مقاله کامل مکانیزه کردن تاکسیرانی

مقاله کامل مکانیزه کردن تاکسیرانی

چكيده
موضوع اين پايان نامه در مورد مكانيزه كردن سيستم تاكسي تلفني است بطوريكه مي توان از طريق بانك اطلاعاتي مشخصات مربوط به متقاضيان (اشتراك دار و بدون اشتراك ) و همچنين راننده ها را مشاهده كرد .
اين سيستم داراي امكاناتي از قبيل جستجو متقاضيان بر اساس فيلد دلخواه ، دادن اشتراك به آنها ، گزارش گرفتن از ليست متقاضيان يا رانندگان مي باشد .
همچنين محاسبه حقوق رانندگان به اين صورت است كه %18 از كل مبلغ دريافتي از مشتري توسط راننده بعنوان حقوق خالص راننده محسوب مي گردد.
فصل اول
شرح كار و تحقيق
هدف :
مكانيزه كردن سيستم تاكسي تلفني .
پيشينه تحقيق :
لازم به ذكر است كه منابع مورد استفاده براي تكميل پروژه ، استفاده از اينترنت و همچنين كتاب آموزش دلفي 7 عين الله جعفرنژاد قمي در ايجاد اين پروژه بوده است .
شرح تحقيق :
زبان برنامه نويسي دلفي درمحيط ويندوز تحولي را در برنامه نويسي شي گرا ايجاد كرده است . وجود اشياء آماده ع عناصر و خواص آن برنامه نويسي را ساده كرده است .
اين پروژه تشكيل شده از10 فرم كه هر فرمي كار مخصوص خود را انجام مي دهد كه به ترتيب زير است :
فرم 1 : كه شامل منوهايي است كه مي توان با استفاده از آنها فرم ( صفحه ) مورد نظر خود را انتخاب كرد .
فرم 2 : كه شامل بانكي براي نگهداري مشخصات تمامي متقاضيان مي باشد و همچنين انجام اعمال افزودن متقاضي جديد ، حذف و گزارش در آن ميسر مي باشد .
فرم 3 : كه شامل بانكي براي نگهداري مشخصات متقاضيان اشتراك دار است و همچنين مانند فرم قبلي انجام اعمال افزودن متقاضي جديد ، جستجو ، حذف و گزارش در آن ميسر مي باشد .
فرم 4 : كه شامل بانكي براي نگهداري مشخصات رانندگان مي باشد و همچنين افزودن راننده جديد ، جستجو ، حذف و گزارش در آن ميسر مي باشد .
فرم 5 : اين فرم اطلاعاتي در مورد نحوه كاركرد برنامه به شما مي دهد .
فرم 6 : در اين فرم معلوم خواهد شد كه آيا راننده در تاريخ روز در تاكسي تلفني حضور داشته است يا خير ؟ و بر اساس آن هم گزارش گرفته مي شود .
فرم 8 : در اين فرم جستجو در بانك متقاضيان بر اساس 1 فيلد دلخواه امكان پذير است همچنين مي توان از نتيجه جستجو گزارش تهيه كرد .
فرم 9 : اين فرم در فرم 10 براي تكميل بعضي از درخواستها مورد استفاده قرار مي گيرد .
فرم 10 : در اين فرم مبلغ دريافتي هر راننده اي در بانك مخصوصي ذخيره مي شود .
فرم 11 : در اين ابتدا نام راننده مورد نظر را براي جستجو تايپ كرده تا در صورت وجود تمامي مبلغ دريافتي او نمايش داده شودسپس مي توان حقوق خالص او را محاسبه كرد .
فرم 12 : در اين فرم نام استاد پروژه ، نام استاد راهنما و دانشجو به همراه نام دانشگاه ا و ذكر شده است .
فصل دوم
پيوستها
( جداول ، نمودارها ، فرمها و يونيتها )
پيوست الف (جداول)
فهرست جداول
عنوان صفحه
14
جدول شماره 1 ( جدول اطلاعات متقاضيان اشتراك دار و بي اشتراك ) :

جدول موجود درفرم 2 بنام beshterak نام دارد كه شامل فيلدهاي گوناگوني است در اينجا به توضيح آنها خواهم پرداخت :
كه از نوع عددي مي باشد .

فایل : 109 صفحه

فرمت : Word

38900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط