اصول کار سازمان های یادگیرنده

اصول کار سازمان های یادگیرنده

تاریخچه

*         یادگیری سازمانی و سازمانهای یادگیرنده از واژه هایی هستند که بیش از 20 سال از طرح آنها توسط دانشمند بزرگ عرصه مدیریت و پدر یادگیری سازمانی یعنی گریس آرجیس نمیگذرد .

*         سازمان یادگیرنده سازمانی است ماهر و خلاق ، دانش را به چنگ می آورد و در سر تا سر سازمان انتقال می دهد ، رفتار خود را اصلاح می کند و از تجربه گذشته یاد می گیرد و این مهم از طریق ایجاد و بسط دانش و بینش جدید و مشترک تحصیل می گردد.

مقدمه

*         در عصر حاضرباتوجه به پیشرفتهای  علم و فناوری و رشد تکنولوژی دانشمندان دریافتند که  یادگیری رمز اساسی بقا و پایداری  در سیستم رقابتی تجارت جهانی است.

*         تجربیات گذشته نشان می دهد كه در هزارة سوم موفق ترین سازمان ها آن هایی هستند كه در زمرة سازمان های یادگیرنده قرار می گیرند . سازمان یادگیرنده یک نظریة جدیدمدیریتی است كه پیتر سنگه از اساتید دانشگاه MIT درسال 1991 آن را ارائه كرده است.

تعریف سازمان یادگیرنده:

سازمان يادگيرنده،سازماني است كه داراي توانايي ايجاد،كسب و انتقال دانش است و رفتار خودش راطوری تعدیل میکند که منعکس کننده دانش و دیدگاه های جدید باشد.

ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪه ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در آن ﻳﺎدﮔﻴﺮي، ﻧﻴﺎز ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ ﻛﻠﻴﻪ ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺗﻠﻘﻲ ﻣـﻲ  ﺷـﻮد و در  آن ﺿﻤﻦ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﺮ آﻣﻮﺧﺘﻦ ﭼﮕﻮﻧﻪ آﻣﻮﺧﺘﻦ و ﺟﺬب وﺗﻮزﻳﻊ داﻧﺶ ﻧﻮ، ﺑﻪ ﺧﻠﻖ و ﺗﻮﻟﻴﺪ اﻃﻼﻋﺎت و داﻧﺶ ﺟﺪﻳﺪ وﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮد و ﺗﻤﺎﻣﻲ اﻳﻦ داﻧﺶ ﻫﺎ در رﻓﺘﺎر و ﻋﻤﻠﻜﺮدﻫﺎ ﻣﺘﺠﻠﻲ ﻣﻲ ﮔﺮدﻧﺪ(ﻗﻬﺮﻣﺎﻧﻲ1383)

 

 

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط