کارآموزی شیوه طراحی درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها و داروهای

 شیوه طراحی درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها و داروهایی که به صورت گردشی بسته می شوند

مقدمه
پروژه حاضر حاصل کار در کارگاه قالبسازی کیهان واقع در شهرک وردآورد می باشد که از مرحله نقشه کشی قطعه نشان داده شده تا مرحله طراحی و ساخت می باشد.ولیکن به خاطر آشنایی با فر آیند طراحی قالب ابتدا تعاریف مقدماتی در طراحی قالب آورده شده و بعد وارد پروژه می شویم.
امید است که این پروژه خواننده محترم را در درک بهتر این نوع از قالب یاری کند.

روش اساسی طراحی قالب

توصيه مي شود كه طراحي هر قالب به صورت سيستماتيك پيش برود چرا كه قالب و عملكرد آن بايد در شرايط گوناگوني پاسخگو باشند.شكل 51 ارتباط متقابل شرايط و شرايط مرزي و ثانويه كه با عمل اصلي بايد رعايت شوند نمايش مي دهد.اين مطلب با يك مثال آشكارتر مي شود .مسير تصميمهايي كه طراح اتخاذ مي كند با فلوچارت طراحي يك قالب استاندارد براي توليد همزمان چندين سرپوش به نمايش در آمده است.توصيه مي شود كه براي درك منطق روش،اين مسير گام به گام تعقيب شود.
الگوريتم تعيين تعداد حفره قالب بهينه از نظر فني و اقتصادي
از آنجا كه تعيين واقع گرايانه تعداد حفره قالب بهينه فقط به توجه به مشخصات ماشين قالبگيري و قالب مناسب براي قطعه مورد نظر امكانپذير است ،بنابراين اگر تعداد حفره قالب بهينه از نظر فني و
اقتصادي تعيين شود مناسب ترين تركيب قالب و ماشين به صورت همزمان به دست مي آيدبراي شروع، يك درخواست توليد قطعات قالبگيري تزريقي را در نظر بگيريد كه در اصل شامل:- شكل قطعه- جنس قالبگيري- شرايط قطعه- تعداد توليد و- تاريخ تحويل است.در برآورد قالبساز و قالبگير ، حداقل پارامترهاي زير را بايد مقرر شوند :- تعداد حفره قالب n – نوع قالب W- ابعاد اصلي قالب،- تعداد m و انواعM ماشينهاي قالبگيري،- هزينه قالب و- هزينه هاي قطعات(n,W.M,m ) S .

درب های پلاستیکی بطری نوشیدنی ها

پارامترهايي كه در بالا ذكر شد فقط با هم مي توان آنها را تعيين كرد چرا كه به صورت متقابل به يكديگر وابسته هستند .مثلا ارتباطي بين تعداد حفره قالب n و تعداد m همچنين نوع ماشين قالبگيري M وجود دارد.اين وابستگي نتيجه تعداد توليد و زمان تحويل و از سوي ديگر ملزومات فني فرآيند (سرعت نرم سازي،تعداد كورس،…)و از سوي ديگر اطلاعات راجع به ماشين است.

نوع تزريق و موقعيت آن و همچنين تعداد حفره قالب ،مثلا از قالب يك حفره اي به قالب دو حفره اي ،بستگي دارد.ابعاد اصلي قالب به تعداد حفره قالب ،طرح قالب و نوع ماشين بستگي دارد .برعكس ممكن است كه طرح قالب به ابعاد اصلي قالب وابسته باشد .

اگر مثلا به علت زياد
بودن نيروهاي عرضي بازشدن، استفاده از يك ميل راهنماي  ضخيم براي قالب كشويي لازم شود نمي توان آنرا پس از تعيين شدن اندازه ها ايجاد كرد.بنابراين استفاده از قالب با حفره قالب دو تكه حساسيت بيشتري دارد .هزينه هاي قالب وقطعه به صورت مستقيم يا غير مستقيم به پارامترهاي باقيمانده كه در برآورد مقرر شده اند بستگي دارد. براي به دست آوردن مناسبترين تعداد حفره قالب ( تركيب قالب – ماشين ) با كار قابل قبول،روش زير ارائه شده است.

شكل 59خلاصه فلوچارت يك الگوريتم براي تعيين بهترين تركيب قالب و ماشين از نظر فني و اقتصادي براي قطعه توليدي نمايش مي دهد. در گام 1 قطعه آناليز شده و تمام مقاصد عملي قالب به دست مي آيد.علاوه بر اينها انتخاب اوليه ماشينها ،يعني ماشينهاي قالبگيري كه انتخاب نهايي از ميان آنها خواهد بود ،انجام مي شود .سپس در گام 2 اولين محدوديت دامنه تعداد حفره قالب كه بر مبناي معيارهايي كه به اطلاعات راجع به قطعه بستگي دارد تعيين مي شود.پس از اين گام در گام 3 دامنه تعداد حفره قالب با بازبيني معيارهاي فني مهم محدودتر مي شود .

در گام 4 پس از محاسبه ابعاد اصلي قالب مي توان هزينه قطعه را محاسبه كرد .در اين مرحله تعداد حفره قالب براي يك ماشين و قالب مشخص تصحيح و تعيين شده است و پس از اين گام ماشين و قالب انتخاب شده اند .با اين انتخاب در گام 5  ماتريس نتايج براي هزينه هاي قطعه به دست مي آيد .اين ماتريس بايد اقتصادي ترين تركيب،البته لزوما بهترين تركيب ماشين و نوع قالب و تعداد حفره قالب نيست،را مشخص سازد.

فایل : 54 صفحه

فرمت : Word

39900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط