مقاله فارسی فعال ساز راه اندازی

مقاله فارسی فعال ساز راه اندازی

راحتی، عملکرد، حفاظت محیط زیستی: اجزا و سیستم‌های انتقال نیرو برای ماشین‌های مسافری
تقاضاها از عرضه‌کنندگان بخش اتومبیل‌سازی به طور چشمگیری در حال تغییر است. به طور فزاینده، عرضه کنندگان برای ادغام اجزا در داخل سیستم‌های پیچیده فرا خوانده می‌شوند، یک عمل توسعه‌ای که فقط براساس مشارکت نزدیک با سازندگان اتومبیل، به موفقیت می‌رسد. در آینده، تقاضا برای مصرف سوخت کمتر، نشت، وزن و فضای نصب و در کنار آنها راحتی، امنیت و دینامیک‌های رانندگی بهتر، ادامه خواهد داشت. برای رسیدن به این اهداف، راه حل‌های ابداعی و محصولات جدید ضروری است.
ZF ساکس با اثبات تخصص در ایجاد راه حل‌های قابل درک با سیستم‌های ادغام یافته‌ی انتقال نیروی خودش ، مسئولیت را بر عهده گرفته است . برای انجام این کار، ZF ساکس دائماً، رویکرد سیستم‌ها را در توسعه‌ و ساخت محصولات و تکنولوژی‌های جدید که پیشرفت‌های واقعی را نشان می‌دهند، دنبال می‌کند. این رویکرد به همراه ZF، راه حل‌های کلی را ایجاد می‌کند که تقاضاها را در مورد سیستم‌‌های کلی تأمین می‌کند. به عنوان مثال: ZF ساکس به عنوان متخصص و سازنده‌ی درایوهای الکتریکی می‌تواند ادغام بهتری برای طیف کامل طرح‌ای هیبریدی انتقال نیرو فراهم کند و در نتیجه راه حل‌های آماده را که مصرف سوخت و نشت را در اتومبیل‌های آتی کاهش می‌دهند، نشان می‌دهد.
کلاچ مرطوب دوگانه
سیستم انتقال کلاچ دوگانه، دو کلاچ در اختیار دارد. مزیتش آن است که دو دنده می‌تواند در یک زمان کار کنند. یکی از کلاچ‌ها، دنده‌های فرد و کلاچ دیگر دنده‌های زوج دارد. فرآیند تغییر کامل چندین صدم ثانیه، بدون قطع اصطکاک ، وقت می‌گیرد. مصرف کاهش یافته‌ی سوخت در ترکیب با میراکننده‌ی پیچشی، به مشخصه‌های بهتری در راحتی رانندگی رسیده است. سیستم کلاچ دوگانه را می‌توان در ماشین‌های مسافری، به خصوص اتومبیل‌های با عملکرد بالا بکار برد.

مبدل گشتاور
نسل جدیدمبدل‌های گشتاور ZF ساکس برای دنده‌های اتوماتیک در ماشین‌های مسافری توسعه‌های جدید و بی‌شماری را ترسیم می‌کند که راحتی بهتر در رانندگی، دینامیک‌های بالای رانندگی و کاهش چشمگیر مصرف سوخت را تضمین می‌کنند.
یک مثال: سیستم میرایی پیچشی با کاهش حاصله در مصرف سوخت، نوسانات پیچشی را به میزانی که نقاط تغییر زودهنگام امکان پذیر باشند، محدود می‌کند. در جدول، داده‌های عملکرد اصلی نسل جدید مبدل میراکننده‌ی پیچشی – توربینی (TTD) و میراکننده‌ی پیچشی دوتاییTwin TD) ) آمده است.

HCC کلاچ سرد به لحاظ هیدرودینامیکی
کلاچ سرد به لحاظ هیدرودینامیکی (HCC) عنصر راه‌اندازی توسعه‌ یافته‌ی جدید است. این کلاچ برای استفاده در اتومبیل‌های موتوری با دنده‌های اتوماتیک کلاچ به کلاچ یا CVT ‌ها، طراحی شده‌اند. گشتاور اینرسی جرم کم و طراحی متراکم HCC را عنصر راه‌اندازی ایده‌آل – نه صرفاً برای کاربردهای ورزشی، بلکه برای اتومبیل‌هایی با نقص راه‌اندازی مجزا- می‌سازد. تغییر دنده‌ها در دنده‌ی اتوماتیکی که
با HCC مجهز شده‌است به سرعت دنده‌های کلاچ دوگانه عمل می‌کند، HCC دنده‌ی اتوماتیک کلاچ به کلاچ قدیمی را به دنده‌ی ورزشی تبدیل می‌کند.

سیستم کلاچ دوگانه – انتقال (تغییر) قدرتمند
کار:
توسعه‌ بر روی سیستم نیرو محرکه، در صدد افزایش انتقال نیرو و کاهش اتلاف انرژی تا حد ممکن می‌باشد. معیارهای مهم شامل مصرف پایین‌تر سوخت در ترکیب با راحتی و دینامیک‌های بهبود یافته‌ی رانندگی می‌باشند. سیستم انتقال کلاچ دوگانه راه حل عالی برای تطبیق همه‌ی موارد بالا است. دو شافت محور انتقال به هم متصل، که هر کدام به کلاچ جداگانه متصل است، باعث انتقال نیرو بدون توقف گشتاور می‌شود مدول مرکزی در این انتقال کلاچ دوگانه از ZF ساکس است.
تکنولوژی:
سیستم کلاچ دوگانه شامل دو کلاچ جداگانه است که به دو دنده اجازه می‌دهد تا در یک زمان کار کنند. یکی از دنده‌ها گشتاور را انتقال می‌دهد، در حالیکه کلاچ دیگر از قبل انتخاب شده است فرآیند کامل انتقال فقط چند صدم ثانیه و بدون هیچ توقفی در گشتاور و اتلاف حداقل نیرو،وقت می‌گیرد.
واحد کنترل الکترونیکی توسعه یافته‌ی خاص، سیستم کلاچ دو گانه و تحریک دنده را کنترل می‌‌کند. این واحد همه پارامترهای مربوطه مثل سرعت، نسبت‌های rpm و دنده را کنترل می‌کند و متغییر وابسته به موقعیت رانندگی را اصلاح می‌کند (تعدیل می‌کند) سیستم‌های کلاچ دوگانه از ZF ساکس راحتی دنده اتوماتیک با جابجایی ورزشی دنده‌ی دستی، ترکیب می‌کند. نتیجه سریعتر، سرعت ملایم‌تر و دینامیک بهتر تغییر می‌باشد.
سیستم کلاچ دوگانه را می‌توان در همه ماشین‌های مسافرتی، به خصوص اتومبیل‌هایی با عملکرد بالا بکار برد.

مبدل گشتاور – مصرف راحت‌تر و کم مصرف
کار:
مبدل های هیدرودینامیک گشتاور درماشین‌های مسافرتی جدید با دنده‌ی اتوماتیک کلاچ به کلاچ و مداوم بکار برد. این مبدل‌ها، زمانیکه اتومبیل راه‌اندازی می‌شود سایش را از بین می‌برند و راحتی بهتر رانندگی را تضمین می‌کنند که با کلاچ قفل دار و سیستم میراکننده‌های پیچشی تعدیل یافته‌ی برای انتقال نیروی انفرادی،دینامیک‌های رانندگی و مصرف سوخت را بهبود می‌بخشند. نسل جدید مبدل‌های گشتاور از ZF ساکس راه حل ایده‌آل را برای دنده‌های اتوماتیک مدرن ارائه می‌دهد.
تکنولوژی
مبدل های تکنولوژی از ZF ساکس تراکم عملکرد بالا را برای میراکننده‌های پیچشی و دورهای هیدرودینامیک و همچنین کلاچ‌های قفل دار قابل تطبیق و سیستم‌های میرایی متغیر ترسیم می‌کند. کلاچ قفل‌دار، مبدل گشتاور در مقایسه با مبدل‌های سنتی، با میراکننده‌ی پیچشی دوتایی مجهز شده است. TD دوتایی را می‌توان خیلی زود بکار برد، که راحتی رانندگی را به خصوص در سرعت‌های پایین رانندگی افزایش می‌دهد . این ویژگی میراکننده‌ی پیچشی دوتایی همچنین به طور قابل ملاحظه‌ای مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. بهینه سازی بیشتر سیستم از طریق طراحی مدولی هوشمند کلاچ‌های قفل دار انجام شده بود. این بهینه‌سازی سطوح اصطکاک 2، 4 یا 6 را با قطرهای گردش هیدرولیک 235، 250 mm270 امکان‌پذیر می‌سازد که تعدیل سیستم را برای نیازهای مشتری، تسهیل می‌کند. بعلاوه سردسازی مؤثرتر کلاچ قفل دار که سایش کمتر و اتلافات گرمایی بالاتر را تضمین می‌کند، با اجرای سه سیستم مسیر برای نسل جدید مبدل‌های گشتاور، بدست آمده است. علی‌رغم تراکم بالای عملکردی، سیستم به فضای کمتری برای نصب نیاز دارد. راه حل‌های بسیار کوتاه محور با علمکرد بالا، برای کاربردهایی با فضای نصب کاملاً محدود موجود هستند.

کلاچ سرد به لحاظ هیدرودینامیکی (HCC) – سرما در همه وقت با سرعت مناسب حرکت می‌کند.
کار:
یک عنصر اولیه‌ی مناسب نیاز است تا دینامیک‌های اتومبیل را در دورهای بالای موتور، دقیقاً طرح‌ریزی کنیم. عناصر اولیه که در گذشته بکار گرفته می‌شدند، قابلیت‌های محدودی برای تأمین تقاضا‌ها داشتند. سایش، وزن، گشتاور اینرسی جرم و بی‌نظمی‌های موتور می‌بایست به طور یکسان کنترل شوند.
تکنولوژی:
کلاچ سرد به لحاظ هیدرودینامیکی (HCC)، کلاچ راه‌اندازی (اولیه) است که با رطوبت کار می‌کند و روغن از حرکتی آزادنه برخوردار است – «تأثیرHCC» . این نوع کلاچ برای استفاده در دنده‌ی اتوماتیک کلاچ به کلاچ یا Cvt ها طراحی شده است. استفاده از واسطه‌های یکسان به همراه سخت افزار قابل قیاس با مبدل گشتاور برای کاربردی از و “Plug and Play“ را امکان‌پذیر می‌سازد.
فقط نرم‌افزار جعبه‌ی دنده (انتقال) باید اصلاح شود، تا قابلیت استراتژی بدست آید برطبق سردسازی کاملاً توسعه یافته، HCC را می‌توان در اتومبیل‌های با درخواست گرمایی بکار برد. این نوع کلاچ به علت ساختارش (کلاج چندپرده‌ای)، به طور فوق‌العاده‌ای در اتومبیل‌هایی که سطح بالای گشتاور دارند، مناسب است. گشتاور اینرسی با جرم کم و طراحی فشرده‌اش (متراکم)، HCC را عنصر راه‌اندازی ایده‌آل – نه فقط برای کاربردهای ورزشی، بلکه برای اتومبیل‌هایی با نقص راه‌اندازی مشخص (معلوم)، (به علت عایق توربو شارژ)- می‌سازد. تغییر دنده‌ها در جعبه‌ی دنده‌ی اتوماتیک مجهز به HCC، را می‌توان به سرعت جعبه دنده‌های کلاچ دوگانه انجام داد. HCC، جعبه‌ی دنده‌ی اتوماتیک Stopped را به جعبه دنده‌ی ورزشی تبدیل می‌کند.
به علت جای کمی که HCC می‌گیرد، می‌توان آنرا با د یگر اجزاء مثل موتورهای الکتریکی ترکیب کرد، گشتاور قابل انتقال HCC توسط فشار بکار رفته برای پیستون‌های کلاچ، محاسبه شده است. جعبه‌ی دنده گشتاور بین موتور خود جعبه دنده، مستقل از rpm مربوطه می‌باشد. این ویژگی HCC را به عنصر راه‌اندازی قابل
استراتژی تبدیل می‌کند.
کمپانی:
ZF عرضه کننده‌ی اصلی اتومبیل در سرتاسر جهان برای تکنولوژی سیستم نیروی محرکه و شاسی است. ZF در سال 2008 با فروش کلی 12 میلیارد یورو 61156 کارمند در 125 کمپانی تولید در 26 کشور، جزء 15 کمپانی اول در لیست رده‌بندی بزرگترین عرضه‌کنندگان اتومبیل در سرتاسر جهانی می‌باشند.
ZF ساکس بخش اجزای انتقال نیرو و فنر‌بندی گروه ZF است، ZF ساکس، تا 10 سال، همپای شناخته شده‌ی صنعت اتومبیل‌سازی بوده است. محصولات‌ ما نه تنها با کاربردهای سنتی در ماشین‌ها، اتومبیل‌های تجاری، ریل، ساخت و تکنولوژی کشاورزی، بلکه در ورزش‌های ماشینی ، نیز کاربرد دارد.
تکنولوژی، کیفیت و سرویس اصلی ، بخش مکمل استراتژی کمپانی هستند. با اجرای یک «سیستم علمکرد جهانی» در وسعت کمپانی که GPS نام دارد، ZF ساکس با مقتضیات بین‌المللی بازار تطبیق یافته است. هدف، ارتقاء روابط مشتری- عرضه کننده بوسیله‌ی جهت‌گیری فرآیند، ابداع، انعطاف‌پذیری و استانداردسازی می‌باشد. GPS به عنوان گزارش مأموریت شرکت، مدیریت بهبود یافته‌ی هزینه، مسئولیت کارمند و بهره‌وری افزایش یافته را در مقیاس جهانی ارائه می‌دهد.
اجزای انتقال نیرو و فنربندی
اجزای انتقال نیرو: واحدهای تجاری استراتژیک و برنامه‌ی محصول
پیشرفت و ادغام مداوم اجزا و مدول‌ها در سیستم‌های پیچیده یکی از وظایف توان فرسای بخش انتقال نیرو می‌باشد. سازندگان اتومبیل به دنبال مصرف پایین‌تر سوخت و نشت کاهش یافته‌ی Co2 و همزمان راحتی زیاد هستند. مفاهیم جدید مبدل، چرخ لنگر جرم دوگانه‌ی بهینه سازی شده، سیستم‌های راه‌اندازی هیدرودینامیک و توسعه‌ی وسیع که بر روی مدول‌های هیبرید کار می‌کنند، مشارکتی وسیعی برای نیل به اهداف صنعت اتومبیل سازی دارند.
اجزای فنربندی: واحدهای تجاری استراتژیک و برنامه‌ی محصول
بهینه‌سازی کمک فنرهای سنتی، ادغام و شبکه‌بندی میراکننده‌های هوشمند را در سیستم‌های پیچیده و قابل تعدیل شاسی، فرآیندهای تقسیم فنربندی را ارزیابی می‌کنند.

فایل : 11 صفحه

فرمت : Word

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات زیر را حتما بخوانید ...

مقالات زیر را حتما ببینید ...