گزارش طراحی دیفرانسیل
گزارش طراحی دیفرانسیل
اگر اتومبیل همیشه در خط مستقیم حرکت میکرد و احتیاجی به پیچیدن نبود، دیگر وجود دیفرانسیل لزومی نداشت. در پیچها و جاده های ناهموار، چرخهای سمت چپ و راست اتومبیل نسبت به شعاع دوران پیچ مسافت های متفاوتی را طی میکنند. اگر این چرخ ها دوران مساوی داشته باشند، یکی از چرخ ها، چرخی که مسافت کمتری طی میکند، روی جاده سر میلغزد تا هماهنگی لازم در دوران چرخ ها ایجاد شود. واضح است که با لغزش چرخ میزان سائیدگی لاستیک افزایش می یابد و در سرعتهای زیاد خطر انحراف اتومبیل از جاده نیز کم نخواهد بود. همچنين روي بسياري از اتومبيلهايي كه قدرت به چهار چرخ منتقل ميشود. در اتومبيلهايي كه نيرو بطور مداوم به چهار چرخ منتقل ميشود، بين هر دو چرخ به يك ديفرانسيل نياز است و همچنين بايد يك ديفرانسيل بين چرخهاي عقب و جلو وجود داشته باشد. چرا كه چرخهاي جلو ضمن پيچيدن اتومبيل مسير متفاوتي را نسبت به چرخهاي عقب طي ميكنند
- کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.