مقاله مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال
مقاله مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال
مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال
فهرست مطالب
مقدمه……………………………………………………………………………………………… 1907
تاريخچه ………………………………………………………………………………………….. 1908
تعريف بهداشت روان ………………………………………………………………………………. 1908
تعريف سازمان جهاني بهداشت روان عبارت است از………………………………………………….. 1909
ويژگي هاي افرادي كه از نظر رواني سالم هستند …………………………………………………….. 1909
چند نشانه هشدار دهنده براي ضعف رواني …………………………………………………………… 1909
جمعيت هاي آسيب پذير در بهداشت روان…………………………………………………………….. 1910
بيان مسئله…………………………………………………………………………………………. 1931
ارزيابي نوزادان و كودكان خردسال………………………………………………………………….. 1932
مشكلات شايع در نوزادان وكودكان خردسال …………………………………………………………. 1934
مشكلات خواب…………………………………………………………………………………….. 1934
مشكلات غذا خوردن……………………………………………………………………………….. 1935
تأخير در رشد……………………………………………………………………………………… 1935
Pica در نوزادي و كودكي ………………………………………………………………………… 1936
حملات ريسه رفتن…………………………………………………………………………………. 1936
انگشت مكيدن و ناخن جويدن……………………………………………………………………….. 1936
اختلال دلبستگي …………………………………………………………………………………… 1936
يافته هاي باليني …………………………………………………………………………………… 1937
جدول 1- علل عمده كم تواني ذهني……………………………………………………………… 1937
كم تواني ذهني…………………………………………………………………………………….. 1938
جدول 2- اصول راهنما در تشخيص توانايي هاي افراد« كم توان ذهني »………………………………..1938
جدول 3- موارد عمده نوروبيولوژيك همراه با اختلال اوتيستيك:………………………………………… 1938
منابع……………………………………………………………………………………….. 1939
مقدمه
بيماري هاي رواني از بدو پيدايش بشر وجود داشته و هيچ فردي، از هيچ طبقه اقتصادي اجتماعي
خاصي، در مقابل آن ها مصونيت نداشته و خطري است كه بشر را همواره تهديد مي كند. خوشبختانه نهضت
بهداشت رواني در نيم قرن اخير، افكار غلط و خرافات در مورد اين بيماري ها را كنار گذاشته و نشان داده كه اولا
بيماري هاي رواني، قابل پيشگيري بوده و ثانيا در صورتي كه مانند ساير بيماري ها به موقع تشخيص داده و تحت
درمان قرار گيرند به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آن ها كاسته خواهد شد . در راستاي همين عقيده ,
بهداشت رواني كه جزئي از بهداشت عمومي محسوب مي شود به پيگيري موارد زير مي پردازد :
- افزايش سطح بهداشت رواني از طريق ارتقاء آگاهي هاي جامعه در مورد اين بيماري ها
- شناسايي و تشخيص زودرس اختلالات رواني و درمان آنها
- پيشگيري از عوارض و عود بيماري و توانبخشي بيماران
- پيشگيري از بروز بيماري هاي رواني از طريق پيشگيري و درمان بيماري هاي جسمي
تاريخچه
در حقيقت بهداشت روان را مي توان يكي از قديمي ترين موضوعات به شمار آورد . زيرا بيماري هاي رواني
از زمان هاي قديم وجود داشته , بطوريكه بقراط در حدود 400 سال قبل از ميلاد عقيده داشته كه بيماران رواني را
مانند بيماري جسمي بايد درمان كرد . تقريبا از سال 1930 يعني بعد از تشكيل اولين كنگره بين المللي بهداشت
روان بود كه اين رشته بصورت جزئي از علوم پزشكي درآمد و سا زمان هاي روانپزشكي و مراكز پيشگيري در
كشورهاي مترقي يكي بعد از ديگري فعاليت خود را شروع كردند.
در سال 1930 اولين كنگره بين المللي بهداشت روان با شركت نمايندگان پنجاه كشور در واشنگتن
تشكيل شد و مشكلات رواني كشورها و مسائلي از قبيل تاسيس بيمارستان ها , مراكز درمان سرپايي , مراكز
كودكان عقب مانده ذهني و نظاير آن مورد مطالعه قرار گرفت . ولي در 18 سال بعد يعني در سال 1948 در سومين
كنگره بين المللي بهداشت روان كه در لندن تشكيل شد اساس فدراسيون جهاني بهداشت روان بنيان گذاري شد و
در همان سال اين فدراسيون به عضويت رسمي سازمان يونسكو و سازمان جهاني بهداشت درآمد بطوريكه اين
مقاله مشكلات روانپزشكي در كودكان زير پنج سال
- کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.