مقاله کامل پرندگان مهاجر به ایران

مقاله کامل پرندگان مهاجر به ایران

مدرسه هتل داري و گردشگري پارسيان
موضوع :
طيور
نام دبير :
جناب آقاي حكيمي
گردآورنده :
مهرداد صادقي
پاييز 1387
فهرست مطالب
عنوان
برگ نخست
زیر آبروک
ورود پرندگان مهاجر زمستانه به استان یزد
پرنده نگری چیست
زرده ‌پره سر زیتونی
پرنده
پرندگان آبي
گروههای لانه ساز
شیوه تغذیه
از انواع گونه های پرندگان آبی
خصوصیات پرندگان
زیر رده آرکئورنیت (پرندگان باستانی)
زیر رده نئورینت (پرندگان جدید)
پرندگان کنونی جهان
مباحث مرتبط با عنوان
پرندگان آواز خوان ايران
تصاویر هیبرید پرندگان
شتر مرغ
منگنز
روي
نتيجه گيري
بيماري‌هاي مشترك بين انسان و طيور
كلاميديوز
سالمونلا
منبع
برگ نخست
زیر آبروک

زیر آبروک
اندازه اش  تقریبا” 17 سانتی‌متر است ؛ پرنده‌ای است با جثه پر، شبیه الیکائی ، ولی خیلی بزرگتر از آن است ، با پاهای بزرگ و نسبتا بلند و قوی است، دم کوتاه که اغلب آن را سربالا نگاه می دارد. پروبالش قهوه‌ای مایل به سیاه با گلو و سینه سفید و شکم بلوطی پررنگ که به تدریج به سمت دم به سیاهی می‌گراید . نر و ماده آن همشکل است . پرنده نابالغ در سطح پشتی به رنگ خاکستری سربی است و در سطح شکمی لکه‌لکه خاکستری و سیاه دارد . این پرنده در حالیکه روی سنگی در وسط رودخانه می نشیند ، مرتبا به طور متناوب سر و دم خود
را بالا و پایین می کند ، به داخل آب می پرد و در زیر آب راه می رود وی یا شنا می کند، و به منظور تغذیه از کف رودخانه ، زیر آب باقی می ماند . هم روی آب و هم زیر آب شنا می کند . پروازش معمولا در ارتفاع کم ، سریع ، مستقیم و در مسیر جویبار‌ها و رودخانه‌ها است . این پرنده تک‌زی است و در سراسر سال در مسیر معینی از یک رودخانه باقی می ماند و تغییر محل نمی دهد .
ورود پرندگان مهاجر زمستانه به استان یزد
به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان يزد گروهی از پرندگان مهاجر عبوري و زمستان گذران به آبگیرهای مصنوعی و طبیعی استان وارد شدند. این پرندگان انواعی از گونه های آبچلیک ها، حواصیل ، خوتکا، خروس کولی، سلیم، بوتیمار کوچک و اگرت می‌باشند که هر سال در این فصل به تالابها و آبگیرهای استان مهاجرت می کنند. بعضی از این پرندگان نظیر اردک سرسبز مدتی را در استان اطراق و بعضی نیز پس از چند روز استراحت استان را به مقصد تالابهای جنوب کشور ترک می کنند.

فایل : 31 صفحه

فرمت : Word

28500 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط