بررسی ارتباط بین انعطاف پذیری و توان انفجاری دانشجویان تربیت بدنی عمومی

بررسی ارتباط بین انعطاف پذیری و توان انفجاری دانشجویان تربیت بدنی عمومی

دانشکده ادبیات و علوم انسانی
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی
موضوع:
بررسی ارتباط بین انعطاف پذیری و توان انفجاری دانشجویان تربیت بدنی عمومی
دانشگاه محقق اردبیلی
اساتید راهنما:
دکتر معرفت سیاه کوهیان
مهندس آیدین ولی زاده
دانشجو:
رضا همایون
بهار 1390

دانشکده ادبیات و علوم انسانی
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی
تصویب نامه پروژه فارغ التحصیلی
بدینوسیله گواهی میگردد پروژه فارغ التحصیلی آقای/خانم
دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی با عنوان
در گرایش در سطح با نمره ( ) ارزیابی و مورد پذیرش قرار گرفت.
استاد راهنما
مدیرگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی
تقدیم به :
پدر ومادر مهربان وخانواده ی عزیزم که همیشه مرا با حمایت های خود مورد لطف قرار داداند.
تقدیر وتشکر:
سپاس فراوان خداوندگار مهربان راکه با قلم عشق و قدرتش جهان هستی را به زیور علم و ایمان مزین نموده و در سایه رحمت بی پایانش همه کاینات را از عشق بی دریغش برخوردار نموده است. و فرصتی را نصیب ما نموده تا بتوانیم بنیه علمی خود را محک بزنیم و به کاهش های علم خود واقف گردیم.
اکنون که به یاری یاریگر متعال توفیق یافته ایم این پژوهش را به پایان برسانیم، بر خود لازم می دانم از زحمات بی دریغ جناب آقای دکتر معرفت سیاه کوهیان تشکر و قدر دانی نموده و از خداوند متعال برای آن بزرگوار آرزوی سلامتی وتوفیق روز افزون خواستارم. و همچنین در پایان از کلیه دوستان و عزیزانی که درجمع آوری وگردآوری مطالب علمی و عملی این تحقیق بنده را یاری کردند تشکر وقدردانی نموده و از خداوند متعال برای یکایک آن بزرگواران آرزوی سلامتی و موفقیت خواستارم.
چکیده تحقیق
تحقیق حاضر با هدف ارزیابی همبستگی بین انعطاف پذیری و توان انفجاری 15 نفر از دانشجویان تربیت بدنی عمومی دانشگاه محق اردبیلی به اجرا در آمده در این راستا 15 نفر از دانشجویان که به صورت تصادفی از میان دانشجویان تربیت بدنی عمومی با میانگین سنی ( 22.46 سال) و قد( 172.63 سانتی متر) و وزن ( 63.73 کیلو گرم ) انتخاب شده و آزمون انعطاف پذیری عضلات پشت پا ( انعطاف پذیری مطلق برای سنجش انعطاف پذیری و آزمون های پرش عمودی سارجنت و پرش طول ( پرش جفت) را نیز برای سنجش توان انعطاف پذیری آزمودنی ها مورد استفاده قرار گرفته است که این آزمون ها جز آزمون های تحقیق توصیفی میدانی محسوب می شوند . نتایج: نتیجه تحقیق نشان داد که همبستگی معنا داری بین انعطاف پذیری و توان انفجاری وجود ندارد (ارتباط بین انعطاف پذیری و پرش طول (065/0p ≤) و ارتباط بین انعطاف پذیری و پرش ارتفاع )145/0 ≥p ((هم چنین بین انعطاف پذیری و سن آزمون شوندگان نیز همبستگی معنا داری ( 743/0p ≤ ) وجود ندارشت .
واژگان کلیدی: انعطاف پذیری ، توان انفجاری ، درصد چربی

فایل : 79 صفحه

فرمت : Word

35500 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط