مقاله کامل سیستم اینترنتی نظر سنجی

مقاله کامل سیستم اینترنتی نظر سنجی

دانشگاه جامع علمي كاربردي
رشته نرم افزار رايانه
پروژه فارغ التحصیلی
موضوع:
سیستم اینترنتی نظر سنجی
استاد:
سرکار خانم مهندس امیرچوپانی
گردآورنده :
علیرضا صاحب جمعی
تیرماه 1386
فهرست مطالب
چکیده 2
شرح پروژه 3
1- بخشهای قابل دسترسی توسط تکنسین 5
1-1 – ورود به سیستم 5
1-2- ایجاد کاربر جدید 6
1-3- حذف کاربرها 8
1-4- ایجاد نظرسنجی جدید 10
1-5- اضافه نمودن جوابهای مرتبط به نظرسنجی 12
1-6- تغییرات در نظر سنجی 14
1-6-1- غیر فعال نمودن نظرسنجی 15
1-6-2- حذف کردن نظرسنجی 16
1-7- حذف کردن جوابهای نظرسنجی 16
2- بخشهای قابل دسترسی توسط کاربر 17
2-1- ورود به سیستم 17
2-2- نحوه استفاده از نظرسنجی 19
3- ساختار پایگاه داده ها 22
3-1- جدول Survey 22
3-2- جدول Options 23
3-3- جدول Answers 24
3-4- جدول کاربرها 25
3-5- ارتباط بین جداول 27
4- Data flow Diagram 28
4- 1- کاربر 28
4-2- تکنسین 29
كد برنامه 33
Abstract 114
چکیده
در دنیای امروزی نظر سنجی درباره سطح کیفیت محصولات، سرویسها و خدمات ارائه شده فن آوری بسیار مفیدی می باشد که ازمزایای ذیل برخوردار می باشد:
نظرسنجی تصویر دقیقی ازواقعیتهای مربوط به محصول یا سرویس ارائه شده یه مشتری و تیم مدیریت می باشد
نظرسنجی ارتباط قوی بین مشتریان، تیم مدیریت و مسئولان مربوطه ایجاد میکند
نظرسنجی کمک به پیدا کردن مشکلات و ضعفهای موجود در محصول یا سرویس ارائه شده می کند
نظرسنجی رضایت یا نارضایتی مشتریان را در رابطه با محصولات یا سرویسهای ارائه شده را نشان می دهد
نظرسنجی موجب بهبود بخشیدن کیفیت محصول یا سرویسها و خدمات ارائه شده می باشد
نرم افزار ارائه شده در این پروژه یک سیستم نظرسنجی می باشد که بصورت سرویس اینترنتی به منظور ارتباط بیشتر با مشتریان طراحی و پیاده سازی شده است. دراین ارائه کتبی، ضمن شرح پیاده سازی با کاربرد این سیستم نیز آشنا می شویم.
شرح پروژه
رفع مشکلات فنی با استفاده از نظرسنجی از مشتريان از جمله سرويسهايی است که سازمانها میتوانند به مشتريان خود ارائه کنند. انجام دستی اين کار معمولاً با مشکلاتی از قبيل تأخير در انجام و کاغذ بازی های زياد همراه است. در ای سيستم يک راه حل نرم افزاری برای خودکارسازی و ساختارمند کردن فرآيند نظرسنجی از مشتريان ايجاد شده است. این سيستم سرويس اينترنتی برای ارتباط مشتريان با سيستم مورد نظر راارائه می کند. به اين صورت که هنگام خريد محصول توسط مشتری، يک کلمه کاربری و رمز عبور به او داده می شود. مشتری با مراجعه به سايت وب طراحی شده می تواند رضایت یا نارضایتی خود را از سیستم،یا محصول یا سرویس ارائه شده گزارش کند. جواب و IP address کامپیوتر مشتری به همراه نوع نظرسنجی وارد پايگاه داده می شود و تکنسينها با توجه به مهارتهايشان جوابهای مشتریاان را بررسی و در جهت رفع مشکل اقدام می کنند. تکنسینها با استفاده از این سیستم میتوانند هرگونه نظرسنجی را طراحی و در قابل دسترس مشتریان قرار دهند همچنین میتوانند نظرسنجی هایی که برای مدت طولانی مورد استفاده مشتریان قرار گرفته را غیرفعال یا به عبارتی از دید مشتریان پنهان کنند. از امکانات ديگر ای سیستم این می باشد که هر مشتری فقط یکباراجازه شرکت در نظر سنجی را دارد. در صورت تکرار نظرسنجی با توجه به اینکه IP Address استفاده
شده توسط مشتری به همراه جواب او در پایگاه داده ذخیره شده سیستم پیغامی را به مشتری نشان داده و به اطلاع او می رساند که ایشان قبلا در این نظرسنجی شرکت نموده اند و اجازه دادن نظر جدید یا تغییر آنرا ندارند .
یکی دیگر از امکاناتی که برای تکنسینها وجود دارد، امکان تغيير و يا حذف نظرسنجیهایی است که قبلا طراحی گردیده است.
همانطور که در اين گزارش بررسی شده است، يکی از عوامل اساسی موفقيت در فرآيند پشتيبانی و خدمات به مشتری نظر سنجی از مشتری می باشد. این فرایند نه تنها باعث آشنایی مشتری با محصول یا سرویس ارائه شده می شود بلکه باعث پیشرفت در سیستم و موجب بهبود بخشیدن کیفیت محصول یا سرویسها و خدمات ارائه شده و حتی خود محصول می شود .
استفاده کنندگان این سيستم به دو گروه زير تقسيم می شوند:
تکنسينها
مشتريان و بازديدکنندگان سايت
تکنسینها و مشتریان بعد از تایید هویت می توانند از بخشهای مختلف سایت استفاده کنند. در ابتدا بخشهای مختف سایت که توسط تکنسینها استفاده می شود را توضیح داده و سپس بخشهای مربوط به مشتریان توضیح داده می شود.
بخشهای قابل دسترسی توسط تکنسین
ورود به سیستم
تکنسین سیستم برای ورود به سيستم و آگاهی از وضعيت نظرسنجیها بايد وارد سیستم شود. تکنسین می توانند کلمه کاربری و رمزعبوری که به او تخصص یافته است را وارد کنند. اگر هويت او تاييد نشود، با اعلام پيغام مناسب، از تکنسین خواسته می شود که مجددا اقدام به ورود به سيستم کند. درصورت تاييد هويت، تکنسین به صفحه ديگری راهنمايي می شود که در آن می تواند ليستی از نظرسنجیها را به همراه وضعيت آنها را مشاهده کند. تصویر زیر صفحه ورود به سیستم را نشان می دهد.
شکل 1
ایجاد کاربر جدید
امکان ایجاد و یا تغییر رمزعبور برای کاربر جدید یا موجود در اين سيستم پيش بينی شده است. تکنسین سیستم میتواند با کلیک کردن بر روی لینک “ایجاد کاربر جدید”(شکل 2) کاربر جدیدی به سیستم اضافه و سپس اطلاعات ایشان را از طریق ایمیل ارسال نماید.
شکل 2
شکل 3
حذف كاربرها
تکنسین با کلیک کردن بر روی لینک “حذف کاربرها” در صورت نیاز میتواند کاربرانی که مجاز به استفاده از سیستم نمی باشند را از سیستم حذف کند.
شکل 4

فایل : 114 صفحه

فرمت : Word

25900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط