گزارش طراحی دیفرانسیل

گزارش طراحی دیفرانسیل

اگر اتومبیل همیشه در خط مستقیم حرکت می­کرد و احتیاجی به پیچیدن نبود، دیگر وجود دیفرانسیل لزومی نداشت. در پیچ­ها و جاده ­های ناهموار، چرخ­های سمت چپ و راست اتومبیل نسبت به شعاع دوران پیچ مسافت­ های متفاوتی را طی می­کنند. اگر این چرخ­ ها دوران مساوی داشته باشند، یکی از چرخ ­ها، چرخی که مسافت کم­تری طی می­کند، روی جاده سر می­لغزد تا هماهنگی لازم در دوران چرخ ­ها ایجاد شود. واضح است که با لغزش چرخ میزان سائیدگی لاستیک افزایش می­ یابد و در سرعت­های زیاد خطر انحراف اتومبیل از جاده نیز کم نخواهد بود. همچنين روي بسياري از اتومبيل‌هايي كه قدرت به چهار چرخ منتقل مي‌شود. در اتومبيل‌هايي كه نيرو بطور مداوم به چهار چرخ منتقل مي‌شود، بين هر دو چرخ به يك ديفرانسيل نياز است و همچنين بايد يك ديفرانسيل بين چرخهاي عقب و جلو وجود داشته باشد. چرا كه چرخهاي جلو ضمن پيچيدن اتومبيل مسير متفاوتي را نسبت به چرخهاي عقب طي مي‌كنند

25900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط