پاورپوینت مديريت مهندسي

پاورپوینت مديريت مهندسي

این پاورپوینت در مورد مديريت مهندسي در 380 اسلاید شامل مديريت مهندسي،پاورپوینت مدیریت مهندسی، مدیریت سازمان،مدیریت سازمانی،اصول مديريت عمومي و تئوري و ساختار سازمان،اصول مدیریت عمومی،تئوری و ساختار سازمان،مدیریت سازمانی،اصول مديريت عمومي،زيرسيستم هاي سازماني،مـديـريت كيفيـت  در مديريت مهندسي،مدیریت کیفیت،مدیریت مهندسی،TQM،تعريف كيفيت،مديريت كيفيت جامع،اصول پياده سازي TQM،اصول دمينگ،مزاياي بکارگيري QFDو…و منابع می باشد.

„مدیریت یک فرایند است.
اصول چهارده گانه فایول عبارت بودند از:
„1- تقسیم کار[2]: اصل تخصصی کردن نیروی کار به منظور تمرکز بر فعالیت جهت کارآیی بیشتر. تقسیم کار یا تخصص گرایی امکان تولید بالاتری را به دست می دهد زیرا هر فرد زمانی می تواند فعالانه کار کند که درآن زمینه از مهارت نسبتا بالایی برخوردار باشد .
„2- اختیار و مسؤولیت[3]: اختیار حق صدور دستور و قدرت برای درخواست اطاعت از فرمان. به عبارت دیگر اختیار همان حق دستور دادن است . یک عضو سازمان در موقعیت و شغلی که قرار دارد، مسئول انجام اهداف سازمان است. برای تشویق و تنبیه افراد به خاطر خوب یا بد انجام دادن وظایف محوله،  وجود مصوبات و مقررات خاصی از سوی مدیر  الزامی است.
„3- انضباط[4]: داشتن نظم و انضباط برای اداره صحیح یک موسسه بازرگانی امری ضروری است لذا در هر سازمان باید احترام و فرمانبرداری نسبت به قوانین و اهداف سازمان وجود داشته باشد . در این راستا  به عوامل ذیل نیاز است:
„سرپرستی در تمام سطوح و رده ها خوب باشد.
„تا حد امکان مقررات و آیین نامه ها روشن و منصفانه باشد.
„جریمه ها و پاداش ها مشخص و منصفانه باشد.
„4- وحدت فرماندهی[5]: این اصل بیانگر آنست که برای کاهش تداخل و تناقض هر عضو سازمان باید دستورات را فقط از یک رده بالاتر دریافت کند و همچنین فقط مسئول پاسخگویی به او باشد. به عبارت ساده یک کارمند، تنها، باید از یک سرپرست دستور بگیرد.
29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط