تحقیق در مورد گيربكس

تحقیق در مورد گيربكس

گيربكس :

اين تيپ اتو مبيلها داراي گيربكس نوع JB مي باشند :

L42-B37-C37-S37-L48-B40-B40-C40-S40-F40

تيپ و پسوند تيپ و شماره ساخت بروي پلاكي كه روي پوسته كلاچ حك شده است .

توجه: بعضي از پلاكها تيپ دوم رنگي هستند . اين كد تيپ شافت گيربكس اتومبيل را مشخص مي كند.

راهنماي تعويض دنده

سيستم همدور كننده از نوع بورگ وانر مي باشد.

گيربكس پنچ دنده

تيپ چهارم: تغيير رزوهاي پيچ و انتهاي دمنده پنج

در صورتيكه عمق رزوهاي و پنج انتهاي شافت دوم كاهش يافته باشد بايد از يك پنج بطول 27mm استفاده شود.

كنترل مقدار روغن

درپوش فولادي A بدون ميله اندازه گيري كه روغن تا قسمت رزوه شده پر مي شود.

در پوش پلاستيكي B با ميله اندازه را تميز كنيد .

درپوش را مجددا جا بزنيد ولي آنرا بپيچانيد بطوريكه ميله اندازه گيري آن بسمت پائين باشد.درپوش را خارج كنيد سطح روغن بايد در نقطه 2 باشد.

خصوصيات مهم ديفرانسيل از نوع بلبرينگ

از پايه هاي به شماره B.ri q50-01 يا Bri q50-02 مي بايست جهت تعمير گيربكس استفاده شود . بطوريكه بتوان در گيربكس هاي تيپ JB2,JB3 بلبرينگهاي دبفرانسيل را براحتي خارج كرد.

دو شاخه كلاچ هنگامي از داخل پوسته خارج مي شود كه از بستهاي اتصال جدا شده باشد .

قبل از اينكه گيربكس را بپايه اختصاصي به شماره Bri q50-01 يا Bri q50-02 متصل كنيد پيچهاي اتصال پوسته كلاچ را باز كنيد .

بعد از خارج كردن بوشهاي راهنما از نقاط C,B گيربكس را روي پايه مخصوص قرار دهيد .

شافت اصلي :

1-اكر دنده پيچ در نقطه A فاصله ايي نداشته باشد . ابزار مخصوص B.ri 1003 را روي توپي دنده پاج قرار دهيد و مجموعه را خارج كنيد.

قطعات زير را بترتيب خارج كنيد:

-درب پشت گيربكس

درب پشت گيربكس مي بايست بطور افقي و در جهت فلش خارج شود . بطوريكه لوله روغن پوسته بتواند از داخل شافت خارج شود.

گيربكس چهار دنده :

دو خار فنري را از شافتهاي اصلي ودوم همراه با واشرهاي آنها خارج كنيد .

گيربكس پنج دنده :

دنده يك را دسته دنده و دنده پنج را از گيربكس با حركت دنده پنج روي ميل ماهك انتخاب كنيد .

مهره شافت اصلي و پيچ شافت دوم را در آوريد .

شافت ميل ماهك را بسمت بيرون نكشيد زيرا پين قفل كننده آن داخل گيربكس مي افتد.

گيربكس را در حالت خلاص قرار دهيد .

يك قطعه چوب بين ميل ماهك دنده پنچ و دنده قرار دهيد و با استفاده از ابزار Bri 31-01  پين را خارج كنيد.

-شافت اصلي قابل تعمير نبوده و احتياج به تنظيم ندارد .

در صورتيكه ژيگلور B از قبل داخل شافت نصب شده باشد قابل تعويض و پياده كردن نمي باشد .

كانال مربوط به دنده پنچ را روي شافت تميز كنيد .بلبرينگ . كاسه نمد لبه دار هميشه با شافت اصلي در تماس هستند .محل نشست بلبرينگ و كاسه نمد را روي شافت محل باز ديد و در صورت خوردگي شافت اصلي را تعويض نمائيد.

شافت دنده عقب

شافت مخصوص

شافت دنده عقب قتابل تعمير نمي باشد . شافت دنده عقب و دنده عقب يكپارچه بوده و كامل تعويض مي شود . و احتياج به تنظيم ندارد.

كليپسها مي بايست در هر پياده و سوار شدن تعويض شوند. هنگام سوار كردن كليپس ها از دنباريك استفاده كنيد مراقب باشيد كه به كليپس ها صدمه نرسد.

خارج كردن دنده ها

شافت را به همراه مجموعه دنده ها يش از انتها به گيره ايي كه داراي فكهاي نرم باشد ببنديد و دنده ها را بترتيب از راست به چپ از روي شافت خارج سازيد.

سوار كردن

براي سوار كردن دنده ها پس از تعويض قطعات مورد لزوم و دوغنكاري بترتيب پياده كردن آنها را سوار كنيد .

بطور صحيح قطعات زير را سوار كنيد :

دنده 1و2و3و4و دنده 5 را همرا با كشويي و مغزي كشويي , با لغزانده روي شافت جا بزنيد .

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                             صفحه

گيربكس                                                                                     1

كنترل مقدار روغن                                                                         3

شافت اصلي                                                                                 4

ديفرانسيل از نوع بلبرينگي                                                               6

انتخاب واشر خار دار                                                                      12

تعويض دسته دنده و بوشها                                                              16

تعويض كانال هدايت كننده روغن                                                      17

انژكتور                                                                                       24

انواع نازل يا سوخت پاش                                                                27

انژكتور نوع سوراخ دار                                                                   28

سوخت پاشهاي زبانه اي يا تنبل                                                        29

آزمايشهاي انژكتور                                                                         32

تميز كردن سوخت پاش                                                                  37

25900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط