مقاله در مورد ترمز ABS

مقاله در مورد ترمز ABS

دانشگاه علمی و کاربردی ذوب آهن اردبیل
رشته ساخت و تولید
عنوان :
ترمز ABS
استاد راهنما :
مهندس طاهر قرآن نویس
تهیه و تنظیم :
حسین افشار
بهار 93
/
تقدیم به پدر عزیزم
که وجودش تکیه گاه امن من و سخنانش روشنگر راه من و زندگی ام حاصل جوانی اوست و با ایثار و گذشت تمام مصائب و مشکلات زندگی را به دوش کشیده تا میوه باغ زندگی اش ثمر بخشد.
تقدیم به تو نازنینم مادر
در تنهاترین لحظات زندگی در اوج غربت، اسم مقدس تو در ذهنم شعله ور می گردد و نام تو آرامش دهنده فکر خسته و تن رنجور من است. با تو بودن یعنی بهشت را زیر پا گذاشتن، در کنار تو و با دعایت تو می توان در اوج آسمان پرواز کرد و کمترین چیز در برابر نامت، وجودت و فداکاریت بهشت است و بهشت است و بهشت.
چون هستی من از هستی اوست تا هستم و هست دارمش دوست
قدردانی و سپاس
پروردگار متعال را شاکر و سپاسگذاریم که توانستیم این مرحله از تحصیل را با راهنمایی های اساتید بزرگوارمان به پایان برسانیم.
بر خود لازم می دانیم که از استاد راهنمای ارجمندمان جناب مهندس طاهر قرآن نویس که با راهنمایی های دقیق و ارزنده خویش در طول تحصیل و اجرای این پروژه همواره مارا یاری نموده و حق استادی را بر ما تمام کردند سپاسگذاری کنیم.
فهرست مطالب
فصل اول 1
کلیات 1
مقدمه 2
تعريف سيستم تعليق 3
سیستم تعلیق چند اتصالی (Multi-Link Suspension) 3
ساختار و عملكرد سیستم تعلیق چند اتصالی 4
بررسي سيستم تعليق هيونداي جنسيس كوپه 5
سنسور مکانیکی تنظیم ارتفاع 8
كاربرد سيستم مولتي لينك 9
مزاياي سيستم تعليق مولتي لينك 9
معايب سيستم تعليق مولتي لينك 10
ترمز ABS چیست 11
مقاومت در سیستم ترمز مقاومت بین سطح جاده و تایرها 11
عملکرد سیستم ترمز ABS 12
فصل دوم : 13
سیستم تعلیق فعال 13
سیستم تعلیق خودرو یا Suspension 14
دسته بندی سیستمهاي تعلیق از نظر ساختار و نوع عملكرد 15
تعريف سيستم تعليق فعال 15
نحوه عملكرد سيستم تعليق فعال 16
انواع سيستم تعليق 18
سیستم تعلیق هیدرولیکی 19
سیستم تعلیق بادي 19
سیستم تعلیق الكترومغناطیسی 20
مزاياي سيستم تعليق فعال 21
معايب سيستم تعليق فعال 22
فصل سوم 23
سیستم ترمز ضد قفل 23
ايده سيستم ABS 25
مقاومت در سیستم ترمز < مقاومت بین سطح جاده و تایرها 26
پیاده سازی 26
اجزای سیستم ترمز ABS 29
انواع ABS از نظر عملكرد 29
عملكرد سيستم ABS 29
حسگر شتاب 30
فعال کننده ABS 31
انواع سیستم های ترمز ABS 31
مزایای سیستم ABS 31
معايب سيستم ABS 32
فصل چهارم 33
سیستم توزیع الکترونیکی 33
تعريفEBD 34
حالتهاي عملكرد EBD 35
حالت اول 35
حالت دوم 35
حالت سوم 36
طرز عمل EBD 37
فصل پنجم 38
بحث و نتیجه گیری 38
فصل پنجم 53
ارگونومی 53
مفهوم کلی ترمزهای ضد قفل 55
نحوه پیاده‌سازی 56
روند کار سیستم ترمز ABS: 57
اجزا ترمزهای ضد قفل 58
انواع ترمزهای ضد قفل 59
منابع 63
فصل اول
کلیات
مقدمه
از هنگامی که خودروسازان به فناوری موتورهای احتراق داخلی دست پیدا كردند، طراحان خودرو به طراحي سیستمهاي تعلیقي كه بر اساس نوع كاربري خودرو بتواند انتظارات مشتريان را پاسخ گو باشد توجه ويژه نمودند ، امروزه راحتی سرنشینان مهم ترین هدف سازندگان خودرو است.یکی از مهمترین عوامل راحتی سرنشینان جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج به سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز کردن ،حرکت در پیچ و ناهمواریهای جاده و …. باشد.اگر جاده ها هیچ موجی(دست انداز) نداشته و کاملاً صاف بودند،ما نیازی به سیستم تعلیق برای مستهلک کردن آنها نداشتیم. ولی عملاً اینگونه نیست و در بهترین شرایط، جاده ها صاف و یکنواخت نیستند.این ناصافی هایی جزئی می توانند بر چرخ های خودرو نیرو واردکنند. طبق قوانین نیوتن، همه نیروها جهت و اندازه دارند بدین ترتیب یک موج(دست انداز) باعث می شود تا چرخ به صورت عمود بر سطح جاده بالا و پایین برود.
تعريف سيستم تعليق
خاصیت میرایش ارتعاشات لرزش‏ها و رفع بعضی از اغتشاشات حركت در خودرو و حفظ بعضی خواص مناسب جهت ایمنی، از ویژگی‏های مناسب مكانیكی است كه انجام آن با یك وسیله مكانیكی امكان‏پذیر است ، مجموعه مشخصی كه فراهم‏گر هدف بالاست، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بردارد. سیستم تعلیق خودرو هر چند معمولاً به چشم نمی‌آید اما شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو باشد چرا که تایر (به عنوان تنها بخش در تماس با زمین) بر روی این سيستم «معلق» است و عملاً سیستم تعلیق وظیفه نگهداری مجموعه تایر و محور چرخ‌ها را بر عهده دارد. شاید در نگاه اول، اتصال مجموعه محور به خودرو به وسیله سیستم تعلیق ساده به نظر برسد اما در اصل این سیستم در طی دوران حیات صنعت خودرو پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده و خودروسازان در مسیر افزایش راحتی و ارتقاء هندلینگ خودرو، روش‌های جدید را برای این اتصال توسعه داده‌اند . یکی از مؤثرترین آن‌ها سیستم تعلیق چند اتصالی (Multi-Link Suspension) مي باشد كه ذيلاً و به
اختصار توضيحاتي درمورد اين سيستم ارائه مي گردد.
سیستم تعلیق چند اتصالی (Multi-Link Suspension)
تعریف دقیقی برای این سیستم که از اوایل دهه۸۰ رایج گردید، وجود ندارد. اما به طور کل هرگاه یک سیستم مستقل دارای بیش از ۲ لینک (طبق) باشد به آن Multi Link گویند، در مواردی این سیستم با سیستم Trailing Arm نیز تلفیق می‌گردد که مقاومت بالاتری را پدید می‌آورد. اما نوع مرسوم آن که دارای ۴ لینک (رابط) می‌باشد، تقریبا
همانند سیستم جناغی A-Arm است، با این تفاوت که دسته‌های هر جناغ، به یکدیگر متصل نیستند و هر یک به صورت جداگانه تنظیم‌پذیری بهتری را برای سیستم تعلیق فراهم می‌نماید. مولتی لینک در بازه تعلیق های غیر وابسته یا مستقل دسته بندي میشود و می توان آن را بهترین نوع در این خانواده دانست، به طوری که یکی از مهم ترین رکن های یک خوردوی دریفت داشتن این نوع تعلیق مخصوصاً در محور عقب میباشد.
ساختار و عملكرد سیستم تعلیق چند اتصالی

فایل : 81 صفحه

فرمت : Word

38900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط