مقاله کامل ادوات كشاورزي

مقاله کامل ادوات كشاورزي

دیسک
وسیله ای است برای تسطیح زمین شخم خورده، خرد و نرم کردن کلوخ ها، از بین بردن علف‌های هرز و ساقه‌های باقیمانده برخی گیاهان مثل غلات، پنبه و… مخلوط کردن کودهای شیمیایی یا کود سبز قبل از کاشت، پوشاندن بذوری که بصورت دستپاش روی خاک ریخته شده اند و در مواردی برای خرمن کوبی و شخم سطحی بکار برده می شود. دیسک‌ها به دو قسم دیشسک معمولی و دیسک قیچی (off – set disk) تقسیم بندی می شوند.
دیسک معمولی ممکن است یا یا دو ردیفه باشد. ساختمان دیسک از تعداد بشقاب مدور و توگرد تشکیل شده اند که در فواصل معین در روی محوری (دو یا چهار محور) حرکت می کنند. این بشقابها در مرکز ضخیم و در لبه نازک می باشند و قطری حدود 45 تا 60 سانتی متر دارند که گاهی در انواع سنگین تر این قطر به 70 سانتی متر می رسد. در بعضی از انواع دیسک‌ها لبه بشقابها درای کنگره می باشد. صفحات مقعر شکل دیسک‌ها روز هر محور طوری نصب می شوند که گودی آنها در یک جهت بوده و تعداد آنها روی هر محور بین 3 تا 13 بشقاب بر حسب انواع آنها متغیر است عمق عمل دیسک‌ها از 10 تا 15 سانتی متر حتی تا عمق 20 سانتی متر بسته به سنگین وزن دیسک می باشد. هنگام دیسک زدن اراضی، عملیات طی دوبار بصورت رفت و برگشت انجام می شود تا خاکی که در نوبت اول جابجا شده در نوبت دوم بجای خود برگردانیده شود.
مشخصات فني كولتيواتور كودكار

مشخصات فني :
اين ماشين براي عمليات توام كوددهي و مبارزه با علفهاي هرز موجود در جويهاي مزارع ذرت، چغندرقند، سويا، آفتابگردان، حبوبات و ساير محصولات رديفي مناسب مي باشد. مقدار ريزش كود 50 تا 1500 كيلوگرم در هكتار است و تنظيم اين مقدار توسط موزع شياردار ميني ماكز انجام ميشود. اين دستگاه بصورت چهار رديفه و شش رديفه توليد مي گردد و فاصله بين رديفها قابل تنظيم است. اين دستگاه داراي شياركش و تيغه هاي مخصوص براي كار در شرايط مختلف ميباشد. واحدهاي اين دستگاه بطور مجزا و بصورت مفصلي روي شاسي نصب شده اند و هنگام برخورد با موانع بدون بروز خسارت به دستگاه، از روي مانع عبور ميكنند.
كودكار بذركار پنوماتيك :
مشخصات فني :
واحدهاي كارنده:
انواع واحدهاي كارنده كه بر حسب نوع محصول در اين بذركار پيش بيني شده است عبارتند از:
واحد كارنده مخصوص كشت چغندرقند و گوجه فرنگي

واحد كارنده مخصوص كشت ذرت، سويا و آفتابگردان

واحد كارنده مخصوص كشت چغندرقند و گوجه فرنگي
شياركش:
ايجاد جوي و پشته توسط شياركش انجام مي شود.

شيار كش
شيار بازكنها:
انواع شياربازكنها كه بر حسب نوع محصول در اين بذركار استفاده ميگردد عبارتند از:

شياربازكن كفشكي
چرخهاي فشار :
انواع چرخهاي فشار كه بر حسب نوع محصول در اين بذركار استفاده ميگردد عبارتند از:

چرخ فشار ساده براي كشت ذرت، آفتابگردان، سويا، پنبه و صيفيجات

چرخ فشار مقعر براي كشت چغندرقند، گوجه فرنگي و ريزدانه ها

چرخ فشار دوتايي براي كشت چغندرقند، گوجه فرنگي و بذرهاي ريز
گيربكس مركزي :

تنظيم فاصله بذرها روي خطوط كشت بوسيله گيربكس مركزي انجام ميشود. از روي جدولي كه بر درب گيربكس نصب شده است، چرخ زنجيرها براي فاصله مورد نظر بذرها انتخاب ميشوند
موزع شياردار MINIMAX :
بوسيله موزع شياردار تنظيم ميزان ريزش كود انجام ميشود
عملكرد در مزرعه :

فایل : 27 صفحه

فرمت : Word

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط