ارزيابي آثار اجتماعي و فرهنگي اصلاح هندسي معابر شهري

ارزيابي آثار اجتماعي و فرهنگي اصلاح هندسي معابر شهري؛ با مطالعه اصلاح هندسي معابر سطح منطقه 18تهران

معابر شهري، حلقه هاي واسط و رشته هاي ارتباطي بناها و ساير فضاهاي شهري است كه اگر با دقت مورد توجه قرارگيرد، بيشترين كاركرد را در زندگي شهري داشته و هم چنين حياتي ترين نقشها را براي پويايي يك شهر رقـم مـي زنـد.

يـك طراحي و اصلاح هندسي صحيح در معابر شهري، بسياري از مشكلات توسعه اي و زيست محيطـي و معضـلات روانـي و اجتماعي را در شهركاهش ميدهد.

روانسازي جريان ترافيك و لذت بخش نمـودنِ گشـت و گـذار و تحـرك در شـهر به واسطه طراحي هندسي الهام بخش و صحيح، امكانپذير است.

پژوهش حاضر از نوع مطالعات ارزيـابي آثـار اجتمـاعي و فرهنگي پروژه هاي شهري است كه به ارزيابي آثار اجتماعي و فرهنگي اصلاح هندسي معابر شـهري منطقـه 18 تهـران مي پردازد،

روش انجام اين پژهش روش كمي پيمايشي و اسنادي است و تكنيك جمع آوري اطلاعات پرسشنامه است و در مواردي براي توصيف اقدام مداخله اي از تكنيكهاي مصاحبه و مشاهده نيز استفاده شده است. 

 

نویسندگان این مقاله:

علي ايماني: دكتري جامعه شناسي توسعه، دانشگاه تهران
فردين منصوري: كارشناس ارشد جامعه شناسي، دانشگاه علامه طباطبايي
محمدرضا آمويي: عضو هيئت علمي دانشگاه علوم انتظامي امين

27900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط