info@articlefarsi.ir پشتیبانی 10 صبح تا 2 شب ادرس

مقاله فارسی گیربکسهای دستی اتوماتیک شده

مقاله فارسی گیربکسهای دستی اتوماتیک شده


راحتی، عملکرد، حفاظت محیط زیستی، اجزا و سیستم‌های انتقال قدرت برای ماشین‌های مسافرتی
تقاضاها از عرضه‌کنندگان در بخش اتومبیل‌سازی به طور چشمگیری در حال تغییر است به طور فزاینده، از عرضه‌کنندگان خواسته می‌شود تا اجزا را در سیستم‌های کمپلکس (پیچیده) ادغام کنند- یک عمل در حال توسعه که فقط براساس مشارکت کامل با سازندگان اتومبیل امکان‌پذیر است. در آینده تقاضاها در مورد مصرف کاهش یافته سوخت، نشت، وزن و فضای نصب (استقرار) در کنار آسودگی ، امنیت، دینامیک انتقال دهنده‌ی نیرو (گرداننده پر نیرو) ادامه‌ خواهد یافت. برای رسیدن به این اهداف، راه حل‌های ابداعی و محصولات جدید ضروری است.
ZF ساکس، مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است، و تخصص را در ایجاد راه حل‌های قابل درک، و سیستم‌های ادغام یافته‌ی انتقال قدرتش، توضیح می‌دهد. در انجام این کار، ZF ساکس، رویکرد سیستم‌ها را در توسعه و ساخت محصولات و تکنولوژی جدید دنبال می‌کند، که پیشرفت‌های واقعی را نشان می‌دهد. این رویکرد به همراه ZF، راه حل‌های کلی را که پاسخگوی تقاضاهای سیستم‌های کلی می‌باشند، فراهم می‌کند. ZF ساکس به عنوان متخصص و سازنده‌ی محرک‌های الکتریکی انتقال قدرت می‌تواند ادغام خوبی برای طیف کامل طرح‌های هیبرید انتقال قدرت ایجاد کند و بنابراین راه حل‌های آماده‌ی تولید را که مصرف سوخت و نشت را برای اتومبیل‌های آتی کاهش می‌دهد، پیشنهاد می‌کند.
(جعبه) دنده‌ی دستی اتوماتیک شده
در (جعبه) دنده‌های دستی اتوماتیک شده، کلاج توسط محرک کلاج الکترومکانیکی باز شده است. بعد از آنکه کلاج باز شد، عملیات تغییر داخل گیربکس توسط محرک (جعبه) دنده‌ی الکترومکانیکی، اداره شده است. این دو محرک توسط واحد کنترل الکترونیکی کنترل شده‌اند. در صورت لزوم، سیستم نقاط
تغییر را به طور اتوماتیک محاسبه می‌کند و تغییر و فرآیندهای کلاج را کنترل می‌کند و در طول فرآیند تغییر با توجه به rpm و گشتاور، بر سیستم مدیریت موتور اثر می‌گذارد. در کل، این مسئله نشان می‌دهد که عملیات اتومبیل با مصرف سوخت و مواد کمتر، سهل می‌باشد. عمر سرویس اجزای کلاج طولانی می‌شود، در حالیکه مصرف سوخت و نشت‌های مربوط به Co2 کاهش می‌یابند.
سیستم تحریک کلاج
محرک کلاج الکترونیکی از موتور الکتریکی استفاده می‌کند تا کلاج را باز کند. در محرک کلاج حرکت دورانی موتور الکتریکی از طریق قطعه‌ دنده‌ی دندانه‌دار، به حرکت خطی انتقال یافته است، که برای باز کردن کلاج با کمک اهرم خلاص و یاتاقان خلاص، بکار رفته است.

سیستم تحریک جعبه‌ی دنده
پس از آنکه کلاج باز شد، عملیات تغییر درون گیربکس توسط محرک (جعبه) دنده‌ی الکترومکانیکی کنترل شده است. در محرک (جعبه) دنده، حرکاتی که به تغییر و انتخاب نیاز دارند، توسط دو موتور الکتریکی و مکانیک‌های مورد نیاز، ایجاد شده‌اند.

دنده‌ی دستی اتوماتیک (شده) – انتقال دنده‌ی هوشمند
کار: برای برآورده کردن، تمایلات رانندگان، صنعت اتومبیل و قوانین مصرف و نشت پایین سوخت، افزایش سطح کارایی در انتقال نیرو ضروری است. بعلاوه اجرای ZF ساکس را می‌توان برای اتوماتیک
کردن دنده‌های دستی بکار برد و در نتیجه راحتی در آن دسته از اتومبیل‌هایی که به علت وزن، فضای نصب یا هزینه، دنده‌های اتوماتیک ندارند، افزایش می‌یابد. ZF ساکس، سیستم کلی را با محرک‌ها، TCU و نرم افزار از یک منبع جداگانه، فراهم می‌کند. مهارت کاملی بکار گرفته شده در سیستم و واسطه‌های آن بدان معناست که اجزای تحریک انفرادی را می‌توان به طور مطلوب برای طرح‌های اتومبیل، تطبیق داد.
تکنولوژی: در دنده‌های دستی اتوماتیک شده، محرک‌های الکترومکانیکی یا هیدرولیک، کلاچ را اداره می‌کنند و فعالیت‌ها را تغییر می‌دهند، در هر مورد، لذت رانندگی شخصی از بین نرفته است، زیرا رانندگان می‌توانند تصمیم‌گیری کنند که آیا می‌خواهند از حالت اتوماتیک استفاده کنند یا به طور دستی با استفاده از سوئیچ‌ها یا اهرم‌ها تغییر می‌دهند.
دنده‌های دستی اتوماتیک شده، به همراه استراتژی‌های انتقال بهینه، انقطاع (توقف) گشتاور را تا حداقل کاهش می‌دهند. سنسورها، همه‌ی اطلاعات مربوط به سیستم کنترل را ثبت می‌کنند و انتقال می‌دهند. با استفاده از این داده‌ها، سیستم نقاط انتقال را محاسبه می‌کند و فرآیندهای کلاج و انتقال را به طور اتوماتیک کنترل می‌نماید. این تکنولوژی حتی در عملیات رانندگی برای بهبود امنیت- مثل توقف اتوماتیک جریان گشتاور برای مواجهه با خطر سر خوردن – مداخله دارد. خریداران ماشین‌های استاندارد از راحتی بیشتر در سایه‌ی اجزای ZF ساکس برای دنده‌های دستی اتوماتیک شده لذت می‌برند.

کمپانی:
ZF عرضه کننده‌ی اصلی اتومبیل در سرتاسر جهان برای تکنولوژی سیستم نیرو و محرکه و شاسی است. ZF در سال 2008 با فروش کلی 12 میلیارد یورو 61156 کارمند در 125 کمپانی تولید در 26 کشور، جزو 15 کمپانی اول در لیست رده‌بندی بزرگترین عرضه‌کنندگان اتومبیل در سرتاسر جهان می‌باشند. ZF ساکس بخش اجزای انتقال نیرو و فنربندی گروه ZF است. ZF ساکس تا 100 سال همپای شناخته شده‌ی صنعت اتومبیل‌سازی بوده است. محصولات ما نه تنها با کاربردهای سنتی در ماشین‌ها، اتومبیل‌های تجاری، ریل ، ساخت و تکنولوژی کشاورزی، بلکه در ورزشهای ماشینی نیز کاربرد دارد. تکنولوژی، کیفیت و سرویس اصلی، بخش مکمل استراتژی کمپانی هستند. با اجرای یک «سیستم عملکرد جهانی» در وسعت کمپانی، که GPS نام دارد، ZF ساکس با مقتضیات بین‌المللی بازار تطبیق یافته است. هدف، ارتقاء روابط مشتری- عرضه کننده بوسیله‌ی جهت‌گیری فرآیند ابداع، انعطاف‌پذیری و استانداردسازی می‌باشد. GPS به عنوان گزارش، مدیریت شرکت مدیریت بهبود یافته‌ی هزینه، مسئولیت کارمند و بهره‌وری افزایش یافته را در مقیاس جهانی ارائه می‌دهد.
اجزای انتقال نیرو: واحدهای تجاری استراتژیک و برنامه محصول
پیشرفت و ادغام مداوم اجزا و مدول‌ها در سیستم‌های پیچیده یکی از وظایف توان فرسای بخش انتقال نیرو می‌باشد. سازندگان اتومبیل به دنبال مصرف پایین‌تر سوخت و نشت کاهش یافته‌ی Co2 و همزمان راحتی زیاد هستند. مفاهیم جدید مبدل، چرخ لنگر جرم دوگانه‌ی بهینه سازی شده، سیستم‌های راه‌اندازی هیدرودینامیک و توسعه‌ی وسیع که بر روی مدول‌های هیبرید کار می‌کنند، مشارکتی وسیعی برای نیل به اهداف صنعت اتومبیل سازی دارند.
اجزای فنربندی: واحدهای تجاری استراتژیک و برنامه‌ی محصول

فایل : 8 صفحه

فرمت : Word

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات زیر را حتما بخوانید ...

مقالات زیر را حتما ببینید ...