مقاله فارسی بررسي رابطة بين تورم و بازده واقعي سهام

مقاله فارسی بررسي رابطة بين تورم و بازده واقعي سهام

موضوع : بررسي رابطة بين تورم و بازده واقعي سهام ( شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بادار تهران ) عوامل موجود در انتخا موضوع :
موضوع تحقيق يك عبارت است كه در اين جا بررسي رابطة بين تورم و بازده واقعي سهام :
اين موضوع از لحاظ زماني محدود نيستدر واقع از لحاظ مكان محدوديت شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران قيد شده است ولي هيچ بازة زماني براي انجام تحقيق تعيين نشده است و يا حداقل در موضوع تحقيق بيان نشده است .
در زمينة مديريت مالي انجام گرفته است .
در اين موضوع لغت « بين » قابل حذف است چون هر رابطه اي بين دو يا چند موضوع است .
بررسي پايان نامه ازلحاظ ظاهري :
بعد ازصفحات مربوط به تقدير و سپاسگذاري فهرس آمده است . در فهرست مطالبابتدا صفحات مربوطه به پيشگفتار چكيده مشاده مي شود كه با حروف الف و ب صفحات آن مشخص شده است ولي در داخل خود متن و پايان نامه اين « الف»و «ب» وجود ندارند . در ضمن ربوط به پيشگفتار بايد قبل از فهرست مطالب بيايد . پايان نامه در 5 فصل تدوين شده است كه هر فصل با مقدمه اي ازفصل اغاز مي گردد و سپس باقي مطالب درج مي شود ، فصول با استفاده از كاغذي كه نام هر يك
بر انها قيد شده است ساز يكديگر جدا شده اند كه اين نكته قوتي در اين پايان نامه است .
در فصل اول كليات تحقيق شامل تشريح و بيان موضوع ، هدف تحقيق ، اهميت موضوع تحقيق فرضيه هاي تحقيق ، قلمرو و تحقيق و مشكلات و محدوديتهاي تحقيق به همراه تعاريف واژه ها بيان شده ست .
به اين ترتيب به نظر مي رسد كه محقق مي بايست بخش مربوط به قلمرو و تحقيق را در تشريح و بيان موضوع و يا بعد از هدف تحقيق مي آورد نه به عنوان بخشي جدا و بعد از فرضيه هاي تحقيق ، زيرا ابتدا لازم است محدوديتهاي مووع تحقيق را بيان كرد و سپس به بيان فرضيه هاي تحقيق پرداخت .
ساير بخشها به درسي در فصل اول گنجانده شده اند .
در فصل دوم ، مقق به بيان پيشينه تحقيق در قالب مروري بر ادبيات موضوع پرداخته است كه كاملاً درست و بجاست .
فصل سوم : الگوها و رش تحقيق را بيان نموده است .
در فصل چهارم ، بر آورد الگوها و تحليل يافته ها قرار گرفته است و محقق به بررسي فرضيت خود پرداخته است و هر يك از فرضيات را با توجه به يافته هاي خود بررسي نموده است .
و در نهايت در فصل پنجم خلاصه ، نتيجه گيري و پيشنهادات بيان شده است و سپس پيوستها ، منابع و مأخذ .
د قسمت پيشگفتار محقق بايد كل گزارش را در يك نگاه مورد بررسي قرار دهد ، در اين سبخش چكيده اي از كاربههمره خلاصه اي ز ر فل بيان مي گردد ، كه در رابطه با پژوهش حاضر ، محقق به بيان اهميت موضوع پرداخته است و دوباره تقديرات و تشكراتي را در اين بخش به عمل آورده است . با بيان مستنداتي وضعيت فعلي حاكم بر مكان و زمان پژوهشرا مورد ارزيابي قرار داده است .
فصل اول ( ليات – طرح تحقيق )
نقطة قوت درروع ين فصل وكلية فصول بعدي ، وجود مقدمه است كه ل فصل را به طور خلاصه معرفي مي نمايد .
بيان وضوع ( بيان مسئلة تحقيق ) :
اين بخشبا مقدمه اي آغاز مي گردد كه به معرفي موضوع تحقيق مي پردازد و در ضمن تا حددياهميت موضوع را يز مشخص مي سازد . اهميت موضوع از دو ديد سرمايه گذار و شركتهايسهامي مورد بررسي قرر گرفته است كه خود نقطة قوتي در رابطه سبا بيان مسئله است .
حقق اشار مختصري به پيشين تحقيق ، نظريات و تئورياي متفاوتي را كه در رابطه با مسئله
تحقيق عنوان شده است با ديدي انتقادي مورد بررسي قرار داده است و به اين ترتيب تا حدودي در بخش بعدي و موضوع مسئله بيان شده است كه البه دوباره محدوديت زماني در رابطه با موضوع مسئله مد نظر قرار گرفته است . چگونگي حل مسئله تحقيق با بيان متغيرا نيز بيان شده است . كلية نكات ذكر شه ، مواردي است كه بايد دربيان مسئله به جسم بخورد ولي با اين حال جاي بسياري از موارد ديگرخالي است ، با وجوديكه محقق نظريات مختلف را در رابط با مووع خود بيان نموده است ليدر يچ جا شواهدي دال بر وجود مسئل در محدودة كاني و زماني خود ارائه نموده ست و ي اينكه محيط مسئله را بسيار وسيع 0 ايران ) بيان داشته كه در خود موضوع ( بورس اوراق بهادار تهران ) عنوان گشه است . ابعاد مسئله ، سطوح ن و ويژگي هاي آن بيان نشده است و در ضمن هيچ اشاره اي به پيامدهاي حل با عدم حل مسئله نگشته است ، در حاليكه محقق در قسمتي كه به عنوان مقدمه اهميت موضوع را تشريح مي كند ، مي توانست كه اين پيامدها را از دو ديد سسرمايه گذاران و شركت هاي سهاي بررسي نمايد ، در ضمن اثري از شيوه انجام تحقيق نيست .
گزاره هاي تحقيق ( هدف، فرضيه ها . سؤالات پژوهشي )
با بيان مقدمه اي كوتاه از وضعيت حاكم بر زمان تحقيق ، محقق هدف خود را از انجام تحقيق بيان موده است و سپس دوباره دلائلي در رابطه با اهميت موضع تحقيق ارائه كرده است كه بيان دوبارة آنها در اين بخش تا حدودي به نظر زائد مي رسد . در بخش مربوط به هدف محقق ، محقق ابتدا اهداف تحقيق را در رابطه با اقتضاء مكان بيان مرده است و سپس به بيان هدف خود در رابطه با بنبنگاهها پرداخته است ، كه بسيارجالب توجه مي باشد .
در بخش پنك از فصل اول ، محقق فرضيات تحقيق را بيان نموده است كته اي كه در اين بخش بيشاز همه به چش مي خورد بيان فرضيات در قالب يك سري سؤال است . در واقع محقق سوالات پژوهشي خود را همان فرضيات درنظر گرفته است .
با توجه به موضوع تحقيق ( بررسي رابط بين تورم و بازده وقعي سهام ) به نظر مي رسد كه محقق در صدد انجام تحقيقي است از نوع و همبستگيوليدر كلية فرضيات ازرابطه اي علي نام برده مي شود كهبيانگر اين مطلب است كه محقق در صدد پيدا كردن رابطه اي علت و معلولي در بي متغيرهاست كه فرضيات را ازنوع تجربي(علي) مي كند كه به نظر كارصحيحي نمي رسد چون با موضوع تحقيق همبستگيهيچ گاه مي توان ادعاي روابط علت و معلولي نمود . نكتة ديگريكه تا
حدودي قابل بحث است اين اس كه تفكيكي بين فرضيات اصليو فرعي تحقيق به چشم نمي خورد ، در واقع به نظر مي رسد كه تحقيق ، يك فرضي اصلي داشته باشد و دو فرض بعدي فرعي باشد كه علاوه بر تفكيك آنها . مي بايست آنها را در قالب مدلي نظري نشان داد ، كه اين كار صور نگرفته است . البته د رهيچ جا متغيرها ، نوع آنها عنوان نشده است .
6- قلمرو تحقيق : در اين تحقيق محقق ، مسئله را از نظر زماني و مكاني محدود نموده است . در مورد مكان ، بورس اوراق بهادار تهران را انتخاب كرده است و در رابطه با زمان سالهاي 1370 تا 1375 در واقع 6 سال را مد نظر قرار داده است كه جا داشت اين قلمرو ها در قسمت بيان مسئله نيز عنوان ميشد .
و در بخش بعدي ، بيان مشكلات و محدوديتهاي تحقيق پرداخته شده است كه يكي از مشكلات هميشگي اين بخش كمبود منابع ياد مي شود كه تا حدودي حكايت از عدم جستجوسكافي پژوهشگر است . درضمن شكلات و محدوديتها يان شده است ولي هيچ راهكاري براي حل آنهابه چشم نمي خورد . در نهايت ، به تعاريف واژه ها مي رسيم ، كه اين تعاريف بايد هم از لحاظ مفهومي باشد و هم عملياتي ، كه ما فقط با تعاريف مفهومي متغيرها در اين بخش رو به رو مي شويم .
فصل دوم ( مباني نظري يا بررسيپيشينة تحقيق )
در اين بخش طبق روال گذشته ابتدا با ذكر قدمه اي ، خلاصه اي از فصل بيان شده است . سپس محقق هر يك از دو متغير تحقيق ( تورم . بازده واقعي سهام ) را به طورجداگانه مورد بررسي قرار داده است و كلية نظريت موجود در رابطه با هر يك را با ديديانتقادي بيان نموده است و سپس تحقيقات انجام گرفته درزينة بررسي رابطة بين دو متغي را با توجه به روشي كه خود براي انجام تحقيق خود در نظر گرفته است شرح داده و نتايج و روشا انجام آن تحقيقات را نيز بيان كرده است .اين تحقيقات و نتايج حاصل از آنها هم از منابع داخلي و هم از منابع خارجي بوده است كه نكته اي است قابل تحسين . دربخش تحقيقات داخلي محقق به بررسي پايان نامه ها ايران پرداخته است .
نكتة جالب توجه ، خلاصه كردن و جدول بنديكل تحقيقات در قلب يك جدول است كه بررسي و فهم خوانندگان و استفاده كنندگان از تحقيق را سهولت مي بخشد . در اين جدول ، نام محقق ( محققين ) شر( كشورهاي ) مورد بررسي ، دور زماني، عنوان تحقيق و تيجه گيري به تفكيك بيان شده است .
سپسبا توج به تحقيقاتقبلي ، سؤالات و فرضيات پژوهشي مجدداً مطرح گرديدهو قلمرهاي زماني و مكاني مورد تأكيد قرار گرفته است .
در اين بخش با وجود قوت بسيار اثرياز مدل تجربي ( مفهومي ) تحقيق به چشم سنمي خورد .
فصل سوم ( الگوا و دوش تحقيق ) …
در اين بخش ابتدا طرح تحقيق و الگوهاي پيشنهادي در رابطه با هر فرضيه بيان شه است .
سپس به تعاريف و نحوة محاسبة متغيرهاي الگوها بر مي خوريم كه به نظر همان تعاريف عملياتي ميرسد كه جا داشت در كنار تعاريف فهومي بيان مي شد نه در اين بخش.
سپس شيه هاي جمع آوري اطلاعاع و جامع اماري مورد بررسي بيان شده است .
شيوة ين تحقيق كه به نظر هم عقول مي رسد استفادهاز منابع كتابخانه اي است كه محقق به ذكر منابع اخذ اطلاعات نيز پرداخته است .
جامعة آماري نيز مطرح شده و نام كلية شركتهايي كه در بخشمورد توجه قرار گرفته شده اند ، آورده شده است . روش آزمون فرضيه ها كه قبلاً هم ذكر شد با استفادهاز رگرسيون مي باشد كه با موضوع تحقيق همبستگي كه با ان رو به رو هستيم و عدم استفاده از LISREL معقول به نظر نمي رسد .
فصل چهارم ( يافته هاي تحقيق ) يابر آورد الگوها و تحليل يافته ها :
در اين فصل ابتدا تك تك فرضيات مورد آزمون قرار گرفته اند . فرض 0H و 1H براي تك سوالات پژوهشيبيان شده است و محقق به آزمون رد يا عدم رد آنها پرداخته است .
اطلاعات و داده هاي تحقيق اين بخش همگي در بخش پيوستها ارائه شده است كه در عرصة مختصري از آنها در اين فصل بهتر بود . جامعة آماري ، معرفي آنها و مطالبي جهت شناخت انها نيز انجام نگرفته است ، در واقع محقق آماري را به طور كامل در فصل نبل معرفي كرده است و از تك تك آنها نام برده است كه در اين بخش داده هاي كافي عرضه نشده است ولي جداول و نمودارهايي آورده شده ه خود آزون فرضيه ها را مستند مي سازد .
فصل پنجم، نتيجه گيري و پيشنهادات
در اين قسمت خلاصه اي از كل تحقيق، نتايج حاصل از انجام تحقيق و پيشنهاداتي در رابطه با حل مسئله تحقيق به چشم مي خورد كه همگي به جا و مناسب مي باشند. پيشنهادات خود به دو بخش كاربردي و پيشنهاداتي براي تحقيقات آتي تفكيك شده است كه قوتي براي تحقيق نلقي مي گردد و امكان استفاده از اين تحقيق را در پژوهشهاي
نظري (بنيادي) و كاربردي بعدي، فراهم مي آورد. ما مرور اين پيشنهادات مي توان دريافت كه، با توجه به يافته هاي تحقيق، محقق پيشنهادات خود را ارائه نموده است، نه بر اساس موضوعاتي خارج از حيطة كاري خود.
پيوست ها:
در اين بخش، كلية نمودارها و خروجيهاي نرم افزاري آورده شده است. تنها نكته اين است كه در زير نمودار، توضيح آن قيد مي گردد نه در بالاي آن.

فایل : 11 صفحه

فرمت : Word

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات زیر را حتما بخوانید ...

مقالات زیر را حتما ببینید ...