پاورپوینت گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان

پاورپوینت گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان

این پاورپوینت در مورد گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان در130 اسلاید زیبا می باشد.شامل مقدمه،تارخچه،تعریف گچ و آهک و سیمان از معدن تا ساختمان،گچ،آهک،معدن گچ و آهک،روش فراوری گچ،انواع گچ ساختمانی،فراوری آهک،روش تهیه گچ و آهک،فرمول شیمیایی سنگ گچ،گچ پزی،تولید گچ ساختمانی از سنگ گچ،مصارف آهک،سنگ آهک،انواع کوره های آهک پزی،انواع سیمان تولیدی،سیمان ،فراوری سیمان، و …و منابع

 

مقدمه

گچ از قديمي ترين چسباننده هاي مورد استفاده ي بشر است که کاربرد آن به حدودپنج هزار سال قبل در هرم خوفو از اهرام ثلاثه برمي گردد.مصري ها از گچ به صورت خمير گچ براي اندود سطوح و به همراه سنگدانه در ساخت ملات استفاده مي کردنند.يوناني ها نيز از اين ماده در ساخت ابنيه هاي گونا گون استفاده مي کردند که برخي از آنها امروزه نيز باقي است.

در ايران نيز از گچ براي سفيد کردن سطوح و همچنين به صورت گچبري براي تزئين سطوح استفاده مي کردند که آثاري از زمان اشکانيان به جا مانده است. در دوره اسلامي هم گچبري در ايران پيشرفت هاي چشمگيري کرده است که نمونه هاي بسيار زيبايي از آن در مسجد اروميه و مسجد جامع اصفهان و جاهاي ديگر به جا مانده اند.

گچ به دليل مزاياي ويژه خود نظير عدم انقباض حجمي و قابليت اعمال در سطوح وسيع بدون ترک خوردگي و صافي سطح و سهولت کاربرد و شکل گيري هم اکنون نيزدراروپا و امريکا و ديگر نقاط جهان از جمله کشور ما کاربرد گسترده دارد.

—در قدیم گچکاری به چه شکل بوده است؟
—گچکاری یکی از قدیمی ترین مهارت های ساختمانی به شمار می رود. برای اولین بار مصریان از این روش استفاده کردند و ملاتی با سنگ گچ، موی گاو و حتي کاه درست مي کردند. بعضی از گچ کاری های آنها پس از گذشت 5 هزار سال هنوز به همان صورت وجود دارد

 

27900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط