مقاله کامل پروژه آمار

مقاله کامل پروژه آمار

بررسي فرضيه اول :
فرضيه اول تحقيق كه در زمينه ي رابطه ي بين استفاده ار آزمابشگاه زبان و افزايش انگيزه در يادگيري بهتر مي باشد لذا براي برر سي اين فرضيه پاسخ هاي آزمودني ها به سؤال شماره 7 پرسشنامه مورد تجزيه و تحليل به شرح زير قرار گرفت : توزيع پاسخ ها به گزينه هاي سؤال فوق قرار جدول زير مي باشد :
جدول شماره 1 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 7
نمودار جدول فوق به قرار زير مي باشد :

نمودار شماره 1 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 7
با توجه به داده هاي فوق مشاهده مي شود 54 % آزمودني ها استفاده از آزمايشگاه را در افزايش انگيزه و يادگيري بهتر مؤثر دانسته و 19 % مخالف و كاملا مخالف و بقيه در اين مورد نظري نداشته اند . نمايش اطلاعات فوق به شرح جدول و نمودار زير مي باشد :
جدول شماره 2 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 7

نمودار شماره 2 _ توزيع فراواني ودرصد پاسخ ها به پرسش شماره 7
بررسي فرضيه دوم :
فرضيه دوم تحقيق كهدر زمينه ي رابطه ي بين استفاده اراشياء ملموس و واقعي و افزايش انگيزه در يادگيري بهتر مي باشد بنابر اين براي برر سي اين فرضيه پاسخ هاي آزمودني ها به سؤال شماره 5 پرسشنامه مورد تجزيه و تحليل به شرح زير قرار گرفت : توزيع پاسخ ها به گزينه هاي سؤال به فوق قرار جدول زير مي باشد :
جدول شماره 3 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 5
نمودار داده هاي فوق به قرار زير است :

نمودار شماره 3 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 5
با توجه به داده هاي فوق مشاهده مي شود 69 % آزمودني ها استفاده از اشياء ملموس و واقعي را در افزايش انگيزه و يادگيري بهتر مؤثر دانسته و 9 % مخالف و كاملا مخالف و بقيه در اين مورد نظري نداشته اند . نمايش اطلاعات فوق به شرح جدول زير مي باشد :
جدول شماره 4 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 5
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 4 _ توزيع فراواني ودرصد پاسخ ها به پرسش شماره5
بررسي فرضيه سوم :
فرضيه سوم تحقيق كه در زمينه ي رابطه ي بين ايجاد محيط حمايتي و بدون استرس و افزايش انگيزه در يادگيري بهتر مي باشد بنابر اين براي برر سي اين فرضيه پاسخ هاي آزمودني ها به سؤال شماره 1و2 پرسشنامه مورد تجزيه و تحليل به شرح زير به قرار گرفت . توزيع پاسخ ها به گزينه هاي سؤال فوق قرار جدول زير مي باشد :
جدول شماره5 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 2
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

به همين ترتيب توزيع پاسخ ها به سؤال ديگر اين آيتم ( سؤال شماره 1 ) به شرح زير مي باشد :
جدول شمار6 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 1
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 6_ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 1
در جمع بندي داده هاي مندرج در دو جدول داريم :
جدول شمار7 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 1 و 2
قابل توجه است كه در ارايه داده هاي فوق پاسخ هاي آزمودني ها به سؤال شماره 2 همانند سؤال 1 در نظر گرفته شده است و با پاسخ هاي آزمودني ها با سؤال شماره 1 جمع شده است .
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 7_ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 2و 1
با توجه به داده هاي فوق مشاهده مي شود 91 % آزمودني ها ايجاد محيط حمايتي و بدون استرس را در افزايش انگيزه و يادگيري بهتر مؤثر دانسته و 4 % مخالف و كاملا مخالف بوده و بقيه در اين مورد نظري نداشته اند . نمايش اطلاعات فوق به شرح جدول و نمودار زير مي باشد :
جدول شماره 8 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره1 و 2
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 8 _ توزيع فراواني ودرصد پاسخ ها به پرسش شماره1 و 2
با توجه به داده هاي فوق مي توان چنين اسنباط كرد كه ايجاد محيط حمايتي و بدون استرس در افزايش انگيزه آزمودني ها مؤثر بوده است
بررسي فرضيه چهارم :
فرضيه چهارم تحقيق كه در زمينه ي رابطه ي بين روش تدريس اثربخش و متناسب با سطح دانش آموزان و افزايش انگيزه در يادگيري بهتر مي باشد بنابر اين براي برر سي اين فرضيه پاسخ هاي آزمودني ها به سؤال شماره 3 و 6 پرسشنامه مورد تجزيه و تحليل به شرح زير قرار گرفت . توزيع پاسخ ها به گزينه هاي سؤالات فوق به قرار جدول زير مي باشد :
جدول شماره9 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 3
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 9_ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 3
به همين ترتيب توزيع پاسخ ها به سؤال ديگر اين آيتم ( سؤال شماره 6 ) به شرح زير مي باشد :
جدول شمار10 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 6
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 10_ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 6
در جمع بندي داده هاي مندرج در دو جدول داريم :
جدول شمار11_ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 6 و 3
قابل توجه است كه در ارايه داده هاي فوق پاسخ هاي آزمودني ها به سؤال شماره 6 معكوس در نظر گرفته شده است و با پاسخ هاي آزمودني ها با سؤال شماره 3 جمع شده است .
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 11_ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 6 و 3
با توجه به داده هاي فوق مشاهده مي شود 70 % آزمودني ها روش تدريس اثربخش و متناسب با سطح دانش آموزان را در افزايش انگيزه و يادگيري بهتر مؤثر دانسته و 15 % مخالف و كاملا مخالف بوده و بقيه در اين مورد نظري نداشته اند . نمايش اطلاعات فوق به شرح جدول و نمودار زير مي باشد :
جدول شماره 12 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 3 و 6
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 12 _ توزيع فراواني ودرصد پاسخ ها به پرسش شماره3 و 6
با توجه به داده هاي فوق مي توان چنين اسنباط كرد كه روش تدريس اثربخش و متناسب با سطح دانش آموزان در افزايش انگيزه آزمودني ها مؤثر بوده است .
بررسي فرضيه پنجم
فرضيه پنجم تحقيق كه در زمينه ي رابطه ي بين استفاده از زبان انگليسي در محيط خارج از كلاس و ارتباط با ديگران و افزايش انگيزه در يادگيري بهتر ، مي باشد بنابر اين براي برر سي اين فرضيه پاسخ هاي آزمودني ها به سؤال شماره 4 و 12 پرسشنامه مورد تجزيه و تحليل به شرح زير به قرار گرفت . توزيع پاسخ ها به گزينه هاي سؤالات فوق به قرار جدول زير مي باشد :
جدول شماره13 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 4
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

نمودار شماره 13 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 4
به همين ترتيب توزيع پاسخ ها به سؤال ديگر اين آيتم ( سؤال شماره 12 ) به شرح زير مي باشد :
جدول شمار14 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره 12
نمايش داده هاي فوق به شرح نمودار زير مي باشد :

در جمع بندي داده هاي مندرج در دو جدول داريم :
جدول شماره 15 _ توزيع فراواني پاسخ ها به پرسش شماره4 و 12

فایل : 23 صفحه

فرمت : Word

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط