پاورپوینت مـديـريت كيفيـت در مديريت مهندسي

پاورپوینت مـديـريت كيفيـت در مديريت مهندسي

این پاورپوینت در مورد مـديـريت كيفيـت  در مديريت مهندسي در 50 اسلاید شامل مقدمه،تعریف، مـديـريت كيفيـت  در مديريت مهندسي،مدیریت کیفیت،مدیریت مهندسی،TQM،تعريف كيفيت،مديريت كيفيت جامع،اصول پياده سازي TQM،اصول دمينگ،مزاياي بکارگيري QFD،و…و منابع می باشد.

قسمتی از متن:

كيفيت چيست؟
—دستيابي به استانداردهاي از پيش تعيين شده
—استانداردها با توجه به نيازها وانتظارات مشتري ها مشخص ميشوند.
—بايد بطور مستمر در استاندارد ها تجديد نظر شود.
—كار درست را بار اول درست انجام دادن و دفعات بعد بهتر انجام دادن.
— اين تعريف متضمن تصميم گيري كيفي، اجراي كيفي وارتقاي مستمر مي باشد.
—به نيازها و انتظارات منطقي مشتريها پاسخ دادن
—زير بناي تحولات اساسي در سازمانهاي ارائه خدمات در دو دهه اخير

 

 

تعريف مديريت کيفيت جامع:

*TQM يک شيوه بهبود يافته تجارتي است. تکنيکي اثبات شده براي تضمين بقا در دنياي رقابتي. TQM فرايند توسعه فردي و تشکيلاتي است که هدف آن افزايش سطح رضايت همه افراد مربوط به سازمان از قبيل مشتريان، تامين کنندگان، سهامداران و کارکنان است. TQM از سه واژه، Total به نشانه کليت داشتن؛ Quality، به نشانه درجه برتري يک محصول و يا خدمت؛ و Management، به نشانه کردار، هنر و يا شيوه کنترل و رسيدگي و. . . است.

*نمودار پارتو
*نمودار جريان فرايند
*نمودار علت و معلول
*برگه هاي کنترل
*نمودار ستوني
*نمودارهاي کنترل

*نمودارهاي پراکندگيمديريت كيفيت جامع

 

نگرشي كه بر مبناي آن مديريت سازمان با مشاركت تمامي كاركنان، مشتريان و تأمين‌كنندگان به بهبود مستمر كيفيت كه منجر به جلب رضايت مشتري مي‌شود، مي‌پردازد.

1 ) مديريت : مديران ارشد به طور كامل پايبند به اجرا هستند.

2 ) كيفيت : برآورده نمودن خواسته‌هاي مشتريان

3 ) جامع : هركس كه با سازمان در ارتباط است، در فرآيند بهبود مستمر درگير مي‌شود.

تعريف كيفيت

 

◄ كيفيت راهي روش‌مند براي شناسايي و حل مسائل به منظور بهبود عملكرد است.                                  (دمينگ 1982)

◄ كشف آنچه مشتري مي‌خواهد، آموزش به كاركنان براي برآورده ساختن نياز مشتري و تحويل به موقع خدمات به مشتري.                                                                  (كرروزبي 1992)

◄ كيفيت يعني برآوردساختن نيازهاي مشتري در صد در صد موارد                                                        (هوگتون 1994)

◄ كيفيت زماني حاصل مي‌شود كه مشتريان شما بازمي‌گردند اما محصولات برگشت نمي‌شوند.             (نولمان و شانون 1992)

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط