مقاله در مورد حسابداری دولتی( GASB)

مقاله در مورد حسابداری دولتی( GASB)

مقدمه
رهنمود عمومی پذیرفته شدة حسابداری دولتی سال 2005 تمام اعلامیه های رسمی تصویب شده توسط کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) مربوط به نوامبر 2004 را با هم ادغام نمود. این فصل برای این طرح شده که خواننده تمام اعلامیه های رسمی را که اخیراً توسط کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) تصویب شده ، به روز نماید و همچنین تمام متون پیشنهادی برای صورتها یا تفاسیر جدید پیشنهادی را که اخیراً منتشر شده اند ، گزارش دهند. سایر انتشارات مربوط از سوی سازمانهایی مانند انجمن حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) نیز از این جمله اند. بیانیه های کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) ، و منابع اجرا سازی مربوط به استاندارد نمونة گزارشگری مالی در کل کتاب در هم ادغام شده و به طور جامع گنجانده شده اند.این فصل اطلاعات معاملات مهمی را در مورد اجرای مدل جدید گزارشگری مالی منافع این دولت ها ارائه می دهد که به مدل جدید گزارشگری مالی تبدیل می شوند. این فصل همچنین در برگیرندة اطلاعات مربوط در مورد دستور جلسة فنی کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASB) برای سال آینده می باشد که به خوانندگان اطلاعاتی می دهد که زمینه را برای شرایط لازم (GASB) کمیته استانداردهای حسابداری مالی در آینده فراهم می کند.
به ویژه این فصل اسناد زیر را معرفی میکند :
( بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای دولت های مرکزی و محلی ( 34 GASBS ).
( بیانیة 35 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای کالج ها و دانشگاه های دولتی ، اصلاحیة بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB).
( بیانیة 37 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای دولتهای مرکزی و محلی : عمومی
( بیانیة 38 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، افشای اسناد صورتهای مالی مشخص
( بیانیة 39 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، تعیین می کند که سازمانهای معین واحدهای مرکب هستند یا نه ـ اصلاحیة بیانیة شمارة 14 کمیتة استانداردهای حسابداری
( بیانیة 40 کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) ، افشای ریسک سپرده و سرمایه گذاری ـ اصلاحیة بیانیة شمارة 3 کمیتة استانداردهای حسابداری.
( بیانیة 41 کمیتة استانداردهای حسابداری ، جدولمقایسه بودجه ای ـ تفاوت های دیدگاهی
( بیانیة 42 کمیتة استانداردهای حسابداری ، حسابداری و گزارشگری مالی برای مقدار کمبود دارائی های سرمایه ای و برای بازیافت بیمه.
( بیانیة 43کمیتة استانداردهای حسابداری ، گزارشگری مالی برای طرحهای مزایای مستمری بعد از استخدام به جای طرحهای بازنشستگی
( بیانیة 44 کمیتة استانداردهای حسابداری ، گزارشگری وضعیت اقتصادی : بخش آماری.
(بیانیة 45کمیتة استانداردهای حسابداری ،حسابداری و گزارشگری مالی توسط کارفرمایان برای مزایای مستمری های بعد از استخدام به جای بازنشستگی
( نشریة فنی کمیتة استانداردهای حسابداری 1- 2004 ، شناسایی تسویة تنباکو و مسائل واحد گزارشگری مالی
( متن پیشنهادی ، دارایی های خالص محدود شده با قانون توانا سازی ـ اصلاحیة بیانیة شمارة 34 و 44 کمیتة استانداردهای حسابداری
( متن پیشنهادی در صورت مفاهیم ، روشهای ارتباطی
( نشریة فنی پیشنهادی ، شناسایی بازنشستگی و سایر مخارج / هزینه ها و بدهی های مزایای مستمری بعد از استخدام.
بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای دولتهای مرکزی و محلی
بعد از انتشار بیانیة 11 کمیتة استاندارد های حسابداری (GASB 11) ، کانون اندازه گیری و مبنای حسابداری ـ صورتحسابهای عملکرد وجوه دولتی ، کمیتة استانداردهای حسابداری (GASB) با ارائة یک چهارچوب گزارشگری مالی بر مبنای حسابداری ( مبنای تعهدی کامل ) و کانون اندازه گیری ( منابع اقتصادی ) که توسط بیانیة GASB 11 از پیش
تعیین شده بودند ، مبارزه نمود. بررسی موجود بر روی یک مدل گزارشگری مالی تقریباً دو سال ادامه داشت. در این مدت ، مدلهای متعدد گزارشگری و اصلاحات شرایط لازم اولیة بیانیة 11 کمیتة استانداردهای حسابداری توسعه یافتند. مدل گزارشگری که بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری مقرر نمود با مدلی که در اصل هنگام تصویب اولیة بیانیة 11 کمیتة استانداردهای حسابداری مقرر شده بود ، تفاوت داشت. بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی GASBS)) ( توسط واحدهای تجاری دولتی ) تأثیر عمیقی بر گزارشگری مالی می گذارد.
تبصره : اجرای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی (GASBS) به صورت چالش مهمی برای دولت ها باقی می ماند. همانطور که قبلاً در این بخش بحث شد، یکی از دشوارترین حالات تبدیل دارایی های زیر ساختی به سرمایه و ثبت استهلاک براساس آنها و به معنای دیگر دارایی های ثابت سرمایه گذاری شده ، می باشد. شرایط لازم با توجه به میزان در خواست دولت و گزینه های موجود تغییر می کند که به تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی دقیقی نیاز دارد.
بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی برای واحدهای تجاری دولتی که شامل ایالات شهرها ، شهرک ها و روستاها و دولت های تک منظوره مانند مناطق آموزشی و امور عام المنفعه می شوند یک مدل گزارشگری مالی را به ارائه نمود. بیانیة 35 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی ، بیانیة 34 را با گنجاندن گزارشگری مالی و حسابداری توسط دانشکده و دانشگاههای دولتی در چارچوب خود تغییر داده و اصلاح نمود.
مفاد بیانیه های 34 و 35 کمیتة استانداردهای دولتی (GASB) در تمام این رهنمود ادغام شده اند
تاریخ های مؤثر
بیانیه 34 کمیتة استانداردهای دولتی (GASB) یک جدول اجرای مرحله ای دارد. اجرای اولیه پذیرفته شده و مجاز است. اگر دولت اولیه بیانیة 34 کمیتة استانداردهای دولتی را ابتدا اجرا کند ، تمام واحدهای ترکیبی آن نیز باید ابتدا برای ارائه اطلاعات مورد نیاز صورتهای مالی دولتی بیانیة 34 را اجرا نماید.
بیانیة 34 کمیتة استانداردهای دولتی (GASB) بر مبنای درآمدهای کل سالانة دولت در پایان اولین سال مالی بعد از 13 ژوئن 1999 در سه جنبه مؤثر و حائز اهمیت است.
(جنبه اول دولتهایدارای درآمدهای کل سالانه 100 میلیون دلار یا بیشتر باید شرایطی در صورتهای مالی را برای دوره های اول بعد از 15 ژوئن 2001 به کار برند.
(جنبه دوم دولتهایی که درآمد کل سالانة آنها 10 میلیون دلار یا بیشتر و کمتر از 100 میلیون دلار است ، باید شرایط لازمی را در صورتهای مالی برای دوره های اول بعد از 15 ژوئن 2002 به کار برند.
(جنبه سوم دولتهایی که درآمد کل سالانة آنها کمتر از 10 میلیون دلار است باید شرایطی را در صورتهای مالی برای دوره های اول بعد از 15 ژوئن 2003 به کار برند.
همانطور که بعداً به طور مفصل در فصل 12 بحث خواهد شد ، بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی باید دارایی های زیر ساختی را به عنوان دارایی های سرمایه ای در صورتهای مالی دولتی ثبت کنند. به علاوه ، بیانة 34 لازم می داندکه دولت ها ( به جز دولت های جنبهسوم که در زیر بحث شده اند ) چنانچه شامل گذشته شود ، دارایی های زیرساختی را در صورتهای مالی دولتی برگشتی حداقل تا آنجا که در پایان سالهای مالی بعد از 30 ژوئن 1980 اندوخته یا ساخته شده اند ، به ثبت رسانند.
گزارشگری پیش بینی شدة دارایی های زیر ساختی در هنگام اجرای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی در صورتهای مالی دولتی مقرر شده است و از جدول اجرایی که در بالا به طور خلاصه آمده ، پیروی می کند. برای ثبت عطف به ماسبق دارایی های زیر ساختی ، کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی ، دولت را تشویق می کند تا شرایط ثبت زیر ساختی عطف به ماسبق را همزمان با اجرای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی اجرا نماید. در هر حال ، کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی به دولت ها فرصت دیگری می دهد تا ضرب العجل را برای ثبت دارایی های زیر ساختی عطف به ماسبق مطابق با جدول برنامة زیر توسعه دهند :
(جنبه 1 دولتها باید عطف به ماسبق تمام دارایی های کل زیر ساختی را برای سالهای مالی که بعد از 15 ژوئن 2005 آغاز شده گزارش کنند.
(جنبه 2 دولتها باید عطف به ماسبق تمام دارایی های کل زیر ساختی را برای سالهای مالی که بعد از 15 ژوئن 2006 آغاز شد ،گزارش کنند.
(جنبه 3 دولتها تشویق شده اند ، اما لازم نیست ، تا دارایی های کل زیر ساختی را عطف به ماسبق گزارش کنند.
برای دولتهایی که برای گذار به ضرب العجل گزارشگری زیر ساختی عطف به ماسبق از زمان تمدید شده استفاده می کنند ، بیانیة 34 کمیتة استانداردهای بین المللی افشاهای زیر را مقرر کرده است :
( توضیح دارایی های زیر ساختی گزارش شده و گزارش نشده.
( توضیح دارایی های زیر ساختی واجد شرایط که دولت با استفاده از رویکرد تعدیل شده تصمیم گرفته گزارش نماید. ( رویکرد تعدیل شده در فصل 12 مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. )
بیانیة 35 کمیته استانداردهای حسابداری دولتی ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه
و تحلیل مدیریت ـ برای دانشکده ها و مدارس دولتی ، اصلاحیة بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی
بیانیة 35 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی از تاریخهای مشابه در رویکرد مرحله ای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی به طور مؤثر استفاده می کند ، مانند تاریخهای مؤثر تأخیری برای گزارشگری عطف به ماسبق دارایی های زیر ساختی. تعریف مرحله های متفاوت مانند بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی است. به منظور تعیین مرحله ای که یک دانشکده یا دانشگاه بدان وابسته است ، « درآمدها » شامل تمام درآمدهای مؤسسة اولیه ، به جز اضافات برای سرمایه گذاری در کارخانه یا سایر منابع تأمین مالی و اقلام غیر مترقبه می شود. علاوه بر این ، اگر دانشکده یا دانشگاه دولتی یک واحد ترکیبی باشد ، بیانیة 35 کمیته استانداردهای حسابداری دولتی باید در همان سال اجرای بیانیة 34 کمیتة استانداردهای حسابداری دولتی و بدون توجه به درآمدها اجرا شود.
بیانیة 37 GASB ، صورتهای مالی اساسی ـ و بحث و تجزیه و تحلیل مدیریت ـ برای دولتهای مرکزی و محلی : مختلط ( دولتهای مرکزی و محلی با هم )
در ژوئن 2001 ، GASB ، بیانیة 37 را برای میزان سازیدقیق بعضی از شرایط لازم بیانیة 34 GASB تصویب نمود. در بعضی مواقع میزان سازی دقیق به سادگی توضیح و وضوح شرایط لازمی است که در اصل در بیانیة 34 GASB گنجانده می شوند.در مواقع دیگر ، شرایط لازم بیانیة 34 GASB اصلاح می شوند تا مشکلات اجرایی راکه در ارتباط به بعضی از شرایط لازم بیانیة 34 GASB روشن شده ، نشان می دهد.
در زیر بعضی از مفاد مهم بیانیة 37 GASB ذکر گردیده است.
( سرپرستی دارایی ـ سرپرستی دارایی باید به طور کل به عنوان یک دارایی در حساب مستقل یک دولتی و سرمایه ای برای سرپرستی های دارایی گزارش شود. سرپرستی دارایی برای افراد ، سازمانهای خصوصی ، یا دولت دیگر ارائه شده ، باید در یک صندوق امانی یا نمایندگی برای منظور خاص یعنی مناسب گزارش شود (یا حساب مستقل وجوه دولتی یا سرمایه ای در سرپرستی دارایی با یک بدهی مشابه جور دیگری گزارش شده است. )
وقتی سرپرستی دارایی در حساب مستقل وجوه دولتی یا سرمایه ای گزارش شود ، درآمد دارایی باید کاهش یافته و بدهی دولتی یا سرمایه ای تا حد امکان گزارش شود که سرپرستی دارایی استرداد (بازیافت ) شده و به مدعیان پرداخت شود.
معاملات مربوط به سرپرستی دارایی در صورتهای مالی دولتی با استفاده از کانون اندازه گیری منابع اقتصادی و مبنای تعهدی حسابداری اندازه گیری می شود. معاملات سرپرستی دارایی گزارش شده در صندوق های امانی و نمایندگی برای منظور خاص باید از صورتهای مالی دولتی مستثنی شوند.
( بحث و تجزیه و تحلیل مدیریتی (MD& A) ـ مطالب موجود در MD & A باید به مطالب موجود در بیانیة 34 GASB محدود شوند. اطلاعاتی که به مطالب مقرر شده مربوط نمی شوند نباید در MD & A گنجانده شوند.
(بهره سرمایه ای ـ سرمایه گذاری بهره دورة احداث دارایی برای بررسی بخشی از هزینة دارایی های سرمایه ای مورد استفاده در فعالیت های دولتی دیگر مقرر نشده است.
( تغییر در رویکرد تعدیل شده برای زیر ساخت گزارشگری ـ دولتی که استهلاک دارایی های زیر ساختی را به کار برد رویکرد تعدیل شده تغییر می دهد باید این تغییر را به عنوان تغییری در برآورد حسابداری گزارش نماید که به ارائه مجدد دوره های قبل نیاز نخواهد داشت.
(سطوح جزئیات برای فعالیت ها در وجوه انتفاعی دولت محاسبه می شود. حداقل سطوح جزئیات گزارش شده در صورت حساب وجوه انتفاعی فعالیت ها ارائه شده است که با فعالیت های قابل شناسایی متفاوت است. یک فعالیت موجود در وجوه انتفاعی قابل شناسایی است که اگر فعالیت جریان درآمد ویژه و هزینه های وابسته و سود و زیان دارد به طور جداگانه محاسبه می شوند.
( شناساییدرآمد های برنامه ـ برای تشخیص وظیفه برای مناسبات درآمدهایبرنامه ، تعیین عوامل برای خدمات وظیفه ای است که تولید درآمد می کند. برای کمکهای بلاعوض ومساعدات ، تعیین ، عامل وظیفة درآمدهای محدود شده می باشد. اگر منبع درآمد برنامه مشخص نباشد ، دولتها برای واگذاری این درآمدها یک سیاست طبقه بندی شده را اتخاذ نموده و به طور یکنواخت آن را به کار می برند.
بدهی های مخصوص خدمات شامل جریمه های مالیاتی و دیون می شود چون آنها از بدهی های مستقیم به کسانی ناشی می شوند که به طور مستقیم تحت تأثیر برنامه یا خدمات قرار می گیرند ، حتی اگر سودی هم دریافت نکنند.
( تعریف یک قسمتتجاری ـ یک قسمت (واحد ) تجاری امروزه به عنوان یک فعالیت قابل شناسایی ( یا گروهی از فعالیت ها ) تعریف می شود ، همانطور که در وجوه انتفاعی یا واحد تجاری مستقل دیگری که یک یا چند اوراق قرضه یا سایر اوراق قرضة معوقه گزارش شده است. اگر مقرر گردد که درآمدها ، هزینه ها ، سود و زیان ، و دارایی ها و بدهی های فعالیت ( توسط یک بخش خارجی ) به طور جداگانه محاسبه شوند ، فعالیت به بررسی یک قسمت تجاری خواهد پرداخت. شرایط لازم افشاء برای هر قسمت تجاری باید با شناسایی انواع کالاها و خدمات ارائه شده و با ارائة اطلاعات مالی فشرده در اسناد مطابقت داشته باشد.
( اطلاعات بودجه ای ـ اسناد برای اطلاعات مکمل پیش بینی شده باید مازاد هزینه ها را در مقابل تخصیص وجوه انفرادی ارائه شده در مقایسه بودجه ای افشا کند.
تاریخ مؤثر
بیانیة 37 GASB باید همزمان با بیانیة 34 GASB اجرا شود.
بیانیة 38 GASB ، افشای سند صورت مالی اصلی
GASB در ژوئن 2001 در نتیجة پروژه اش برای بررسی افشاهای سند صورت مالی بیانیة 38 GASB را تصویب نمود. نیاز به بررسی مجدد افشاهای سند در زمینة مدل جدید گزارشگری مالی تثبیت شده توسط بیانیة 34 GASB ، انگیزه را برای تصویب این بیانیه قبل از شروع اجرای مدل جدید گزارشگری مالی توسط اکثر دولت ها برای GASB فراهم می سازد ، GASB دوباره افشاهای سند را که از 1994 به وجود آمده و بدون بررسی مجدد در پروژه های دیگر مورد بررسی قرار می دهد. خوانندگانی که منتظر ایجاد تغییر عمده فروشی در افشاهای سند ناشی از بیانیة 38 GASB هستند، ناامید خواهند شد. چندین افشای سند جدید اضافه شده است ، در حالی که کمک از سوی نیازهای افشای قبلی نایاب است. زمانی که تأثیر تغییرات بالقوه ( عملی ) از دولت به دولت تغییر می کند ، به نظر می رسد که افشاهای مربوط به مانده ها و انتقال داخلی وجوه نقد در درجة مهمی قرار دارد. در زیر تغییرات مهمی که این بیانیة جدید پیشنهاد می کند ، ارائه گردیده است :
1- خلاصة سیاست های مهم حسابداری
a ) توضیح فعالیت ها در تمام ستون های زیر که در صورتهای مالی اساسی ارائه شده مورد محاسبه قرار می گیرد ( حساب مستقل وجوه عمده ، حساب مستقل وجوه خدماتی داخلی و انواع حساب مستقل وجوه امانی).
b ) دورة قابلیت دسترسی کاربردی برای شناسایی درآمد در صورتهای مالی وجوه دولتی باید افشا شود.
c ) نیاز به افشاء شدن سیاست حسابداری برای تعهدات ( حسابداری دولتی ) حذف شده اند.
2- تخطی های مهم شرایط و اقدامات قانونی یا قراردادی مرتبط با منابع مالی برای ارائه این تخطی ها باید افشا شوند.
3- جزئیات شرایط لازم باز پرداخت اقساط وام برای سر رسید که باید افشا شوند در زیر ذکر شده اند :
a ) شرایط اصلی و بهره ای برای سر رسید ، به طور جداگانه برای پنج سال مالی بعدی و در افزایش 5 سالة بعد از آن افشا گردیده اند. شرایط لازم بهره ای برای اوراق قرضه با نرخ بهرة متغیر باید با استفاده از نرخ بهره در اثر تاریخ صورت مالی مطرح شود.
b ) شرایط لازم برای اوراق قرضه با نرخ بهرة متغیر با توجه به نرخ بهره تغییر می کند.
c ) برای اجاره های عملیاتی سرمایه ای و غیر قابل فسخ ، حداقل پرداختهای آتی برای تمام 5 سال مالی بعدی و بعد از آن باید افزایش های 5 ساله افشاء شوند.
d ) جزئیاتی از بدهی کوتاه مدت باید افشا شود، حتی اگر هیچگونه بدهی کوتاه مدتی در تاریخ صورت مالی وجود نداشته باشد. بدهی کوتاه مدت از طریق استقراضمشخص شده توسط اسناد زود پرداخت ، استفاده از حد و میزان اعتبار ، و وام های مشابه به وجود می آید. یک جدول تغییرات در بدهی کوتاه مدت ، افشای ترازهای اول و آخر سال ، افزایش و کاهش و برای بدهی های کوتاه مدت صادر کرده است.
e ) ترازهای دریافتنی و پرداختنی گزارش شده در صورت دارایی های خالص و ترازنامه ممکن است تجمعی از اجزای مختلف مانند ترازهای مربوط به مالیات دهنده ، سایر دولت ها ، فروشنده ها ، ذینفعان و کارکنان باشد. وقتی تجمع ترازها در صورت دارایی های خالص ، ماهیت حسابهای انفرادی مهم را مخفی می کند ، دولتها باید جزئیاتی را در اسناد برای صورت های مالی ارائه دهند. ترازهای دریافتنی مهم که انتظار نمی رود در یکسال از تاریخ صورتهای مالی وصول شده باشند ، باید افشاء شوند.
( ترازهای داخلی وجه گزارش شده در صورت های مالی وجوه ، به افشاهای زیر نیاز دارند :
( برای ترازهای داخلی وجه گزارش شده در صورتهای مالی وجوه ، افشاهای زیر مقرر شده است )
(1)شناسایی مبالغ ناشی از سایر حساب مستقل وجوه از طریق وجه عمدة فردی حساب مستقل وجوه غیر عمده در مجموع، حساب مستقل وجوه خدمات و تدارکات داخلی در مجموع ، و نوع وجو امانی
(2) توصیف هدف برای ترازهای وجوه داخلی
(3) ترازهای وجوه داخلی که انتظار نمی رود در یک سال بعد از تاریخ صورتهای مالی باز پرداخت شوند ،
g- برای انتقال وجوه داخلی گزارش شده در صورتهای مالی وجوه ، افشاهای زیر مورد نیاز خواهد بود :
(1) شناسایی مبالغ منتقل شده از سایر وجوه با وجه عمدة فردی ، وجوه غیر عمده در مجموع، وجوه خدمات و تدارکات داخلی در مجموعو نوع وجوه امانی
(2) توصیف کلی اهداف اصلی برای انتقال وجوه داخلی
(3) توصیف کلی و مبلغ انتقالات مهم که
(a) انتظار نمی رود بر مبنای تعهدی مستمررخ دهد و یا
(b) با فعالیت های وجوه سازی انتقال ـ برای مثال ، انتقال از وجوه پروژه های عمرانی به وجوه کلی مطابقت دارد.
تاریخ مؤثر
بیانیة 38 GASB بیش از چارچوب همزمان بیانیة 34 GASB مؤثر است ، به استثنای اینکهدولت های مرحلة اول یک سال اضافی را برای محاسبة بدهی کوتاه مدت ، جدا سازی ترازها و انتقالات وجوه داخلی و افشای ترازها تعیین می کنند.
بیانیه 39 GASB ، تعیین اینکه سازمانهای اصلی واحدهای ترکیبی هستند یا نه ـ اصلاحیة
بیانیة شمارة 14 GASB
در می 2002 ، GASB بیانیة 39 GASB را تصویب نمود که پروژه ای را که- با توجه به آنچه قبلاً GASB تحت عنوان سازمانهای وابسته بدان اشاره کرده بود – به طور طولانی مدت تحمل می کند ، به پایان رساند. در حالیکه پروژه در اصل باید مشخصسازد که آیا مؤسسات افزایشحساب مستقل وجه قسمتی از واحد تجاری (مؤسسه) گزارشگری مالی یک دانشکده یا دانشگاه دولتی می باشد یا نه ، پروژه توسعه می یابد تا تمام انواع سازمانهایی را که امروزه ممکن است به عنوان واحدهای ترکیبی به نظر می رسند ، شامل شود. بیانیة 39 GASB نشان می دهد که سازمانهای اصلی برای یک

فایل : 45 صفحه

فرمت : Word

37900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط