مقاله فارسی در مورد طب – دانشکده طب

مقاله فارسی در مورد طب – دانشکده طب

بسمه تعالی
تاسیس دانشکده طب
فکر تاسیس دانشگاه از سال 1307 شمسی و در زمان وزارت معارف سید محمد تدین به وجود آمد ولی چون وسائل این کار به هیچ کیفیتی فراهم نبود ناچار اجرای آن به تاخیر افتاد
با این توضیح که در اسفند ماه سال 1305 هجری شمسی در مذاکرات قبل از دستور مجلس شورای ملی ( دکتر سنگ ) درباره « ونیوتیه » از وزیر معارف پرسید که آیا اقدام شده یا نه و اضافه کرد به واسطه نداشتن ونیوتیه است که محصل به اروپا می رود .
نخستین قسمتی که از دانشگاه تهران ساخته شد . بنای تشریح نعش یا دستگاه ابن سینا بود . این بنا روز یکشنبه سوم تیرماه 1313 طی مراسمی که با حضور محمد علی فروغی ، ذکاء الملک نخست وزیر و کفیل وزارت معارف و هیئت شورای دانشکده طب انجام شد ، شروع و در اوایل بهمن ماه 1313 حاضر و روز 15 بهمن آن سال به تشریفات رسمی از طرف رضا شاه افتتاح و چند روز بعد در آن دستگاه برای دانشجویان طب ، تعلیم تشریح نعش آغاز گردید ، روز 15 بهمن علاوه بر افتتاح دستگاه تشریح مراسم نصب لوح تاریخی ساختمان دانشگاه تهران به دست شاه وقت انجام یافت .
معرفی طب ایرانی : منظور از طب ایرانی خواندن و تدریس شرح اسباب نفیسی و قانون بوعلی بوده است اولین معلمی که برای این درس انتخاب شد . میرزا احمد طبیب کاشانی بود که تا سال 1287 قمری به این کار اشتغال داشت بعد از او تا تاریخ 1294 قمری این منصب به میرزا عبدالوهاب طبیب واگذار گردید و از آن به بعد میرزا ابوالقاسم خان نائینی ملب به سلطان الحکما به مدت طولانی عده دار و رئیس این درس شد . وی از سال 1323 قمری به مرض وبا درگذشت و با فوت او تا سالیانی چند طب ایرانی از برنامه مدرسه حذف گردید . البته مورخین معتقدند که گنجاندن طب ایرانی جزء دروس مدرسه طب دارالفنون به این خاطر بوده است که چون در آغاز امر مردم از معالجه بیماری ها بر اساس طب فرنگی سررشته نداشتند یا از آن پرهیز می کردند : اولیای مدرسه در مقابل آنها بهانه ای داشتند که شاگردان مدرسه طب ایرانی هم می خوانند و می دانند و در عمل نیز از این کار نتیجه خوبی حاصل شد چرا که محصلین اسامی امراض و دواها و مسائل مهم طب را از روی کتب قدیم آموختند و به اصطلاحات پزشکی آشنا شده بهتر ترجمه می کردند .
طب اروپایی : همان گونه که بیان شد اولین معلم این رشته دکتر فوکتی داروساز ایتالیایی بود که به وسیله جان داود استخدام و به ایران آمد و علوم مزبور را به کمک مترجمی به نام میرزا رضا کاشی تعلیم می داد او با دکتر پولاک ازهمکاری نزدیکی برخوردار بود . فوکتی در سال 1274 قمری برای تهیه و خرید و لوازم لابراتوار مدرسه دارالفنون به فرانسه رفت و یک سال بعد به ایران بازگشت و این اولین لابراتوار جدید شیمی در ایران بود . بسیاری از مواد دارویی و شیمیایی برای اولین بار در تهران به وسیله او تجربه شد و ترکیبات شیمیایی آنها معلوم و آشکار گردید .
در واقع دکتر فوکتی را می توان جزء اولین کسی که برای درمان عملی بیماران آنها را قبل از عمل با انز بیهوش می کرد د ر واقع می توان او را از بانیان دانش بیهوشی در ایران دانست .
معرفی تعدادی از اولین پزشکان :
دکتر علی اکبر خان نفیسی از خاندان کهنی بود که مدت بیش از پانصد سال دانشمندان بسیار در فنون مختلف از آن برخاسته اند . مرحوم علی اکبر خان نفیسی در کرمان از ماه ربیع الاول 1263 قمری ولادت یافت و تحصیلات مقدماتی خود را در کرمان به پایان رسانید . ولی وزیر وقت کرمان محمد اسماعیل خان چون به استعداد شخصی
و موروثی علی اکبر خان را برای فراگرفتن علم طب مستعد تر می دید او را به تحصیل این علم گماشت . در این زمان مدرسه دارالفنون به کوشش میرزا تقی خان امیرکبیر دایر شده بود . و پس از چندی به همه حکام ایالات و ولایات ایران دستور داده بودند که از هر شهر ی چند تن از نجیب زادگان و فرزندان دانشمندان را که مستعد فراگرفتن علوم جدید باشند برای تحصیل در آن مدرسه به تهران روانه کنند . از کرمان محمد اسماعیل خان ، علی اکبر خان نفیسی را در پایان سال 1282 قمری برای فراگرفتن علم طب در مدرسه دارالفنون به تهران فرستاد . و وی از آن پس همواره در تهران ساکن بود .
تالیفات وی از طب شامل یک سلسله کتابهای سودمند است که یا خود مستقیما نوشته و یا زبان فرانسه ترجمه کرده و نخستین آنها کتابی است در تشریح که ترجمه آن را در سال 1305 در اصفهان به پایان رسانید و از آن پس کتابهای دیگری در فنون مختلف طب تالیف و ترجمه کرده که بدین قرار است : کتابی در پاتولوژی و کلینیک جراحی ، رساله ای در فیزیک ، رساله ای در جراحی ، رساله ای در تراپوتیک می باشد .
– دکتر اسماعیل خوان مرزبان « مودب السلطنه »
میرزا اسماعیل خان به سال 1254 خورشیدی در شهر رشت تولد یافت . تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش گذراند . آنگاه برای آموختن علوم
متوسطه راهی تهران شد و در کلاس طب مدرسه دارالفنون به کسب دانش و هنر پرداخت . اسماعیل خان طبیب پس از مدتی به نیت تکمیل تحصیل به اروپا رفت و چندان در این کار کوشید و رنج برد که در پاریس به خلاقیت و مهارت نامور شد . آن گاه به سال 1279 خورشیدی به ایران بازگشت و طبابت مشغول شد . دکتر اسماعیل خان چندان به خوشرویی و مهربانی و مدارا با بیماران رفتار می کرد و چنان به مواظبت در معالجت ایشان می کوشید که دیری نگذشت در سراسر ایران به خداقت و مردمی بودن معروف گردید . مظفرالدین شاه به او که بر همه پزشکان خارجی مقیم ایران سر بود مهربانی ها نمود و به لقب « مودب السلطنه » سرفرازش کرد وی از اعضای موتمن و موثر جامعه آدمیت بود . سوگند نامه اش به این شرح است : پروردگارا اقرار می کنم که توبه من شرافت ، آدمیت عطا فرموده و در ادای حقیقت این موهبت عظمی هر قصوری که کرده باشم . در حضور تو به حق و به قدرت تو قسم یاد می کنم که شان این هیات شریفه را در هر مقام مادام العمر ، از فیض رحمت دنیا و آخرت حضرتت بی نصیب بمانم .
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی :
در سال 1383 بعد از اعلام استان خراسان شمالی . شبکه بهداشت و درمان شهرستان بجنورد به دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء پیدا کرد و اولین
رئیس دانشگاه توسط وزیر بهداشت انتخاب گردید . دانشگاه علوم پزشکی دارای معاونتهای بهداشت ، درمان ، آموزش ، پشتیبانی و توسعه سازمان و منابع نیروی انسانی می باشد .
که از مجموعه های آنها شامل بیمارستانها ، شبکه های بهداشت و درمان مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی و دانشکده پرستاری و مامایی می باشد .
مقدمه ای درباره بیمارستان بنت الهدی :
این مرکز درمانی با 64 تخت بیمارستانی خدمات زیر را به مراجعین ارائه می دهد :
1- درمانگاه اورژانس مامایی که در تمام ساعات شبانه روزی پذیرای بیماران می باشد .
2- بخش زایمان
3- بخش زنان
4- بخش جراحی زنان
5- بخش نوزادان و ICU
6- بخش مراقبتهای ویژه یا نوزادن NICU
7- اتاق عمل
خدمات پاراکلینیکی :
1- آزمایشگاه
2- داروخانه
3- رادیولوژی و سونوگرافی
4- دستگاه NST ( بررسی وضعیت جنین در حاملگی های پرخطر )
تعداد پرسنل بیمارستان 200 نفر می باشد که در 3 شیفت کاری آماده ارائه خدمات می باشد ( به استثنای پرسنل اداری )
در چارت سازمانی بیمارستان اینجانب به عنوان مسئول امور مالی و عامل ذی حساب ) که به پیشنهاد مدیر امور مالی دانشگاه و با ابلاغ معاونت پشتیبانی انجام وظیفه می نماییم .
فصل دوم :
ارائه فعالیتهای انجام شده در طول کارآموزی :
رسیدگی و تایید اسناد هزینه کارپردازی : کارپرداز ( مامور خرید ) شخصی است که خرید های مورد نیاز بیمارستان و بخشها را انجام می دهد به این صورت که اجناس مورد نیاز بخشی ابتدا توسط مسئول بخش درخواست می شود و رئیس بیمارستان پس از تشخیص جهت تامین اعتبار به مسئول آمور مالی بیمارستان ارائه می دهد . که در صورت وجود اعتبار تامین اعتبار شده و
کارپرداز مبادرت به خرید می نماید . پس از خرید جنس تحویل انبار شده و رسید انبار صادر می شود . و پس از تنظیم سند توسط کارپرداز به امور مالی جهت دریافت وجه مراجعه می نماید . پس از رسیدگی سند از جهات ( تکمیل امضاء مربوطه ، قیمت خرید و چک نمودن جمع مبلغ ) در این صورت عدم مغایرت در دفاتر روزنامه ثبت می شود و شماره سند به آن اختصاص پیدا می کند و چک در وجه فروشنده که در بالای سند ( گیرنده وجه ) قید شده صادر می گردد . پس سند در امور مالی بیمارستان نگهداری می شود و پس از اینکه به مقدار قابل توجیهی وجه اسناد برسد نماینده اسناد هزینه تنظیم و حواله جهت دریافت وجه صادر می شود . پس حواله اسناد به مدیریت امور مالی دانشگاه برده می شود و اداره رسیدگی به اسناد پس از تطبیق اسناد با آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه درصورت عدم وجود مغایرت مهر رسیدگی به اسناد زده می شود .
و پس از تایید اداره رسیدگی به اسناد ، سند جهت تامین اعتبار به اداره اعتبارات دانشگاه عودت داده می شود و در صورت وجود اعتبار تامین اعتبار می شود . پس از طی مراحل رسیدگی ، و تامین اعتبار جهت دریافت وجه اسناد به اداره دفتر داری و تنظیم حسابها جهت صدور چک
و دریافت وجه و واریز مبلغ حواله به حساب تنخواه گردان جاری بیمارستان ارسال می گردد .
شایان ذکر است که 4 فقره حساب جام به نام بیمارستان افتتاح گردیده است که به شرح زیر می باشد .
1- حساب تنخواه گردان جاری بیمارستان که قابل برداشت و با امضای ثابت رئیس بیمارستان و مسئول امور مالی بیمارستان
2- حساب تنخواه گردان طرحهای عمرانی بیمارستان که قابل برداشت و با امضای ثابت رئیس بیمارستان و مسئول امور مالی بیمارستان
3- حساب درآمدهای درمانی بیمارستان غیر قابل برداشت
4- حساب درآمدهای دارویی بیمارستان غیر قابل برداشت
در خصوص اعتبارات بیمارستان با توجه به اینکه بیمارستانها به صورت خودگردان ارائه می شوند هیچ گونه اعتباری به آنها اختصاص داده نشده است . فقط حقوق پرسنل استخدام ( رسمی و پیمانی ) از عمل اعتبارات فصل اول تامین می شود .
کلیه هزینه های بیمارستان اعم از خرید مواد مصرفی با تجهیزات پزشکی ، حقوق پرسنل قراردادی شرکتی ، اضافه کاری و …. از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان تامین می شود
درآمدهای اختصاصی : درآمدهای حاصل از فروش دارو بیماران بستری بیمه های طرف قرار داد ( خدمات درمانی ، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح ) و خدماتی که جهت مراجعین انجام می گیرند که وجوه حاصل از آن که به حساب درآمدهای درمانی و دارویی بیمارستان واریز می گردد . و در 25 هر ماه این درآمدها به حساب رابط خزانه نزد بانک ملی مرکزی حواله می شود و در اول هر ماه قابل هزینه می باشد . که هزینه های بیمارستان شامل خریدهای تجهیزات و لوازم مصرفی پرداخت حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی و اضافه کار پرسنل از محل درآمدهای انجام می گیرد .
– نرم افزار حقوق پرسنل : پرداخت حقوق پرسنل در پایان هر ماه طبق نرم افزار ( ) انجام می گیرد .
بدین صورت که در صورتی که احکام جدید پرسنل صادر شد ، یا مغایرات حقوقی در طی ماه که توسط کارگزینی واحد به امور مالی ارجاع و پس از انجام تغییرات پرد اخت حقوق در وجه بانک عامل به حساب پرسنل ( بانک ملت مرکزی می باشد ) انجام می گیرد .
نرم افزار پارسا ( پرداخت اضافه کار ، حق الزحمه ، حق ماموریت پرسنل و …. ) که کلیه مزایای پرداختی پرسنل توسط این نرم افزار پرداخت می گردد .
پرکیس ( کارانه پزشکان و پرسنل ) : به ازای خدماتی که در بخشهای درمانی انجام می گیرد . ماهانه به پزشکان مبالغی به عنوان پرکیس تعلق می گیرد به با توجه به خدماتی که انجام می شود و تخصص پزشکان مبلغ تغییر پیدا می کند و همچنین به پرسنل دست اندر کار در طرح که به عنوان کمک به پزشک شاغل در طرح هستند نیز ماهانه مبلغی به عنوان برکیس تعلق می گیرد .
جزئیات فرمهای ارائه شده :
1- فرم درخواست خرید : هر گاه واحدی نیاز به خرید جنسی داشته باشد با ید با پر کردن این فرم و درخواست جنس مورد نظرو امضاء توسط این مسئول واحد درخواست کننده به رئیس بیمارستان و در صورت تشخیص و نیاز به خرید جنس به امور مالی عودت داده می شود . در صورت وجود اعتبار توسط مسئول امور مالی تامین اعتبار شده و به اداره تدارکات ارجاع می شود . و دستور خرید به کارپردازی داده می شود .
2- رسید انبار : پس از خرید جنس توسط کارپرداز اجناس به انبار تحویل داده می شود . در صورتی که جنس مصرفی باشد و رسید انبار مصرفی و در صورتی که پلاک خور باشد رسید انبار اموالی توسط انباردار صادر شده و جنس پلاک خور توسط امین اموال بیمارستان پلاک زده می شود .
3- فرم حواله انبار : پس از طی مراحل خرید و صدور رسید انبار ، بخشی که جنس را درخواست
نموده است به انبار مراجعه و فرم حواله انبار توسط انباردار صادر و جنس به بخش مورد نظر تحویل می شود .
4- فرمهای اموالی : تمامی اجناسی که بالای 150 هزار ریال قیمت داشته باشند باید توسط امین اموال پلاک نصب شوند و در فرمهای مخصوص که برای آن در نظر گرفته شده است ثبت و در پایان هر ماه پس از تایید رئیس بیمارستاان ، مسئولان امور مالی بیمارستان و امین اموال بیمارستان به اداره اموال دانشکده فرستاده می شود تا پس از تایید ثبت اموال به اداره کل امور اقتصادی و دارایی جهت ثبت در اموال دولت فرستاده می شود .
5- فرم صورتمجلس نصب : در صورتی که جنسی که خریداری شده باید در محل نصب شود باید این فرم تنظیم شود .
مانند: نصب پارتیشن در یک اطلاق و یا نصب شیشه برای پنجره ها
6- فرم صورتمجلس تخلیه : این فرم زمانی تنظیم می شود که جنس قابل شمارش نباشد و به صورت تخلیه شده در محل مانند تخلیه شن ، ماسه ، خاک و …. باشد .
7- صورتمجلس تحویل کالا :
اجناسی که مبلغ آنها بالای 20 میلیون ریال باشد باید این فرم استفاده شود .
8- صورت ریز فاکتورها : زمانی که سند تنظیم شده حاوی خرید اجناس از چند فروشنده باشد برای سهولت در کنترل فرم ریز فاکتورها تنظیم می شود .
9- فرمهای مالیاتی : که بر دو قسم میباشد :
الف – فرم خرید کالا : این فرم که حاوی نام و نام خانوادگی فروشنده – کد اقتصادی فروشنده ، مبلغ ناخالص پرداختی می باشد . به اداره دارایی جهت تایید فرستاده می شود و اصل آن جهت صدور و دریافت مالیات از فروشنده نگهداری می شود .
ب – فرم انجام خدمات : این فرم نیز دارای مشخصات که برای فرم خرید کالا توضیح داده شد می باشد با تفاوت اینکه در قسمت شرح نام خدماتی که انجام شده قید می گردد .
– اسناد صادره حسابداری : شامل اسنادی که توسط کارپردازی تنظیم می شود ( سند هزینه رسمی کارپرداز )
– سند هزینه پرداخت حقوق : که این سند در وجه بانک جهت واریز به حساب پرسنل صادر می شود .
– سند هزینه پرداخت پرکیس پزشکان و پرسنل
– نحوه ثبت و تحویل دفاتر حسابداری : تا پایان سال مالی 86 که لغایت پایان فرودین ماه 87 بود . نحوه ثبت دفاتر حسابداری که شامل
دفتر روزنامه ، دفاتر درآمدهای وصولی ، دفاتر ثبت تعرفه ، دفتر ثبت اعتبارات می باشد . دفتر بانک به این صورت می باشد که :
دفتر روزنامه : کلیه اسناد صادر شده اعم از اسناد هزینه کارپردازی ، اسناد هزینه حسابداری در دفتر روزنامه ثبت و شماره سند به آنها اختصاص داده می شد .
سایر مواردی که در این سند ثبت می شود به این شرح است :
الف – تنخواه گردان دریافتی از مدیریت امور مالی دانشکده : در ابتدای سال مالی جهت دریافت و پرداختها مبلغی به عنوان تنخواه گردان حسابداری در اختیار بیمارستان و به حساب تنخواه گردان جاری بیمارستان که قبلا توضیح داده شد نزد بانک ملت واریز می گردد . که در دفاتر حسابداری بدین گونه ثبت می گردد .
تنخواه گردان × ×
بانک ××
ب – بدهکاران موقت در این قسمت مبالغی که به عنوان مساعده به پرسنل ، پیش پرداختی
علی الحسابهای تنخواه پرداختی که کارپرداز ، تخواه بنزین رانندگان ثبت می گردد .
بدهکاران موقت ××
بانک جاری ××
ج – بستانکاران موقت : اضافه واریز به حساب مبالغی که مشخص نیست که از طرف چه کسی به حساب واریز گردیده ثبت می گردد .
بانک جاری ××
بستانکاران موقت
د- پس از تنظیم اسناد و صدور حواله جهت دریافت وجه از مدیریت امور مالی ثبت زیر انجام می گیرد .
اسناد ارسالی به ذیحسابی ××
طرف اسناد ارسالی به ذیحسابی ××
هنگام دریافت وجه و واریز به حساب بیمارستان :
بانک ×××
وجوه دریافتی از ذی حسابی ××
دفتر بانک : کلیه دریافت و پرداختی ها اعم از دریافتی از مدیریت مالی بابت تنخواه ، دریافتی بابت اسناد ارسالی علی الحساب دریافتی و کلیه پرداختی ها در وجه فروشندگان کالا و خدمات ثبت می شود :
بانک ( وصولی ها ) ××
بانک ( پرداختی ها ) ××
دفتر تعرفه با توجه به اینکه تعرفه جزء اسناد بهادار دولتی می باشد باید نظارت کامل بر آن انجام و هر گونه عملیات به صورت منظم در دفاتر ثبت می شود . مثلا در خصوص بیمارستان بنت الهدی بدین صورت است که تنخواه تعرفه مبلغ 000/000/30 میلییون ریال است که به صورت تعرفه تحویل مسئول تعرفه گردیده است . و به ازای تعرفه هایی که باطل گردیده و به حساب درآمدهای بیمارستان واریز گردیده هنگامی که باقیمانده تعرفه 70 درصد برسد دوباره باید درخواست تعرفه گردد .
و ثبت آن بدین گونه است :
تعرفه واریزی ملی فیش ××
تعرفه وصولی ××
د فتر درآمدهای وصولی : همانگونه که توضیح داده شد . درآمدهای اختصاصی وصول شامل : درآمدهای ناشی از خدمات ارائه شده به بیمه شدگان طرف قرارداد ، خدمات ارائه شده در درمانگاه تخصصی ، فروش دارو به صورت منظم ثبت می گردد .
تقسیم کار مربوط به انجام حسابداری کارکنان : واحد تعداد و کارکنان که زیر نظر امر مالی بیمارستان مشغول فعالیت می باشد . بدین شرح است : در خود واحد امور مالی بیمارستان :
مسئول امور مالی بیمارستان و دو نفر نیروی کاردان حسابداری که به طبق وضایف محوله و تقسیم کار زیر نظر مسئول امور مالی انجام وظیفه می نماید .
الف ) وظیفه مسئول امور مالی امضای کلیه چک های صادره ، اسناد حسابداری و نظارت بر کار حسابداران ، پاسخ گویی به رئیس بیمارستان و مدیریت امور مالی دانشکده می باشد .
ب ) واحد اسناد مالی بیمارستان که وظیفه آن ثبت اسناد بیمه ای و تنظیم به موقع آنها و تحویل به ادارات بیمه گر طرف قرارداد در موعد مقرر می باشد .
ج ) واحد کسورات بیمارستان : وظیفه این واحد پیگیری کسورات احتمالی ناشی از اختلاف ثبت قیمتها ، اختلاف محاسبه اسناد و … می باشد و گزارش این پیگیری ها به صورت منظم در پایان هر ماه مسئول به امور مالی بیمارستان وسعی در به حداقل رساندن آنها و ارائه راهکارها و عملی نمودن آنها می باشد .
د ) واحد حسابرسی ترخیص بیمارستان : وظیفه این واحد محاسبه کلیه پرونده بیماران اعم از بیمه شده و آزاد و صدور برگه ترخیص جهت بیماران می باشد . در این واحد نیز 2 نفر نیرو حسابداری زیر نظر مسئولان امور مالی انجام وظیفه می نماید .
هـ ) واحد تعرفه بیمارستان : هنگام ترخیص بیماران و یا هر گونه خدمات انجام شده برای بیماران ، باید تعرفه باطل گردد . مسئول تعرفه یک نفر نیروی رسمی می باشد که این وظائف را بر عهده دارد . شایان ذکر است واحد تعرفه یکی از واحدهای مهم که به طور مستقیم زیر نظر مسئول امور مالی اداره می شود و به صورت هفتگی و در پایان هر ماه با دقت باید تعرفه ها کنترل گردد .
– تشریح ارتباط بین سنجشهای مختلف کارآمومزی و توزیع فرمها :
بیشترین ارتباط بین فرمهای کارپردازی و اسناد هایی که توسط کار پرداز تنظیم شده است و امور مالی می باشد . چرا که حجم بالای اسناد حسابداری که توسط کارپرداز و به واحد امور مالی ارجاع می شود زیاد است .
– فرم کسورات احتمالی بیمارستان ناشی از بیمه های طرف قرارداد که توسط مسئول کسورات تهیه و تنظیم می شود و توسط مسئول امور مالی کنترل می شود .
– فرم درخواست وجه خدمات انجام شده که توسط واحد اسناد مالی تنظیم و با امضای رئیس بیمارستان و مسئول امور مالی به ادارات بیمه گر جهت دریافت وجه فرستاده می شود .
فرم دریافت تعرفه : این فرم توسط مسئول واحد تعرفه تهیه و تنظیم و صورت ریز تعرفه های
درخواستی که نیاز دارد را درخواست نموده و جهت دریافت تعرفه ارسال می گردد .
فرم اعلام درآمدهای ماهانه به واحد بودجه و درآمد دانشکده :
این فرم که توسط واحد درآمد تهیه و تنظیم می شود . و حاوی اطلاعات مربوط به مبلغ درآمد درخواستی ، علی الحساب دریافتی از سازمان های بیمه گر ، و مبلغ کسورات می باشد تهیه و تنظیم می شود .
– فرم درخواست وجه از خزانه :
در سال 86 پس از اعلام وزارت دارایی مبنی بر اینکه حقوق پرسنل ( مستمر ) باید از توسط خزانه پرداخت گردد . لذا فرم هایی به این منظور تهیه و تنظیم گردیده که باید توسط امور مالی واحدها اطلاعات خواسته شده تایید و پس از تایید خزانه و پرداخت وجه به حساب بانک عامل حقوق قابل پرداخت خواهد بود .
– تعداد نسخ لازم در هر بخش :
فرمهایی که توضیح داده شد و در واحد امور مالی و واحدهای تابعه استفاده می گردد با توجه به مراجعه کنندگان و خدماتی که انجام می گیرد . تعداد آن مشخص می گردد . و قابل تغییر می باشد . به عنوان نمونه در یک ماه اگر تعداد بیماران ترخیص شده 500 نفر باشد تعداد

فایل : 20 صفحه

فرمت : Word

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات زیر را حتما بخوانید ...

مقالات زیر را حتما ببینید ...