مقاله کامل كوچك سازي دولت

مقاله کامل كوچك سازي دولت

مشکلات و چگونگي اجتناب از آنها
نويسندگان:
جيم آرمسترانگ
جِيمز اِل آرمسترانگ و شرکاء
جَک دافي
دانشيار دانشگاه دال هُوسي و عضو گروه مشاوره دافي
مقدمهاي در مورد نويسندگان:
دکتر آرمسترانگ به سبب مديريت پروژههاي عمده کوچکسازي در سه سطحِ دولت، دانش عملي ذي قيمتي درباره چالشهايي که مديران دولتي امروزه با آنها روبرو هستند، به دست آورده است. او کوچکسازي بزرگترين شهرداري کانادا، از 000،20 کارمند به 15.000 کارمند و از 26 اداره به 12 اداره را، در ادمونتون برنامه ريزي و اجرا کرد. اين بازسازي ناشي از انگيزههاي اقتصادي، با همکاري اتحاديه کارگري و مديريت، بيدردسر به انجام رسيد. دکتر آرمسترانگ در سمت رئيس کميسيون خدمات عمومي در ساسکاچوان، بازسازي خدمات عمومي و متعاقب آن کاهش 17 درصدي تعداد کارمندان را رهبري و هدايت نمود. در دولت فدرال از آرمسترانگ، در حاليکه مديرعامل گروه مشاوره دولتي بود، خواسته شد تا برنامه کاهش سطوح سازماني را اجرا کند و او
روشهاي بديعي براي فائق آمدن بر مشکلات ذاتي چنين کاري پيدا کرد.
دکتر دافي در يک طرح کوچکسازي در دانشگاه، دو طرح کوچکسازي در بخش خصوصي و سه طرحِ مختلف کوچکسازي دولتي مشاور بوده است. به علاوه، او دريک طرحِ کوچکسازي در نيروهاي مسلحِ و يک طرحِ کوچکسازي در يک دانشگاه ديگر، به طور ناخواسته ناظر و سهيم بوده است.
چکيده:
بودجه فوريه 1995، کوچکسازي در نيروي کاربخش دولتي را الزامي کرد. مديريت چنين تغييري مشکلات بسياري دارد. سه مشکل عمدهاي که مديران بايد از آنها اجتناب کنند عبارتند از:
اجراي نامنظم و آشفته که احتمال دارد کل فرايند کوچکسازي را از مسير خود خارج کند.
ناکامی در به وجود آوردن نيروی کاری که برای فرد، مشارکت او و نيازهای شخصی او ارزش قائل شود.
عدم توانايي در مهيا شدن براي آيندهاي بسيار متفاوت از امروز.
براي اجتناب از اين مشکلات، سه اقدام زير ميتواند صورت گيرد:
وفاداري جمعي، هماهنگ و قوي نسبت به بازسازي اهداف، بينش و روشها
دلسوزي نسبت به افرادي که در سازمان باقي ماندهاند و قدرداني از مشارکت آنها و توجه به نيازهاي ايشان.
ايجاد و برنامهريزي يک طرحِ غير بوروکراتيک که بتواند با عقايد متداول و غالب مخالفت نموده، نظام موجود را زير سؤال برده و آينده تازهاي را طراحي کند.
اين مقاله تلاش براي تغيير را به سه مرحله تقسيم کرده، طول تقريبي و چالشهاي هر مرحله را شرح داده و مجموعه مشخصي از اقدامات را براي هر مرحله توصيه ميکند، بسياري ممکن است بگويند اقدام به اين وظايف نيازبه مجموعهاي ازمهارت ها دارد که هنوز در دولت فدرال پرورش نيافته است. با اين وجود، اين وظايف در مقابل ما قرار دارد. تغيير اتفاق خواهد افتاد و دولت آنچنان که خواسته عموم است کوچکتر خواهد شد.
شکل 2: مراحل کوچک سازي
در حکومت فئودالي دومينيون، کارها به تدريج از کنترل خارج شده بود.
در طول قرن گذشته، کارکنان اداري قصر هر 25 سال دوبرابر شده بودند، درحاليکه، جمعيت رعايا در کل اين 100 سال فقط دوبرابر شده بود. بنابراين نسبت کارکنان اداري به رعايا 8 برابر بيشتر از آنچه يک قرن پيش از آن بوده است، شده بود. اين روند به طور گسترده توسط وزارت سلطنتي علوم مورد مطالعه قرار گرفته بود، ولي تنها اخيراً موردتوجه پادشاه قرار گرفت، زماني که دلقک دربار از طرف پادشاه براي سرگرم کردن رعايا فرستاده شد، ظاهراً دلقک دربار اشارات کنايهآميزي داشته در مورد اينکه چه مقدار از مالياتي که رعايا می پردازند صرف مخارج ساکنان قصرميشود (کساني که مدعياند کارميکنند درحالي که دستانشان هرگز کثيف نميشود)آنچه باعث تشديد مسأله شد اين بود که مطرب دربار
برنامه جشن شبانه را با ترانه تازه ای که کارکنان اداري قصر را مورد سرزنش قرار ميداد، به پايان رساند. ديري نپاييد ساکنان قصر صداي رعايايي را ميشنيدند که درحالي که سخت در مزرعه کار ميکردند آن ترانه را ميخواندند.
پادشاه براي بالا نگهداشتن کارايي رعايا و پايين نگهداشتن تمايل آنها به شورش و آشوب، قول داد تا کارکنان اداري قصر را 50 درصد کاهش دهد.
رعايا نسبت به اين امر بدبين بودند و از طرفي کارکنان اداري نيز مضطرب و نگران ازدست دادن شغل خود بودند.
چندتن از دوکها و دوشسهاي دربار به پادشاه توصيه کردند تا از نقشهکش دربار کمک بگيرد.
درآغاز يک سفر به داخل آبهاي ناشناخته، زمان موردنياز يا مشکلاتي که پيش خواهد آمد ممکن است به آساني دستکم گرفته شود. بودجه فوريه 1995 نشانگر پايان قسمت آسان و شروعِ چالش واقعي

فایل : 72 صفحه

فرمت : Word

25900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط