پاورپوینت تحقیقات و تصمیم گیری در زمینه بازاریابی

پاورپوینت تحقیقات و تصمیم گیری در زمینه بازاریابی

این پاورپوینت با موضوع تحقیقات و تصمیم گیری در زمینه بازاریابی 65اسلاید با عناوین زیر

•فصل اول – نحوه تصمیم گیری در زمینه بازاریابی

**سؤالات عمده پیش روی بازاریابان

1- چگونگی بخش بندی بازار و انتخاب بهترین بخش

2- چگونگی مزیت بخشی بر محصول

3- نحوه رفتار با مشتریان در مورد قیمت

4- و سؤالات متعدد دیگر در مورد آمیخته ها

برخی از ابزار و مفاهیم عمده بازاریابی

بازاریاب ، مشتری احتمالی ، بازار هدف ، خواسته ، نیاز ، تقاضا ، محصول ، ارزش ، رضایت ، مبادله ، معامله ، روابط و شبکه ها ، کانال ها ، زنجیره عرصه ، رقابت ، محیط یازاریابی ، آمیخته ها و . . .

 

تصمیمات  عمده  بازاریابان در مورد چگونگی محصول

1- کیفیت محصول           5- بسته بندی آن

2- ویژگی های آن            6- برچسب محصول

3- طرح کالا                   7- گسترش خط تولید

4- علامت تجاری

 

کیفیت محصول

شامل صفات خاص محصول همانند میزان استحکام ، سهولت استفاده ، قابلیت اعتماد ، داشتن دقت لازم ، تعمیرپذیری آسان و دیگر ویژگی های ارزشمند یک کالاست

 

برخی از اهداف مؤسسات

1- بقاء و حفظ خود در بازار

2- به حداکثر رساندن سود جاری

3- رهبری سهم بازار

4- رهبری کالا از نظر کیفیت

5- سایر اهداف مرتبط با قیمت گذاری

 

خط مشی آمیزه های بازاریابی

یعنی این که در موقع تهیه برنامه های بازاریابی ، مؤسسات به کدام یک از 4P بیشتر بهاء داده و مبنا قرار می دهد و سپس بقیه را با آن تطبیق می دهد

تصمیمات عمده بازاریابان در مورد توزیع

1- کانال های توزیع موجود کدامند ؟

2- ماهیت هر یک از آنها چگونه است ؟

3- هر کدام دارای چند سطح می باشند ؟

4- معایب و محاسن آنها کدام است ؟

 

**علل پیچیدگی تصمیمات بازاریابی

1- وجود متغیرهای خیلی زیاد

2- غیرقابل کنترل بودن متغیرهای خارجی

3- بی ثباتی متغیرهای محیط خارجی

4- مشکل اندازه گیری دقیق اثر متغیرها بر روی شرکت

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط