مقاله در مورد نوشتن یک مقاله تحقیقی علمی از چکیده تا نتیجه

مقاله در مورد نوشتن یک مقاله تحقیقی علمی از چکیده تا نتیجه

نوشتن یک مقاله تحقیقی علمی از چکیده تا نتیجه گیری
بررسی، مطالعه ی موضوعی، و تجزیه و تحلیل داده ها برای دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد
هدف این تحقیق به ترتیب طرح کردن برخی از مفاهیم کلیدی در فرآیند نوشتن یک مقاله علمی می باشد.
بخش 1: عنوان و لغات کلیدی
عنوان:
عنوان احتمالاً مهمترین بخش کل یک مقاله است. عنوان بلافاصله خواننده (و مرور کنندگان) را راهنمایی می کند به این که نکته ی مورد نظر شما چیست و از چه لحاظ اهمیت دارد. از این رو، عنوان شما باید مختصر، خاص، و جالب باشد. این امر اولین اثر را بر روی خواننده می گذارد، بنابراین انتخاب مناسب ترین عنوان نیازمند مقداری تفکر است. عنوان این اثر را دارد که آیا یک خواننده به خواندن متن نوشته شده علاقه مند می شود یا نه. عنوان باید در برگیرنده ی تمام لغات ضروری آن هم به شکل صحیح باشد به طوری که موضوع متن نوشته شده را بطور دقیق و به طور کامل برساند. (به عنوان مثال به طور آشکار به هدف تحقیق مربوط باشد).
از نوشتن عنوان های طولانی (طول توصیه شده 10 الی 12 کلمه می باشد) و نیز از آنهایی که با کلمات زایدی مثل «یک تحقیق درباره ی …. » شروع می شوند بپرهیزید.
توجه:
حاوی اطلاعات مفید، خاص، مختصر و قابل فهم.
عنوان خود را به اندازه ی کافی خاص درست کنید تا محتویات مقاله را توصیف کند، اما نه آنقدر اختصاصی که فقط افراد متخصص آن را بفهمند، عنوان باید برای مخاطبان مناسب باشد.
عنوان معمولاً موضوع مطالب مقاله را توصیف می کند. مانند تاثیر کشیدن سیگار بر عملکرد تحصیلی.
گاهی اوقات عنوانی که نتایج را بطور خلاصه بیان می کند موثرتر است: مانند دانش آموزانی که سیگار می کشند نمرات پایین تری کسب می کنند.
عنوان روی جلد نوشته می شود.
عنوان وصف کننده و مختصر است (نامفهوم نیست، غیر قابل فهم نیست) عنوان به خواننده می گوید که شما چه اثری را و روی چه سازمانی اندازه گرفته اید.
تمام اسم ها در عنوان با حروف بزرگ شروع می شوند.
عنوان در مرکز صفحه نوشته می شود.
نام شما و تاریخ مقاله در زیر عنوان نوشته می شود.
لغات کلیدی
بیشتر مجلات از نویسنده مقاله می خواهد که از سه تا پنج لغت کلیدی را تعیین کنند که ارائه دهنده ی مفهوم عمده ی مقاله باشند. هر لغت کلیدی شامل یک یا چند کلمه است. این لغات کلیدی برای نشانه گذاری اهداف مقاله به کار می روند و نویسندگان مجبور هستند لغاتی را ارائه کنند که بیان کننده ی مقصود اصلی تحقیق باشد.
بخش 2
چکیده
یک چیکده، یا همان خلاصه، به همراه مقاله ی تحقیق تالیف می گردد، که به خواننده آن چه را در ادامه خواهد آمد، نشان می دهد. چکیده باید به میزان کمی غیر تخصصی تر از خود مقاله باشد؛ چون شما نمی خواهید مخاطب بالقوه خودتان را از خواندن مقاله دلسرد کنید. از نوشتن علایم اختصاری (بدون توضیح) یا نقل قول در چکیده خودداری کنید. چکیده باید به تنهایی بتواند بدون
هیچ پاورقی مفهوم خودش را منتقل کند. چکیده عبارتست از یک یا دو پاراگراف که خلاصه ی (150 الی 200 کلمه) کل کارهایی که بطور کامل در مقاله توصیف شده اند، می باشد. چکیده باید یک واحد مستقل بوده و قادر به درک شدن بدون کمک متن باشد.
عناصر ضروری چکیده در طی چندین مثال:
یک مرور کوتاه از مقدمه (موضوع)*: یک یا دو جمله از اطلاعات سابق(در ابتدا قرار داده می شوند)
یک عبارت کوتاه از هدف تحقیق ( سوالی)*: سوال پرسیده می شود (زمان حال ساده برای افعال)
یک عبارت کوتاه ازآن چه که انجام گرفته است (شیوه های کار): آنچه که انجام گرفته برای پاسخ دادن به سوال (زمان گذشته ی ساده برای افعال)
یک عبارت کوتاه از آن چه که به دست آمده است (نتایج)(: یافته هایی که به سوال جواب می دهند. (زمان گذشته ی ساده برای افعال)
یک عبارت کوتاه از آن چه که نتیجه گیری شده است(بحث)*: ی استنباط یا یک تفکر و تعمق بر اساس سوال پرسیده شده در ابتدای چکیده (زمان حال ساده برای افعال)
1-چکیده
درزمان های گذشته، برآورد بهره وری و ارزیابی عملکرد به دلیل محدودیت های مالی به طور جداگانه انجام می گرفت. کاربرد مناسب شیوه های فشرده سازی برنامه ی زمان بندی برای سرعت بخشیدن به کار در دست اجرا هزینه های اضافی را کاهش خواهد داد. هدف این تحقیق توسعه دادن یک ابزار تصویر سازی از پروژه است که برآورد بهره وری و شیوه های فشرده سازی برنامه ی
زمان بندی را برای گزارش وضعیت بهره وری و ارزیابی، عملکرد پروژه ترکیب می کند. عوامل موثر بر بهره وری و شیوه های فشرده سازی برنامه ریزی زمانبدی از پروژه های به پایان رسیده ی ساختمان ها تعیین و اندازه گیری شدند. تناسب استفاده از این عوامل به عنوان ابزار برآورد پروژه و پیش بینی کننده ی عملکرد پروژه با استفاده از سیستم استنتاج منطق فازی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این موضوع یافته شد که ضریب عملکرد زمانی می تواند در یک گزارش وضعیت پروژه برای تصویرسازی و پیش بینی عملکرد پروژه گنجانده شود.
2- چکیده
هزینه ی یکپارچه سازی و برآورد عملکرد بخش ساختمان سازی را به یک مسیر امکان پذیر در کاهش اثرات زیست محیطی بر روی جوامع انسانی تبدیل می کند. برای تشخیص دادن این پتانسیل دارای مزایای اقتصادی، مالکان و تیم های طراحی نیازمند فهیمدن طراحی، ساخت و ساز، هزینه و عوامل زیست محیطی قابل تحمل که به طور نزدیک با هم ارتباط دارند، بوده و آنها را بطور همزمان در نظر بگیرند. دو روش بررسی به طور ویژه ای جالب می باشند. هزینه ی طول مدت بهره برداری مدت زیادی به عنوان یک تکنیک در برآورد قابلیت دوام اقتصادی برای تصمیم گیری درباره ی طرح به کار رفته است.
این هزینه یک چشم انداز بلند مدت اقتصادی را بر سرمایه گذاری مالی ارائه می کند، در حالی که برآورد، طول مدت بهره برداری عملکرد زیست محیطی را اندازه گیری می کند. این مقاله چهار برنامه کاربردی را بر حسب سهولت استفاده و بر
طبق اخذ تصمیمات لازم برای طراحی با هم مقایسه می کند. این مقاله نتیجه می گیرد که یک شیوه تیمی باید برای ارزیابی گزینه های طراحی برای فراهم کردن تجزیه و تحلیل مزایا و هزینه ها که نیازمند کارفرماها و سرمایه گذاران برای برآورده کردن قابلیت تحمل محیط ساخته شده ی اطراف ماست، اتخاذ گردد.
3- چکیده
مشکل تاخیرهای زمانی پروژه یک واقعیتی است که بیشتر اوقات در صنایع ساخت و ساز پاکستان اتفاق می افتد. تاخیرها همیشه به عنوان گران تمام شدن برای تمامی طرفین در گیر پروژه به حساب می آید و اغلب اوقات منجر برخورد، ادعای خسارت، ترک کلی پروژه و مشکلات زیادی به امکان پذیری پروژه این امر رشد بخش ساخت و ساز را کند می کند. برای تجزیه و تحلیل دلایل تاخیر، یک برآورد عملکرد زمانی پروژه ی ساخت و ساز انجام گردید. هدف اصلی این تحقیق تعیین کرن عوامل تاخیر و اثرات آنها بر موفقیت، و تکمیل پروژه می باشد. متداول ترین عامل تاخیر بلایای طبیعی در پاکستان مانند سیل و زلزله و برخی عوامل دیگر مانند مشکلات مالی و پرداختی، برنامه ریزی نامناسب، مدیریت ضعیف سایت، تجربه ی ناکافی، کمبود مصالح و تجهیزات و غیره می باشد. این مقاله عوامل تاخیر و دلایل تاخیر و برخی پیشنهادات برای کاهش این تاخیرها در پروژه های بزرگ ساخت و ساز در پاکستان را مورد ارزیابی قرار داد.
4- چکیده
تجدید بنای ساختمان ها یک پاسخ معتبر برای تغییرات جوی و برنامه ی عملیات قابلیت پایداری می باشد در صورتی که ساختمان مورد نظر دارای پتانسیل استفاده
ی مجدد از بخش عظیمی از منابع موجود در محل، بدون تخریب و جایگزین کردن مصالح باشد. این مقاله شامل یک مدل پتانسیل استفاده مجددسازگار (ARP) موجود برای ساختن طرح های اصلی یا الگوهایی برای گروه های مختلف ساختمان ها برای فراهم کردن بینشی برای تصمیمات درباره ی امکان پذیری پروژه می باشد. احتمال موفقیت با استفاده از برناه ی تجزیه و تحلیل PERT برای یک طیفی از نرخ های از رده خارج شدن ساختمان ها مورد آزمایش قرار گرفته است.
طرح های اصلی ویژگی های آشکاری را منعکس می کنند که به کسب کردن آگاهی برای انتخاب فرصت های پتانسیل استفاده ی مجدد کمک می کنند.
5- چکیده
شرکت هایی که از بهترین اطلاعات مدیریتی استفاده می کنند احتمال زیادی دارند که در محیط کسب و کار فوق العاده رقابتی امروز موفق شوند. برای شرکت هایی پیمان کاری فعالیت ها و عملیات خاکی به دست آوردن اطلاعات و تبدیل کردن آن به دانش قابل استفاده برای مشارکت، امری چالش برانگیز می باشد. این تحقیق دربرگیرنده ی یک بررسی در مورد تعیین میزان به کارگیری فرایند انتقال دانش (KT) توسط شرکت های پیمان کاری فعالیت ها و عملیات خاکی می باشد. فرم های پرسش نامه بین 120 شرکت پیمانکاری مربوطه در شهر جوهور و کوالالامپور توزیع گردید. نتایج نشان می دهند که تمامی شرکت های پیمانکاری فعالیت ها و عملیات خاکی مورد مطالعه ازفرآیند KT استفاده کرده اند، اگر چه سطح به کارگیری این فرایند در هر شرکت متفاوت است. این طور دریافت شد که پیمانکاران سطح بالا بیشتر مایع به استفاده از فرایند KT در مقایسه با پیمانکاران سطح پایین می باشند. تا جایی که، مزایای KT تنها در حد متوسطی به عنوان حلال مشکلات و رابطه با مشتری مورد قبول واقع می شود.
6- چکیده
مشکل تاخیرهای زمانی در صنایع ساخت و ساز دولتی یک پدیده ی جهانی است و هیچ استثنایی ندارد. هدف اصلی این تحقیق تعیین کردن عوامل تاخیر و تاثیرات آنها در تکمیل پروژه می باشد. تحقیقی که پیش از این تحقیق در این زمینه انجام گرفته است دلایل و اثرات تاخیرات پروژه ها را به طور جداگانه در نظر گرفته است. این تحقیق از یک رویکرد ترکیبی استفاده می کند و تلاش می کند تا عوارض اثرات را تجزیه و تحلیل کند. یک بررسی پرسشنامها ی برای تعیین کردن دلایل و اثرات تاخیرهای صورت گرفته از سوی پیمانکاران و کارفرمایان صورت گرفت. این تحقیق مهمترین دلایل تاخیر را از یک لیست حاوی 45 دلیل
مختلف و 5 تاثیر مختلف برای تاخیر تعیین کرده و توصیه هایی برای کاهش تاخیرها ارائه داد.
7- چکیده
این تحقیق نشان میدهد که تجزیه و تحلیل برنامه زمانبندی بدون عملیات تخصیص منابع به طور قابل توجهی نتایج را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از تاخیرها می توانند سبب اختصاص غیر عملی منابع در مراحل اولیه ی کار شوند، که به نوبه ی خود ممکن است سبب تاخیر بیشتر در پروژه شود. تاثیر تخصیص منابع می تواند عوارض برخی از رویدادهای منجر به تاخیر را هم افزایش و هم کاهش دهد. اگر هر دو طرف مسئولیت تاخیر را به طور مشترک به عهده ی خودشان بگیرند می تواند کاری غیر دقیق باشد، مگر اینکه عملیات تخصیص منابع در تجزیه و تحلیل در نظر گرفته شود. یک بررسی موردی برای مقایسه ی تجزیه و تحلیل بهبود یافته ی پنجره ی برنامه زمانبندی همراه با در نظر گرفتن تخصیص منابع با تجزیه و تحلیل سنتی پنجره ی برنامه ی زمانبندی ارائه گردیده است. مزیت این تحقیق اطمینان سازی نسبت به قابل اعتماد تر بودن تجزیه و تحلیل ها و ادعاهای ناشی از تاخیرها می باشد.
8- چکیده
یک تجزیه و تحلیل برای تعیین اینکه آیا بتن یک مصالح پایدار برای خانه سازی می باشد یا نه انجام گرفته است. پایداری عموماً به معنی نداشتن هیچ گونه اثر منفی در محیط زیست می باشد، و این تجزیه و تحلیل اثرات زیست محیطی فرایندهای تولید بتن و فولاد را مقایسه کرده است. برای انجام این مقایسه، ابتدا یک تیر بتن مسلح ساز و یک تیر فولادی I شکل با ظرفیت لنگر مساوی طراحی کردیم، و سپس اثرات زیست محیطی تولید این دو تیر را با استفاده از یک برنامه کامپیوتری اقصادی که به این منظور طراحی شده بود تخمین زدیم. عملیات تخمین
زدن نشان داد که تیر بتنی نیازمند انرژی بسیار کمتری بود و اثر خالص زیست محیطی کمتری نسبت به تیر فولادی داشت.
9- چکیده:
بیشتر راه کارهای جدید ساخت و ساز این احساس به وجود می آیند که برای پاسخ دادن به نگرانی های اخیر جوامع باید کاری انجام داد: کاهش مصرف انرژی، به حداقل رساندن آلودگی و غیره. هدف این مقاله ارزیابی پتانسیل های موجود در راه کار استفاده از تکنولوژی ساختمانهای ترکیبی می باشد. این را کار تحت عملکرد در شرایط حرارتی، ضد صورت و رعد و برق طبیعی مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته ها نشان می دهند که می توان عواملی را براساس نیازمندی های تجزیه و تحلیل اقتصادی زیست محیطی طبقه بندی کرد.
10- چکیده
ساختمان سازگار با استفاده ی مجدد یک موضوع مهم جهانی است. در زمینه ی توسعه ی پایدار و اثرات تغییرات جوی به وجود آمده در اثر نادیده گرفتن محیط زیست که بیش از این رخ می داده است، استفاده ی مجدد سازگار معنا و مفهوم قابل توجهی دارد. هدف این مقاله آزمایش کردن این است که چگونه صنعت ساخت و ساز می تواند جایگاه خود را برای افزایش تمرکز بر روی تجدید بنای ساختمانهای موجود به عنوان یک جایگزین برای تخریب و تعویض بنا تغییر دهد. این مقاله تحقیق اخیر انجام گرفته در استرالیا به عنوان قسمتی از برنامه ای که به صورت ملی در ارتباط با صنعت بنا نهاد شده است گزارش می کند، یک مدل جدید برای تعیین زرد هنگام پتانسیل استفاده ی مجدد سازگار پیشنهاد می کند، این مدل را با داده های به دست آمده از بررسی موردی آزمایش می کند، و به مزیت اجتماعی به دست آمده از بهتر کردن وضعیت استفاده از آن چه که در حال حاضر در دست داریم توجه می کند. این مقاله پیشنهاد می کند که استفاده مجدد سازگار لازم است که در ابتدا طرح ریزی شود، و اگر بطور اگاهانه و در جریان عادی
خود انجام گیرد، ابزاری برای تشخیص اهداف پایداری سازه را بدون کاهش سطح سرمایه گذاری یا دوام اقتصادی برای صنعت ایجاد خواهد کرد. در حقیقت، استفاده ی مجدد سازگار، آینده ی صنعت ساخت و ساز می باشد.
11- چکیده
استفاده ی مجدد سازگار یک استراتژی طراحی نوظهور و قابل توجهی است که از حفاظت آب و هوای جهانی و کاهش تشعشعات مضر حمایت می کند. ساختمان سازگار با استفاده ی مجدد یک جایگزین قابل دوام برای تخریب و تعویض بنا می باشد، مستلزم انرژی کمتری و مواد زاید کمتر می باشد، و می تواند مزایای اجتماعی را با تجدید بنای ساختمان های آشنا و دادن یک امتیاز جدید زندگی عرضه کند. این مقاله توسعه ی یک ابزار جدید سنجش عملکرد مشهور به adapt STAR ، که برای سنجیدن پتانسیل استفاده ی مجدد سازگار در آینده را در زمان طراحی شدن ساختمان مناسب می باشد، توصیف می کند. این مقاله روش بررس به کار رفته برای توسعه ی این ابزار سنجش عملکرد و مسائل عملی مربوط به برنامه ی کامپیوتری آن را گزارش می کند. یافته ها نشان می دهند که معیار لازم می تواند بر طبق طبقه بندی فیزیکی، اقتصادی، عملی، تخصصی، اجتماعی، قانونی و سیاسی برای محاسبه نرخ استفاده ی مجدد سازگار تعیین و سنجیده شود.
12- یک چکیده با ترتیب مختلف
هدف: این مقاله در جستجوی تعیین عوامل اصلی که سبب تاخیر در پروژه های ساخت و ساز در مالزی می شوند، می باشد.
طراحی/ روش بررسی/ راهکار: یک بررسی بر اساس پرشسنامه برای انجام تحقیق مورد استفاده قرار گرفت پرسشنامه شامل 31 عامل بود که در چهار گروه اصلی عوامل مسئولیت پیمانکار، عوامل مالک ساختمان، عوامل مشاوره ای، و

فایل : 72 صفحه

فرمت : Word

36900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط