مقاله درباره کارآموزی حسابداری

مقاله درباره کارآموزی حسابداری

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل
پروژه کارآموزی
رشته حسابداری
موضوع:
حسابداری صنعتی
استاد راهنما:
نام دانشجو:

تقدیم به
ای کمیل، ثروت اندوزان بی تقوا مرده گر چه به ظاهر زنده اند، اما دانشمندان، تا دنیا برقرار است زنده اند، بدنهایشان گر چه در زمین پنهان اما یاد آنها در دلها همیشه زنده است.
«حضرت علی (ع) »
«تقدیم به پدر و مادر مهربانم»
تقدیر و تشکر:
«با عرض تشکر از استاد خوبم که راهنمای من در این پروژه بود»
فصل اول:
مقدمات گزارش
فهرست:
فصل اول:
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………….. 1
مقدمه حسابداری ………………………………………………………………………………………………2
تاریخچه حسابداری ………………………………………………………………………………………1-6
فصل دوم:
مقاله حسابداری ………………………………………………………………………………………….6-58
نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………59
فصل سوم:
گزارشات کارآموزی
مقدمه
در نظام عالی آموزش کشور ما یکی از دوره هایی که برای دانشجویان در جهت ارتقای سواد و مهارت آنها در نظر گرفته اند دوره کارآموزی است این دوران به نظر من یکی از بهترین دوران و جذابترین دورانی است که یک دانشجو می تواند طی کند تا مهارت خود را افزایش دهد تا بعد از فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار بتواند از آن استفاده نماید و بهره لازم را از آن کسب نماید.
چون دروسی که در دانشگاه می گذرانیم علی رغم مطالعه زیاد و سرفصلهای فراوان برای ما زیاد قابل فهم و ادراک نیستند و این دوره بهترین زمان برای زیاد کردن قدرت علمی و مهارتی ما است.
من دانشگاه را به این منظور برای کارآموزی انتخاب کرده ام چون سیستم حسابداری و محیط سراسر علم و دانش دانشگاه و نو اوری و تغییرات
دائمی برای من جذاب است و می توانم بگویم این دوره کارآموزی بهترین دوره کارآموزی است که من در دوران تحصیل داشته ام چون مطالب زیاد حسابداری یاد گرفته ام و به صورت عملی حسابداری و تمام سیستمهای مالی مرتبط با آن را به چشم دیده ام بر خلاف دوره کاردانی کا از ما فقط برای بایگانی استفاده کرده اند و پرونده های چند ساله خود را با دست ما بایگانی کرده اند.
تعریف حسابداری
حسابداری یا به تعبیری دیگر زبان تجارت روشهایی است قراردادی که توسط استادان، کارشناسان و یا انجمن های حرفه ای حشابذاری تدوین گردیده است و به تدریج مورد قبول همگان قرار گرفته است و قابل تصحیح و تغییر می باشد.برای حسابداری تعاریف گوناگونی عنوان شده است که از ان جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فرآیند، تشخیص، اندازه گیری و گزارش اطلاعات اقتصادی که برای استفاده کنندگان اطلاعات مذبور امکان قضاوت و تصمیم گیری های آگاهانه را فراهم می سازد.
حسابداری عبارتست از خدمتی که با فراهم کردن اطلاعات مالی مورد نیاز مدیران، پرداخت کنندگان
مالیات، اداره کنندگان و سایرین جهت تصمیم گیری های آگاهانه انجام می پذیرد.
حسابداری عبارتست از فن تفسیر، اندازه گیری و توصیف فعالیتهای اقتصادی، در حسابداری هدف بر این قرار گرفته است با بنیانگذاری یکسری ضوابط و قرارداد ها اطلاعات لازم برای حل مسائل مالی یک موسسه بدست آورید.
تاریخچه حسابداری
در عصری که جوامع بشری همواره در حال پیشرفت های علمی و صنعتی و اقتصادی می باشند و با توجه به این که نقش فعالیت های مالی در هر پیشرفت و توسعه ای غیر قابل انکار می باشند نیاز به توسعه حسابداری روز به روز افزایش می یابد.
در قرون وسطی مرسوم بوده است که فرمانروایان مالیات ها را جمع آوری می کرده اند و آن در جهت رفع نیازهای مالی مربوط به توسعه املاک به مصرف می رساندند.در آن زمان یکی از وظایف حسابداران تهیه صورتی از امولا افراد برای خزانه داری فرمانروا به منظور اخذ مالیات بود.از دیگر وظایف حسابداران آن زمان می توان به تهیه گزارش سفر افرادی که به کار تجارت بین کشور ها اشتغال داشتند اشاره کرد.این گزارش در پایان هر سفر تهیه می گردید و هدف از ان تعین سود و زیان به ان سفر بود.د رقرن سیزدهم و چهاردهم به دلیل رشد عملیات تجارتی تحولاتی در سیستم نگهداری حسابها به وجود آمد.
لوکا پا چیولی، یک کشیش ایتالیایی و در واقع یک ریاضیدان بود که توانست با انتشار کتاب ریاضیات لو کا پا چیولی موجب گسترش فن دفتر داری دو طرفه در سراسر اروپا گردید.وی در این کتاب که چند فصلش اختصاص به حسابداری داشت

فایل : 29 صفحه

فرمت : Word

35900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط