info@articlefarsi.ir پشتیبانی 10 صبح تا 2 شب ادرس

مقاله فارسی جام طلایی را چه کسی بالا می برد

مقاله فارسی جام طلایی را چه کسی بالا می برد

جام طلایی را چه کسی بالا می‌برد؟
تب فوتبال دو میلیارد شیفته‌اش را در سراسر جهان روبروی تلویزیونهایشان میخ کوب نشانده است. فریادهای از سرشوق، اشک‌های جاری از پیروزی‌ها و شکست‌ها و هیجان‌های وصف ناشدنی، ارمغانی است که این توپ گرد به مشتاقان می‌دهد؛ گاهی کلمات از توصیف این همه احساسات و عشق به میهن قاصر می‌شود. اما برنده این میدان‌ها رسانه‌ها خواهند بود، که یک طرفه می‌تازند، حال فرقی نمی‌کند چه کسی برده و چه کسی می‌بازد.
در یک سوی میدان تبلیغات تجاری و رسانه‌ها و از دیگر سو بینندگانی که حادثه‌های تاریخی فوتبال را از پشت دریچه‌های شیشه‌ای دنبال می‌کنند. آنان هرطور که شده می‌خواهند سهم خود را از این مسابقه‌ها بیابند؛ اما شاید، نتیجه، هیجانی‌ترین قسمت این حادثه‌ها است و لذت پیش بینی این حادثه‌ها هم جای خود را دارد مخصوصاً اگر درست باشد.
این روزها هزاران پیام کوتاه از طریق SMS ارسال می‌شود به انتظار پایان آن نود دقیقه‌ها ،تا بگویند «درست حدس زدم.»
اما در این میان معاون سازمان صدا و سیما در رابطه با پیامهای کوتاهی که از سوی مردم برای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ارسال می شوند، اظهاراتی کرده و از این بابت که مخابرات درصدی از درآمدی را که ازاین راه دریافت می کند سهمی را به صدا و سیما اختصاص نمی دهد؛ انتقاد کرده است.
وی گفته است: حجم پیام‌های ارسالی از سوی مخاطبان به تناسب برنامه‌ها متفاوت است، به عنوان نمونه در برنامه‌های ورزشی حتی از ۱۰۰ هزار پیام کوتاه(SM) نیز فراتر رفته‌ایم، همچنین برای بازی‌های جام جهانی فوتبال نیز پیش بینی می‌شود، حجم پیام کوتاه ارسالی بیش از حد معمول باشد.
مهدی افراسیابی می‌افزاید: برای هر برنامه تلویزیونی، به طور متوسط ۱۰۰ هزار پیام کوتاه تلفن همراه و برای هر برنامه رادیویی، ۲۰ هزار ( پیام کوتاه) ارسال می‌شود.
رئیس هیات مدیره سروش رسانه درباره خطوط SMS فعال در سازمان صدا و سیما اظهار می‌دارد: در حال حاضر پنج شرکت از مخابرات، مجوز بانک SMS دارند و با صدا و سیما همکاری می‌کنند. وی می‌گوید: اکثر برنامه‌هایی که در رادیو و تلویزیون مخاطبان توسط SMS با آن ارتباط برقرار می‌کند، از طریق مرکز گسترش فناوری اطلاعات انجام می‌شود، به این شکل که هر برنامه پسورد خاص خود را دارد و بر اساس طراحی که ارایه می‌دهد، نرم افزار مورد نظر برای آن برنامه تنظیم می‌شود و در اختیار برنامه‌سازان قرار می‌گیرد. معاون سازمان صدا و سیما، عنوان می‌کند: برای هر برنامه ی رادیویی و تلویزیونی نیازی نیست که خطوط SMS را افزایش دهیم، بلکه با همین چند شماره که در اختیار داریم، اعداد آخر را به تناسب هر برنامه جا به جا می‌کنیم، به عنوان نمونه رادیو ایران (شبکه ی سراسری سابق) در نظر دارد که در آینده در ۳۰ برنامه‌ی خود از طریق SMS با مخاطبانش ارتباط برقرار کند، به همین منظور دو رقم آخر شماره را از صفر تا ۳۰ متغیر پیش بینی کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا مرسوم است که مخابرات درصدی از درآمد خود را که از طریق ارسال SM در رادیو و تلویزیون کسب می‌کند به این رسانه‌ها اختصاص می‌دهد، می‌گوید: متاسفانه مخابرات

فایل : 3 صفحه

فرمت : Word

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات زیر را حتما بخوانید ...

مقالات زیر را حتما ببینید ...