پاورپوینت در مورد وایمکس

پاورپوینت در مورد وایمکس

وایمکس (WiMAX) یا هم‌کُنش‌پذیری جهانی برای دسترسی ریزموج (Worldwide Interoperability for Microwave Access)، پروتکل ارتباطی برای دسترسی پهن‌باند بی‌سیم بر پایه استاندارد IEEE 802.16 است. وایمکس امکان دسترسی به اینترنت را به هردو صورت ثابت و کاملاً سیار در یک ناحیه گسترده فراهم می‌آورد آخرین بازبینی وایمکس در سال 2010 امکان دسترسی با نرخ انتقال داده ۴۰ مگابیت بر ثانیه را عرضه کرده است. با استاندارد IEEE 802.16 انتظار می‌رود که سرعت انتقال تا یک گیگا بیت بر ثانیه افزایش یابد.
نام وایمکس توسط انجمن وایمکس انتخاب شد که در سال ۲۰۰۱ برای ارتقای همنوایی و همکنش پذیری این استاندارد تأسیس شد. این انجمن وایمکس را به‌عنوان یک فناوری بر پایه استاندارد تعریف می‌کند که امکان دسترسی بی‌سیم پهن‌باند را به‌عنوان جایگزینی برای کابل و خطوط دی اس ال (DSL) ارائه می‌دهد.

 

29900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط