مقاله کامل دوزيستان

مقاله کامل دوزيستان

چرخه زندگی یک سوسمار آبی

سوسمار آبی دوره دگردیسی و بدیل شدن
از شکل نوزاد به شکل بالغ را در
طول 8 تا 12 هفته بعد
از آنکه ماده تخم ریزی می کند،
انجام می دهد.

این گروه از مهره داران خونسرد می توانند در آب و خشکی زندگی کنند. بیشتر دوزیستان پوست مرطوبی دارند که فاقد مو یا پولک است. پوست این حیوانات می تواند به همراه ششها برای تنفس مورد استفاده قرار گیرد. بیشتر این حیوانات در آب تخم ریزی می کنند . جانوران دوزیست به 3 گروه تقسیم می شوند : قورباغه ها و وزغها ، سوسمارهای آبی و سمندرها و کرم نقب زن.

دگر دیسی

بیشتر حیوانات دوزیست در آب تخم ریزی می کنند . نوزادانی که از این تخمها بیرون می آیند ، یک دوره تکامل را می گذرانند که طی آن شکل آنها از نوزاد به موجود بالغ تغییرمی کند . این تغییر وضعیت در حیوانات را دگردیسی می نامند . طول زمان دگردیسی بستگی به گونه حیوانات و دمای محیط زیست آنها دارد.

رده بندی

جهان زنده رسماَ به پنج قلمرو تقسیم بندی شده است . حیوانات ، گیاهان ، تک یاختگان ، آغازیان و قارچها . اعضا هر گروه دارای یک سری ویژگیهای مشترک هستند ، اما ضرورتاَ از اجداد مشترک نیستند . مثلاَ انگلها ممکن است از اجداد مختلفی تکامل یافته باشند . کلادیستیک ، روش دیگری برای دسته بندی موجودات زنده ، روشی است که حیوانات را بر اساس ویژگیهای مشترک و اجداد مشترک دسته بندی می کند.

گونه های دیگر دوزیستان:

قورباغه ها و وزغها

سوسمارهای آبی و سمندرها

فایل : 30 صفحه

فرمت : Word

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط