مقاله کامل انواع بازاریابی

مقاله کامل انواع بازاریابی

انواعبازاریابی
Types of Marketing
1) بازاریابیسببیAffinity Marketing: این بازاریابی با عنوان بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می‌شود،این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل‌ می‌گردد، از سوی دیگر این استراتژی مشارکتی دارای منافع بر هر دو برند (شرکت) خواهد بود. هنگامیکه یکی از ‌شرکت‌ها در جهت کسب درآمد برای خود موجب خلق ارزش برای یک مشتری‌ می‌شود، دیگر درحال ایجاد ارتباط با مشتریان جدید است.
2) بازاریابیاتحادمتقابل (بازاریابیائتلافی) Alliance Marketing: دو یا چند شرکت که با یکدیگر بر سر منابع خویش ائتلاف نموده تا یک محصول یا خدمت ترویج نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه تنها سود بیشتری برای سهامداران خویش ایجاد مینمایند، بلکه سهم بازار خویش را نیز افزایش و تاثیری بیشتری بر بازار خواهند داشت.
3) بازاریابیتله‌‌ای / بازاریابیحملهگازانبریAmbush Marketing:حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت، برای انجام تبلیغات در خصوص یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی بهعنوان اسپانسر به شرکت برگزارکننده آن کمپین، که این امر موجب کاهش ارزش سرمایهگذاری بر آن کمپین ازنقطهنظر اسپانسرها‌ می‌گردد. این نوع فعالیت‌های بازاریابی در زمان کمپین‌های بینالمللی بزرگ اتفاق میافتد. مانند کمپین‌های برندینگ در بازی‌های جام جهانی یا المپیک.
بازاریابی تلهای، به دودسته تقسیم‌ می‌گردد:
4) بازاریابیتلهگذاریدرنده:
با ادعاهای کلاهبردارانه، خود را حامی رسمی آن کمپین اعلام مینمایند.
5) بازاریابیتلهگذاریمستقیم:
برند تله گذار بدون اینکه در کمپین سرمایهگذاری کرده باشد، خود را بخشی از آن میداند اما سعی مینمایند اما ادعای علنی ندارد.
6) بازاریابیدرخواستبهاقدامCall to Action Marketing :بازاریابی CTA بخشی از بازاریابی درون سیستمی است که در داخل وبسایت از طریق بنر، متن یا یک تصویر اتفاق میافتد، این ابزارها، تلاش مینمایند تا فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد دالان ارتباط با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.
7) بازاریابی محدود: CRMClose Range Marketing
این نوع بازاریابی را بازاریابی از نوع نزدیک Proximity Marketing نیز میگویند.CRMاز فنّاوری‌هایی نظیر Wi-Fi یا Bluetooth در جهت ترویج محصولات و خدمات در نزدیکی محل حضور مشتریان بهره میگیرد.
8) بازاریابیابریCloud Marketing: اینگونه بازاریابی در مورد بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا میگردد و مشارکتکنندگان در فرایند این نوع بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، استفاده و یا به اشتراکگذاری آن هستند.
9) بازاریابیگروهاجتماعی Community Marketing:این تکنیک بازاریابی در خصوص برآوردن نیازها و احتیاجات مشتریان حاضر در یک گروه اجتماعی در یک منطقه جغرافیایی خاص است و با جذب مصرفکنندگان جدید از خارج آن گروه نیز مخالف است.
10) بازاریابیمحتوا Content Marketing: در این مورد، محتوا تولید و در کانال‌ها و بسترهای متفاوتی منتشر میگردد . این محتوا در جهت ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مشخص به مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر آن، بدون استفاده از هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است.
11) بازاریابیمفهومContext Marketing: بازاریابی مفهومی به معنای انتقال محتوا به افراد مناسب، از کانال مناسب و در زمان مناسب است.در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات محصول و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و معرفی و تبیین یک سبک زندگی است.
12) بازاریابیرسانه متقاطعCross-media Marketing:همانطور که از اسمش هویداست، استفاده از کانال‌های چندگانه نظیر ایمیل، نامه، صفحات وب و نظیر آن در جهت ارائه اطلاعات در خصوص محصولات و خدمات به مشتری در جریان ترویج متقابلCross-promotion، بکار گرفته می‌شود.
13) بازاریابیپایگاه دادهDatabase Marketing:این بازاریابی با بهکارگیری اطلاعات موجود در پایگاه داده مرتبط با مشتریان موجود و یا مشتریان بالقوه در جهت سفارشی نمودن استراتژی ارتباط با مشتری و با بهکارگیری آن استراتژی در هرگونه کانال در جهت ترویج محصول یا خدمت اتفاق میافتد.
14) بازاریابیدیجیتالDigital Marketing:این نوع بازاریابی با بهکارگیری تجهیزات دیجیتال مثل تلفن همراه هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای مطلع نمودن مشتریان و شرکای تجاری در مورد کالا و خدمات میپردازد. بازاریابی اینترنتی، عنصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال است.
15) بازاریابیمستقیمDirect Marketing:این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از طریق آن بهصورت مستقیم با مشتری خویش ارتباط برقرار مینمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و سایر ابزارهای ترویجی.
16) بازاریابیمتنوعDiversity Marketing:هدف از این نوع استراتژی، جلب نظر فرهنگ‌های گوناگون است. این فرهنگ‌ها دارای اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در نظر گرفتن این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این دسته از مشتریان هدف تبیین و پایه سازی گردد.
17) بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing: این نوع بازاریابی، شبیه به بازاریابی دهانبهدهان است. برای بهکارگیری بازاریابی بشارتی، شرکت میبایست میزان مشتریان حامی برند خویش را افزایش دهد، این به دین معناست که این مشتریان ویژگیهای محصول یا خدمات را ترویج میدهند و سود شرکت را افزایش خواهند داد.
18) بازاریابیبدونعوض؛شبهرایگانFreebie Marketing:در این حالت، محصول را باقیمت بسیار ناچیز فروخته و یا کاملاً رایگان به مشتری ارائه مینمایند .هدف، فروش سایر تجهیزات تکمیلکننده این نوع محصولات یا خدمات در مراحل بعدی به همان مشتری است.
19) بازاریابیبانمونهرایگانFree Sample Marketing:این نوع بازاریابی شبیه به بازاریابی شبه رایگان نیست، زیرا صرفنظر از آنکه بر ارائه محصول رایگان تکیه دارد، اما این ارائه رایگان در جهت آشنایی مشتری با محصول است. شرکت امیدوار است تا با تأثیر مناسب بر مشتری، او را برای خرید در آینده ترغیب نماید.
20) بازاریابیچریکییابازاریابیپارتیزانیGuerrilla Marketing:تکنیک غیر قراردادی و ارزانقیمت که سعی دارد بر تصویر ذهنی مشتری اثر گذارد. بازاریابی چریکی در محلی اتفاق میافتد که جمعیت زیادی آن را دیده و سورپرایز شوند. بهترین مثال برای آن فلش موبز است (متخصص بهکارگیری این روش بازاریابی شرکت ردبول است. ردبول از سال 2009تا 2014 در حدود 250 برنامه فلش موبز در 5 قاره جهان برگزار نموده است).
با توجه به هوشمندی خرید در عصر اطلاعات و جامعه پستمدرن امروزی، هر شرکتی که قصد موفقیت دارد میباید، ترکیبی از انواع بازاریابی‌های فوق را در برنامه بازاریابی استراتژیک خویش تبیین نموده باشد.همانطور که مطالعه نمودید، برخی از انواع بازاریابی با ظهور فنآوری‌های نوین خلق و با هر جهش تکنولوژیک، نیز تغییر‌ می‌نمایند. حتی روندهای اجتماعی-اقتصادی بر ماهیت بازاریابی و ساختار بازار تأثیر خود را خواهند گذاشت.
21) فردی Account-Based Marketing: بازاریابی از طریق فرد کلیدی در یک سازمان
22) چابک Agile Marketing: بهکارگیری متدولوژی توسعه سریع و چابک در بخش بازاریابی
23) بازاریابی الگوریتمی:Algorithmic Marketingاستفاده از نرمافزاری برای انجام بازاریابی نیمهخودکار (بازاریابی محاسباتی)
24) بازاریابی کمین:Ambush Marketingانجام بازاریابی در زمان برگزاری کمپین بازاریابی یک شرکت دیگر بدون پرداخت هزینه حمایتی / اسپانسرشیپ
25) بازاریابی تحلیلی:Analytical Marketingمتدها و مدلهای متعدد بازاریابی
26)بازاریابی مقالهای:Article Marketingنوشتن مقالات (آنلاین یا آفلاین) برای تبلیغ بیزینس یک نفر
27)بازاریابی شرکت با شرکت:B2B Marketingبازاریابی یک شرکت در بین سایر ‌شرکت‌ها
28) بازاریابی شرکت با خریدار:B2C Marketingبازاریابی شرکت در بین خریداران/ مصرفکنندگان
29)بازاریابی شرکت با شخص:B2P Marketingبازاریابی اشخاص برای یک شرکت در شغل و زندگی خود
30) بازاریابی رفتار:Behavioral Marketingتبلیغات هدفمند و پیشنهادهایی بر اساس رفتار مشتری
31) بازاریابی تبادل:Black Hat Marketingدر وهله اول در (موتور جستجوی بهینه)‌، استفاده از برخی ترفندهای غیراخلاقی و تا حدی کلاهبردارانه برای در جهت کسب

فایل : 12 صفحه

فرمت : Word

35900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط