پایان نامه ارشد بررسی امتداد منظر روز در شب

پایان نامه ارشد بررسی امتداد منظر روز در شب

عنوان پایان نامه:بررسی امتداد منظر روز در شب این پایان نامه در مورد بررسی امتداد منظر روز در شب هست و می توان مقالات زیادی را در مورد بررسی امتداد منظر روز در شب در سایت پیدا کرد و در پیشینه تحقیق خود استفاده کرد (نمونه موردی: بلوار معلم بجنورد، حدفاصل فلکه امام رضا تا خرمشهر)

از آنجا که کار و فعالیت شبانه به قسمتی از زندگی شهری تبدیل شده است. شکل گیری جوامع انسانی در پی خود روابط انسانی و فعالیت های گروهی را به همراه داشته است. زندگی شبانه نمونه ای از این فعالیت هاست که به همراه خود واژگان جدیدی از قبیل “منظر شبانه” را به همراه آورده است. منظر شبانه که زیر مجموعه ای از زندگی شبانه را تشکیل می دهد کیفیتی قابل کنترل است که تاثیر بسزایی در فهم کلی شهروندان از شهر را دارد و موجب شکل گیری یک جامعه پایدار می گردد. در نتیجه توجه به منظر شبانه ی شهرها امری ضروری و مستلزم برنامه ریزی دقیق می باشد.

می توان :بررسی امتداد منظر روز در شب

بلوار معلم که بعنوان یکی از ورودی های شهر بجنورد محسوب می شود؛ دارای پتانسیل های بالقوه ی ارزشمند زیادی از جمله وجود پارک ها و فضاهای سبز متعدد می باشد این محدوده به جهت وجود فضای سبز غنی، دارای منظر دلپذیری در روز می باشد، ولی در شب دارای کاستی ها و ضعف هایی است که مانع حضور فعال افراد در این فضاها می شود.

هدف این پژوهش جبران ضعف فضاهای شهری درشب، پیوند فعالیت های شبانه در ادامه ی روز و در نتیجه اعتدال بخشیدن به شهر می باشد. در پایان علاوه بر اخذ نتایج، پیشنهادات و راهکارهایی جهت افزایش کیفیت کارکردی و کالبدی محدوده، در شب و تطبیق نقشه ذهنی شهروندان از محدوده در روز و شب، که باعث تحقق یک اجتماع پایدار می گردد ارائه شده است.

27900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط