پاورپوینت بازاريابي و مديريت بازار

پاورپوینت بازاريابي و مديريت بازار

بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخصهاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي باشد. چرا که جوامع امروزي بيش از هر زمان ديگري از يک طرف با نيازها و بالاخص خواسته هاي روز افزون انسانها و از طرف ديگر با کمبود منابع مواجه بوده و مديران بايد با منابع محدود موجود جوابگوي خواسته هاي نامحدود افراد باشند.

بازاريابي داراي مفهوم خيلي گسترده بوده و همان طوري که پيتر دراکر بيان مي کند از ديدگاه مشتريان, بازاريابي دربرگيرنده همه فعاليتهاي يک سازمان است. بنابراين به جاست که به جاي واژه بازاريابي از عبارت مديريت بازار که دربرگيرنده کليه فعاليتهاي فوق است, استفاده گردد.

بازاريابي علي رقم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهاي کوتاه مدت براي فروش کالاهاي نيمه ضروري و لوکس و تشريفاتي خلاصه نميشود بلکه آن شامل مجموعه اي از فعاليتهاي توليدي, توزيعي و تجاري است که کالاها را سريعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهايي برساند .

pبازاريابي به عنوان يک فرايند مديريتي_ اجتماعي تعريف مي شود که بوسيله آن افراد و گروهها از طريق توليد و مبادله کالا و خدمات با يکديگر به وسيله ابزار مهم و واسطه اي به نام پول و در محلي به نام بازار به تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مينمايند .

پاورپوینت بازاريابي و مديريت بازار

27900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط