مقاله کامل برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان نیر به منظور توسعه شهری

مقاله کامل برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان نیر به منظور توسعه شهری

دانشگاه آزاد اسلامي
واحد علوم و تحقيقات (اردبیل)
Science and Research Branch, Islamic Azad University, Ardabil
فرم پيشنهاد تحقيق
پايان‏نامه‌ی كارشناسي ارشد
عنوان تحقيق به فارسي: برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان نیر به منظور توسعه شهری
نام دانشجو: حسین دانشکده:
نام خانوادگی دانشجو: صمدی مهماندوست علیا گروه تخصصی:جغرافیا
رشته تحصيلي: جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرايش: برنامه ریزی شهری
نيمسال ورود به مقطع جاري: اول 91- 90 نيمسال شروع به تحصيل : اول 91 – 90
نام و نام خانوادگی استاد راهنما: نام و نام خانوادگی استاد (اساتيد) مشاور:
1- دکترمحمد حسن یزدانی 1- دکترعطا غفاری گیلانده
2-
تاريخ تصويب در شوراي گروه تخصصي: تاريخ تصويب در شوراي پژوهشي واحد علوم و تحقیقات اردبیل :
تأیید کارشناس پژوهشی تائيد مدير پژوهشي تائيد رئيس
واحد علوم و تحقیقات اردبیل: واحد علوم و تحقیقات اردبیل: واحد علوم و تحقیقات اردبیل:
تاريخ ارسال به حوزه پژوهشي واحد علوم و تحقیقات(تهران):
تاريخ بررسي وتاييد امور پژوهشي واحد: تأييد مديركل پژوهشي:
تأييد معاون پژوهشي واحد:
توجه: لطفاً اين فرم با مساعدت و هدايت استاد راهنما تكميل شود.
اطلاعات مربوط به دانشجو:
نام: حسین نام‏خانوادگي: صمدی مهماندوست علیا شماره دانشجويي: 900808317 مقطع: کارشناسی ارشد رشته تحصيلي: جغرافیا و برنامه ریزی شهری گروه تخصصی:جغرافیاوبرنامه ریزی شهری
گرایش: جغرافیاوبرنامه ریزی شهری نام‌دانشكده: سال ورود به مقطع جاري: 1390
نيمسال ورودي:.نیم سال اول
آدرس پستي در اردبیل: شهرستان نیر – شهرکوراییم – دهستان مهماندوست علیا
آدرس پستي درشهرستان: تلفن ثابت محل سكونت: 04523122081 تلفن همراه: 09149536878 تلفن محل كار: دورنگار:………………………………… پست الكترونيك:hossein samadi865@yahoo.com
اطلاعات مربوط به اساتید راهنما و مشاور:
تذكرات:
دانشجويان دوره كارشناسي ارشد می‌توانند يك استاد راهنما و حداكثر دو استاد مشاور و دانشجويان دوره دكتري حداكثر تا دو استاد راهنما و دو استاد مشاور مي‏توانند انتخاب نمايند.
در صورتي كه اساتيد راهنما و مشاور مدعو مي باشند، لازم است سوابق تحصيلي، آموزشي و پژوهشي كامل ايشان (رزومه كامل) شامل فهرست پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‏هاي دكتري دفاع شده و يا در حال انجام كه اساتيد مدعو، راهنمايي و يا مشاوره آنرا بر عهده داشته‏اند، به همراه مدارك مربوطه و همچنين آخرين حكم كارگزيني (حكم هيأت علمي) ضميمه گردد.
اساتيد راهنما و مشاور موظف هستند قبل از پذيرش پروپوزال، به سقف ظرفيت پذيرش خود توجه نموده و در صورت تكميل بودن ظرفيت پذيرش، از ارسال آن به دانشگاه و حوزه پژوهشي و يا در نوبت قراردادن و ايجاد وقفه در كار دانشجويان جداً پرهيز نمايند. بديهي است در صورت عدم رعايت موازين مربوطه، مسئوليت تأخير در ارائه پروپوزال و عواقب كار، متوجه گروه تخصصي و دانشكده خواهد بود.
اطلاعات مربوط به استاد راهنما:
نام و نام خانوادگي:محمد حسن یزدانی آخرين مدرك تحصيلي دانشگاهي/ حوزوي دکتری
تخصص اصلي: برنامه ریزی شهری رتبه دانشگاهي (مرتبه علمي): استادیار تلفن همراه: 09125496843
تلفن منزل يا محل كار: آدرس پست الکترونیکی(Email): yazdani@uma.ac.ir
نحوه همکاری با واحد علوم و تحقیقات:
تمام وقت نیمه وقت مدعو
اطلاعات مربوط به استاد مشاور اول:
نام و نام خانوادگي:.عطا غفاری گیلانده آخرين مدرك تحصيلي دانشگاهي/ حوزوي دکتری
تخصص اصلي:برنامه ریزی شهری رتبه دانشگاهي (مرتبه علمي): استادیار تلفن همراه: 09141557001
تلفن منزل يا محل كار: آدرس پست الکترونیکی(Email): ghafari@uma.ac.ir
نحوه همکاری با واحد علوم و تحقیقات:
تمام وقت نیمه وقت مدعو
اطلاعات مربوط به استاد مشاور دوم:
نام و نام خانوادگي:………………………………………………..آخرين مدرك تحصيلي دانشگاهي/ حوزوي ……………………
تخصص اصلي:……………………… رتبه دانشگاهي (مرتبه علمي): …………………… تلفن همراه: …………………………………
تلفن منزل يا محل كار:……………………………….. آدرس پست الکترونیکی(Email): …………………………………………….
نحوه همکاری با واحد علوم و تحقیقات:
تمام وقت نیمه وقت مدعو
4- اطلاعات مربوط به پايان‏نامه:
الف- عنوان تحقیق
1- عنوان به زبان فارسی:
برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان نیر به منظور توسعه شهری
2- عنوان به زبان انگليسي/(آلماني، فرانسه، عربي):
تذكر: صرفاً دانشجويان رشته‏هاي زبان آلماني،‌فرانسه و عربي مجازند عنوان پايان‏نامه خود را به زبان مربوطه در اين بخش درج نمايند و براي بقيه دانشجويان، عنوان بايستي به زبان انگليسي ذكر شود.
Tourism development planning of nir province for city development
ب – تعداد واحد پايان‏نامه: 6 واحد
ج- بيان مسأله اساسي تحقيق به طور كلي (شامل تشريح مسأله و معرفي آن، بيان جنبه‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق به صورت مستند) :
هر شکل از اشکال توسعه ی اقتصادی به منظور دستیابی به اهداف خود نیازمند برنامه ریزی دقیق است که گردشگری نیز از این قاعده مثتثنی نمی باشد . این امر از آن جهت ضرورت می یابد که گردشگری فعالیتی چند بخشی بوده و از ابعاد متنوع زیست محیطی – اجتماعی و اقتصادی برخوردار است. افزون بر آن ، اشکال گوناگون توسعه ی جهت احراز موفقیت نیاز به تطبیق و سازگاری با محیط وهمچنین حفظ روابط متقابل با اجزای سازنده اش دارند. که هر دومورد فوق نیز مستلزم لحاظ کردن امر برنامه ریزی است . برنامه ریزی کارا و موثر گردشگری می تواند موجب بیشینه کردن منافع اقتصادی و کمیت ساختن آثار منفی آلام بخشی آثار ناهنجارهای اجتماعی و فرهنگی شود. در این میان کشور ما از لحاظ تعداد جاذبه های گردشگری جزء 10 کشور اول پر جاذبه گردشگری در جهان است و از لحاظ تنوع زیستی و تنوع جاذبه های طبیعی رتبه پنجم را دارا می باشد. ولی متاسفانه به دلیل برخی از مشکلات هرگز جایگاه خود را در عرصه بین الملل گردشگری نیافته است (معصومی ، 1385 :12). علی رغم پتانسیل ها و قابلیت ها فوق الذکر در کشورمان ، متاسفانه تحقیقات اندکی در زمینه برنامه ریزی توسعه ی گردشگری نواحی مختلف کشور انجام شده است ؛ محدوده مورد مطالعه نیز باتوجه به دارابودن جاذبه های گردشگری و توان های بالقوه برای توسعه ی گردشگری از این قاعده مثنثنی نمی باشد .
د – اهمیت و ضرورت انجام تحقيق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏گيرد):
بر اساس یک پیش بینی انجامشده توسط ” سازمان جهانی جهان گردی ” درسال 2010 حدود یک میلیاردو18 میلیون نفربه گردشگری خواهند پرداخت و درآمد ناشی از گردشگری بین الملل در همان سال به یک ونیم تریلیون دلار خواهد رسید . این ارقام تا سال 2020 به سالانه 6 /1 میلیارد نفر گردشگر و در آمد سالانه ای بیش از2 تریلیون دلار خواهد رسید . که حدودا 7/4 برابرگردشگری در سال 1996است(معصومی ،1385 :10).
هر کشوری سعی دارد با برنامه ریزی ، اتخاذ سیاست های اقتصادی و برقراری روابط با همه کشورها ،گسترش امنیت داخلی و بین المللی و ایجاد زمینه های اقتصادی و فرهنگی درسطح ملی جریان سرمایه گذاری را به سوی خود هدایت کند وسهم هرچه بیشتری از این حجم مالی و چرخه عظیم تر اقتصادی غیر مستقیم آن را به خود اختصاص دهد و برای مردم خود تنوع واشتغال ایجاد کند. (پاپلی و سقایی ، 5:1388)
شهرستان نیر با داشتن جاذبه های وسیع گردشگری می تواند به یک شهر توریستی و گردشگری در همجوار استان اردبیل تبدیل شود.پس از ضرورت سازماندهی به بحث گردشگری و بخشهای مربوطه دریک برنامه ریزی جامع برای آینده ملموس می باشد. زیرا کمک ودستیابی به اصول و چهارچوب علمی و عملی از یک طرف و بی توجهی برنامه ریزان به نقش و اهمیت توریسم در سطح منطقه و عدم توجه به بهره برداری از قابلیت های گردشگری موجود به عنوان یک بخش درآمد زا بیش ازپیش مطرح می کند. لذا در این تحقیق تاکید بر توسعه صنعت گردشگری و تبدیل منطقه مورد مطالعه به شهر توریستی نمونه در سطح استان مطرح گردد.
ه- مرور ادبیات و سوابق مربوطه (بيان مختصر پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل و خارج کشور پيرامون موضوع تحقیق و نتايج آنها و مرور ادبیات و چارچوب نظري تحقیق با ارائه منابع):
با توجه به اهمیت گردشگری و اثرات متفاوتی که این صنعت روی ساختار اقتصادی اجتماعی و فرهنگی سیاسی و کالبدی یک منطقه می گزارد در چند سال اخیر گردشگری و موضوعات مربوط به آن مورد توجه مسئولین شهرستان نیر قرار گرفته است و تحقیقاتی در همین رابطه از سطوح ملی تا مطالعات موردی نجام شده است در ارتباط با موضوع گردشگری تعدادی کتاب ترجمه و یا به رشته تحریر در آمده است و در سالهای بعد از انقلاب اسلامی ایران رساله هایی نیز توسط دانشجویان دانشگاهی کشور تهیه گردیده است که مطالعات و تحقیقات مذکور را می توان به شرح ذیل بیان نمود.
الف : تحقیقاتی که به کلیات گردشگری به طور عام پرداخته اند این دسته ازتحقیقات از جهتی معدودند و از نظر و از نظر دیگر سابقه زیادی ندارند این گونه آثار اغلب ترجمه ویا به صورت تألیف هستند و بیشتر بر روی کلیات گردشگری بحث و بررسی پرداخته اند مؤلفین این گونه کتاب ها بیشتر به بررسی تاریخچه مسافرت و گردشگری اثرات متفاوت گردشگری اجزای مشترک تشکیل دهنده گردشگری تأسیسات و تجهیزات زیر بنایی گردشگری و برنامه ریزی جهت توسعه گردشگری پرداخته اند در این زمینه می توان به کتاب گردشگری ماهیت و مفاهیم دکتر محمد حسن باپل یزدی و مهدی سقایی اشاره نمود که در این کتاب ضمن مروری بر مفاهیم و مبانی گردشگری به آثار اقتصادی اجتماعی و فرهنگی سیاسی و زیست محیطی این صنعت پرداخته که از منابع به روز در زمینه گردشگری می باشد از کتابهای دیگر در زمینه گردشگری می توان به مروری بر صنعت گردشگری نوشته دکتر سیمین تولابی اقتصاد گردشگری ترجمه دکتر محمد رضا فرزین و درآمدی بر رویکرد ها در برنامه ریزی توسعه گردشگری تألیف مهندس مسعود معصومی اشاره نمود.
ب : تحقیقاتی که به موضوعات گردشگری در ایران پرداخته اند مؤلفین و نویسندگان این دسته از آثار سعی کرده اند در مطالعات خویش به بررسی وضعیت گردشگری و کم و کیف جریانهای گردشگری در ایران و معرفی مناطق اصلی جاذبه گردشگری و تأثیرات گردشگری بر روی ساختار اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی همچنین موانع و مشکلات توسعه گردشگری در ایران و برنامه ریزی و ارائه راه حل ها برای توسعه گردشگری در ایران بپردازد و در این گونه تحقیقات که درسطوح ملی بر روی ایران انجام گرفته است می توان به تحقیقات طرح جامع توسعه جهانگردی در ایران که توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه گردیده و همچنین به کتاب سابقه برنامه ریزی توسعه گردشگری در ایران تألیف مسعود معصومی را اشاره کرد.
ج : تحقیقاتی که مناطق و نواحی ایران در سطوح استان شهرستان شهر و یا بخش در ارتباط با موضوع گردشگری بصورت موردی مطالعه کردند این دسته از تحقیقات اغلب بعد از انقلاب اسلامی انجام شده است که در قالب رساله های تحصیلی دانشجویان با راهنمایی استاد دانشگاه ها به رشته ی تحریر در آمده است برخی از این تحقیقات عبارتند از: در مورد برنامه ریزی توسعه گردشگری می توان به رساله ای تحت عنوان برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان شیروان نگارش صدیقه فیضی اشاره کرد.
و – جنبه جديد بودن و نوآوري در تحقيق: (ذیل این قسمت توسط استاد راهنما امضاء شود)
درکی نو از برنامه ریزی گردشگری شهرهای کوچک در جهان سوم در ایران
ز- اهداف مشخص تحقيق (شامل اهداف آرماني، کلی، اهداف ويژه و كاربردي):
هدف اصل :
1- شناخت و ارزیابی توانهای بالقوه و بالفعل گردشگری به منظور استفاده از ان ها در امر برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان نیر.
اهداف فرعی :
1- شناخت مسائل مشکلات و محدودیتهای گردشگری در شهرستان نیر.
2- اولویت بندی و انتخاب پهنه یا پهنه های مناسب با در نظر داشتن جنبه های اقتصادی اجتماعی فرهنگی .
ح – در صورت داشتن هدف كاربردي، نام بهره‏وران (سازمان‏ها، صنايع و يا گروه ذينفعان) ذكر شود (به عبارت دیگر محل اجرای مطالعه موردی
با توجه به این که در این تحقیق برنامه ریزی گردشگری شهرستان نیر به منظور توسعه گردشگری مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت با بدست آوردن نتیجه درست ومطلوب می توان از آن در بهبود برنامه ریزی های توریستی و جذب گردشگری آتی شهر بهره جست .
ط- سؤالات و فرضيه‏هاي تحقیق(مطابق با اهداف تحقیق):
1- ظرفیت های گردشگری در شهرستان نیر چقدر است ؟
2- با توجه به توان طبیعی شهرستان نیر عملکرد آن در چه سطحی میتواند باشد؟
3- توسعه گردشگری در شهرستان نیر با چه موانعی روبه رو می باشد؟
ی- تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی با استناد به منابع کاربردی):
کالبد شهر:
در ادبیات طراحی شهری، واژه شکل(فرم) شهر را می توان مترادف کالبد شهر دانست(میر مقتدایی و طالبی، 1385).
وهمچنین«شکل مجتمع زیستی معمولا به نام محیط زیست کالبدی خوانده شده است، به طور کلی به مفهوم الگوی فضایی عناصر کالبدی بزرگ، بی حرکت و دائمی در شهر نظیر: ساختمانها، خیابانها، تجهیزات، تپه ها، رودخانه ها و شاید هم درختان باشد ( lynch,1984,).
جمعیت :
واژه Population در لغت به‌معنی تمام افرادی است که در یک ناحیه جغرافیایی اعم از شهر یا روستا زندگی میکنند. در جمعیتشناسی، تمام یا بخشی از ساکنان یک ناحیه را “جمعیت” میگویند، و در اصطلاح به کلیه کسانی که به‌طور مستمر در یک واحد جغرافیایی (کشور، استان، شهرستان، شهر یا روستا) به‌صورت خانوار و خانواده زندگی میکنند، جمعیت گفته میشود.
5-روش شناسی تحقیق:
الف- شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهيزات و استانداردهاي
مورد استفاده در قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك):
تذكر: درخصوص تفكيك مراحل اجرايي تحقيق و توضيح آن، از به كار بردن عناوين كلي نظير، «گردآوري اطلاعات اوليه»، «تهيه نمونه‏هاي آزمون»، «انجام آزمايش‏ها» و غيره خودداري شده و لازم است در هر مورد توضيحات كامل در رابطه با منابع و مراكز تهيه داده‏ها و ملزومات، نوع فعاليت، مواد، روش‏ها، استانداردها، تجهيزات و مشخصات هر يك ارائه گردد.
این تحقیق با استفاده از گردآوری داده ها و اطلاعات به صورت اسنادی و میدانی و تجزیه وتحلیل آن با استفاده از روشهای مختلف آماری انجام خواهد گرفت و همچنین با مراجعه مستمر به ادارات و سازمانها و نهادهای شهری و سازمان میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان مربوطه و همچنین برخی از مطالب را از طریق سایت ، اعم از آمار – نقشه – پیشینه تاریخی – کتابخانه ها واسنادی و… به دست خواهد گرفت، و در نهایت با استفاد از این روشها وضعیت موجود گردشگری شهرستان نیر مورد تجزیه و تحلیل قرارخواهد گرفت. که درآن به معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان – کم وکیف تاسیسات و تجهیزات
، تحلیل مسایل اجتماعی و اقتصادی ، ارزیابی توان اکولوژیک منطقه برای توسعه گردشگری ودر نهایت ارائه راهبردهایی در جهت برنامه ریزی توسعه گردشگری پرداخته خواهد شد.
ب- متغيرهاي مورد بررسي در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
متغیرهای مورد بررسی در این پژوهش برنامه ریزی و توسعه گردشگری و چگونگی دست یابی به اهداف درکمترین زمان مطالعه و ارزیابی قرار خواهد گرفت .
ج – شرح کامل روش (ميداني، كتابخانه‏اي) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فيش‏برداري و غيره) گردآوري داده‏ها :
با توجه به این که هر دستاورد علمی نیاز به مطاله و تحقیق واستفاده ازابزارهایی برای رسیدن به هدف نیاز دارد در این تحقیق نیز با مراجعه به سازمانهای مربوطه و بررسی میدانی در صورت نیاز و همچنین استفاده از ابزارهای مورد نیاز اهداف خود را پیش خواهیم برد.
د – جامعه آماري، روش نمونه‏گيري و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
جامعه آماری ما در این پایان نامه گردشگری شهرستان نیر می باشد که در آن برنامه ریزی جهت توسعه بهینه آتی بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت، با توجه به اینکه هر روندی در طول زمان دچار تغییر و تحول می شوند در این پایان نامه نیزجامعه آماری ما این موضوع خواهد بود .
هـ – روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:
در این تحقیق با استفاده از گردآوری داده ها و اطلاعات به صورت اسنادی و میدانی و تجزیه وتحلیل آن با استفاده از روشهای مختلف آماری ، توصیفی ، کتابخانه ای و استنباطی و همچنین از نرم افزارهای Excel وSpss استفاده خواهد شد .
ث- منابع مورد استفاده (به ترتیب حروف الفبا)
با توجه به پیشینه های ما در این پایان نامه که قبلا ذکر شد می توان از آن به عنوان منبع استفاده کرد و همچنین مرکز آمار ایران ، کتابخانه های مرتبط با موضوع ، سایتهای مرتبط ، نقشه ها ، پیشینه های تاریخی ، اطلاعات مکتوب و غیر مکتوب و همچنین نهادها و سازمان های شهری و گردشگری از منابع ما در این تحقیق خواهد بود . چند نمونه از این منابع به شرح زیر ذکر می شود:
– معصومی؛ مصعود، (1387). سابقه برنامه ریزی توسعه گردشگری در ایران، انتشارات تهران.
– پاپلی؛ دکتر حسن، سقایی؛ مهدی، (1386). کتاب گردشگری ماهیت . مفاهیم، انشارات سمت.
– میر مقتدایی و طالبی، (1385). ادبیات طراحی شهری، انتشارات تهران: تحقیقات ساختمان و مسکن.
– تولایی؛ سیمین، (1386). مروری بر صنعت گردشگری، انتشارات تربیت معلم.
– فیضی؛ صدیقه، (1384). برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان شیراون.
6- استفاده از امكانات آزمايشگاهي واحد:
آيا براي انجام تحقيقات نياز به استفاده از امكانات آزمايشگاهي واحد علوم و تحقيقات مي‌باشد؟ بلي خير
در صورت نياز به امكانات آزمايشگاهي لازم است نوع آزمايشگاه، تجهيزات، مواد و وسايل مورد نياز در اين قسمت مشخص گردد.
امضاء استاد راهنما: امضاء مديرگروه تخصصي:
زمان بندي انجام تحقيق:
الف- تاريخ شروع: 1/9/1391 ب- مدت زمان انجام تحقيق: 6 ماه ج- تاريخ اتمام: 1/3/1392.
تذكر: لازم است كليه فعاليت‏ها و مراحل اجرايي تحقيق (شامل زمان ارائه گزارشات دوره‏اي) و مدت زمان مورد نياز براي هر يك، به تفكيك پيش‏بيني و در جدول مربوطه درج گرديده و در هنگام انجام عملي تحقيق، حتي‏الامكان رعايت گردد.
پیش بینی زمان بندی فعالیت ها ومراحل اجرایی تحقیق و ارائه گزارش پیشرفت کار
توجه:
1- زمان و نوع فعالیت های اجرایی پایان نامه حتی الامکان باید با مندرجات جدول منطبق باشد.
2- حداقل زمان قابل قبول برای پیش بینی مراحل مطالعاتی و اجرایی پایان نامه کارشناسی ارشد 6 ماه و حداکثر 12 ماه می باشد.
8- صورتجلسه گروه تخصصی
نام ‏و نام‏خانوادگي دانشجو: امضاء تاريخ
– حسین صمدی مهماندوست علیا
نام و نام‏خانوادگي استاد راهنما: امضاء تاريخ
1- دکتر محمد حسن یزدانی
نام و نام‏خانوادگي استاد يا استادان مشاور: امضاء تاريخ
1- دکترعطا غفاری گیلانده
2-
نام و نام‏خانوادگي عضو كميته نظارت بر تحقيق امضاء تاريخ
1-
شوراي گروه تخصصي جغرافیا و برنامه ریزی شهری در تاريخ ………………………. در محل واحد علوم و تحقیقات اردبیل با حضور اعضای مربوطه تشكيل و موضوع پایان ‌نامه آقای/ خانم حسین صمدی مهماندوست علیا باعنوان« برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان نیر به منظور توسعه شهری » بررسي و به تصويب رسيد.
نام و نام‏خانوادگي اعضای شورا امضاء تاريخ
1-
2-
3-
4-
5-
نام و نام‏خانوادگي مديرگروه: امضاء تاريخ
9- صورتجلسه شوراي (پژوهشي) دانشگاه:
موضوع و طرح تحقيق پايان‏نامه آقای/خانم حسین صمدی مهماندوست علیا دانشجوي مقطع کارشناسی ارشد گروه جغرافیا گرایش : برنامه ریری شهری با عنوان برنامه ریزی توسعه گردشگری شهرستان نیر به منظور توسعه شهری » که به تصويب كميته گروه تخصصي مربوطه رسيده است، در جلسه مورخ

فایل : 15 صفحه

فرمت : Word

35900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط