن صورت مي‌گيرد) اين شركت بر اساس تجربة گذشته قادر نيست بيش از 20 كيف دستي در ماه توليد نمايد تعيين كنيد مدير اين مجتمع چه تعدادي از هر يك از دو كالا (x2,x1) توليد نمايد تا سود آن حداكثر گردد.
الف) مسئله را به صورت استاندارد برنامه‌ريزي خطي تبديل كنيد. ب) مسئله را با استفاده از روش سيمپلكس حل نمائيد و جواب بهينه آن را تعيين كنيد ج) متغير مصنوعي، متغير مازاد و متغير لنگي را تعريف نمائيد.
مسئله را فقط به صورت استاندارد تبديل نمائيد و فقط جدول اول سيمپلكس را تشكيل دهيد.

مسئله برنامه‌ريزي فعلي رياضي زير را با استفاده از روش سيمپلكس حل نمائيد.
الف) مسئله را به صورت استاندارد تبديل نمائيد. ب) جواب بهينه مسئله را محاسبه كنيد. ج) متغيرهاي مصنوعي، مازاد و لنگي را تعريف نمائيد.

همه متغيرها
مجتمع توليدي فرآورده‌هاي غذايي صنام دوي رخانه يكي در غرب كشور با ظرفيت 8000 واحد در روز و ديگري در شرق كشور با ظرفيت 6000 واحد در روز توليد مي‌كند. متقاضيان اين فرآورده‌هاي غذايي در سه نقطه مختلف كشور متمركز هستند. بخشي در غرب كشور (بازار غربي) و بخشي در شمال (بازار شمالي) و برخي ديگر در شرق كشور (بازار شرقي) متمركز هستند تقاضاي هر يك از خريداران به ترتيب غربي شمالي و شرقي عبارتند از 4000, 7000, 3000 واحد در روز جمع تقاضا 14000 مي‌شود. مديران مجتمع توليدي مي‌خواهد تعيين كند چه تعدادي از هر يك از مبداءها به مقصدهاي گوناگون حول شود تا هزينة حمل حداقل گردد.
لازم به ذكر است كه هزينة حمل هر واحدي را از مبداء يك به سه مقصد پيش گفت عبارت است از 5,7,3 تومان و هزينة حمل هر واحد از مبداء 2 به 3 مقصد فوق الذكر به ترتيب عبارت است از 6, 4, 5 تومان. الف) مسئله را به صورت برنامه‌ريزي خطي رياضي فرموله نمائيد. ب) با استفاده از روش حمل و نقل مسئله را حل نمائيد.

فایل : 43 صفحه

فرمت : Word

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط