مقاله کامل 135 نكته براي اعتماد به نفس

مقاله کامل 135 نكته براي اعتماد به نفس

135 نكتهبرای اعتماد به نفس
مقدمه
اعتماد به نفس چیست و از كجا می‌آید؟ اعتماد به نفس قدرتی است كه درون هر كسی وجود دارد. اعتماد به نفس، یعنی توانایی و علاقه برای خلق چیزهایی كه شما درزندگی به آن احتیاج دارید.
مشكل اینجاست كه ما بیشتر وقت ها این قدرت خود را فراموش می‌كنیم! این كتابكوچك قصد دارد، اعتماد به نفس شما را نشان تان بدهد تا همیشه و در هر حالت به آناتكا كنید. این كتاب كوچك، این ویژگی را دارد كه می‌توانید آن را همه جا همراه خودببرید و از آن استفاده كنید.
با مطالعه این كتاب شما با ابزار‌‌های تغییر شرایط زندگی آشنا می‌شوید، این كتابترس را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید آن را كنار بگذارید و بر آن غلبه كنید.
مطمئن باشید هر بار كه این كتاب را می‌خوانید، افكار قدرتمندی در ذهن شما نقش می‌بندد.. افكاری كه باعث می‌شود، اعتماد به نفس تان بیشتر و بیشتر رشد كند. بنا بر این،بیشتر وقت ها این كتاب را بخوانید، به خصوص وقتی كه با موفقیت ت ازه ای در زندگیخود رو به رو می‌شوید.
وقتییاد بگیرید كه چگونه زندگی را با احساس، جرئت، اطمینان، كمال و لذتبپذیرید، راه حل همة مشكلات به شما الهام می‌شود، از آن لذت ببرید!
من احساس قلبی خودم را تقدیم تان می‌كنم.
منِ قوی
درون شما، جایی پر از نشاط، خلاقیت، فراست، صلح، دوستی، قدرت، عشق و همةچیزهای خوب وجود دارد، ما آن را منِ قوی می‌نامیم. اگر در این محل اعتماد به نفسشما بالا برود، همه چیز در دنیا به نظر تان صحیح می‌آید.
منِ ضعیف
در كنار آن جایی خوب جای دیگر هم هست، جایی كه پر از شك و تردید است، پراز ترس، خشم، درماندگی و تمام چیز‌‌های منفی است. ما به این قسمت از وجود شمامی گوییم “من ضعیف” در این قسمت از وجود شما اعتماد به نفس كم است، و همه چیز به نظر تان اشتباه می‌آید.
فكركردن به من ضعیف یك عادت است
بله، فكر كردن به من ضعیف فقط یك عادت است، اما تجربه نشان داده است كه اینعادت ها می‌توانند از بین بروند. چطوری؟ با فكر كردن به “من قوی”. اگر یاد بگیرید كهبه من قوی فكر كنید، ترس شما كاهش و اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.
كسی بشوید كه همیشه به “من قوی” فكر می‌كند
با این حساب تكلیف شما مشخص است و آن پیمودن مراحل لازم برای فكر كردن به “من قوی” است. بسیاری از این مراحل در این كتاب كوچك گنجانده شده است.
از كجا بفهمید كه به “من قوی” فكر می‌كنید؟
وقتی كه به چیز‌‌های نشاط آور فكر می‌كنید؛ زمانی كه خلاق هستید؛ وقتی كه با نگاهعمیق به اطراف تان نگاه می‌كنید؛ وقتی كه صلح، دوستی، قدرت، دوست داشتن و از اینقبیل چیز‌‌های خوب توی فكر‌‌های تان است؛ بدانید كه در دنیای“من قوی” سیر می‌كنید و این مراحل را طی می‌نمایید.
از كجا فهمید كه به “منِ ضعیف” فكر می‌كنید؟
و بر عكس، زمانی كه در كار ها با تردید و دو دلی رو به رو هستید، وقتی با ترسطرف كار ها می‌روید، وقتی كه زود خشمگین می‌شوید، وقتی زود احساس درماندگیمی كنید، وقتی كه همه چیز در نظر تان منفی و یأس آور است، بدانید كه در دنیای“منضعیف” قرار دارید. و آن وقت درست همان لحظه ای است كه باید مسیر تان را عوضكنید. مسیری رو به بالا انتخاب كنید.
آگاهی شروع خوبی است
سری به جعبة پچ پچ بزنید!
ما صدای“من ضعیف” را پچ پچ می‌دانیم. صدایی كه همیشه در گوش شما وزوز می‌كند: “من خوب نیستم، من هیچ وقت پیشرفت نمی كنم، همه از من بهترند، همهكار‌‌های شان را بهتر از من انجام می‌دهند”. این پچ پچ ها اعتماد به نفس شما را از بینمی برند.
كمك! نمی توانم آن صدا را خاموش كنم!
بله، از وقتی كه از وجود جعبة پچ پچ باخبر شده اید، دیگر نمی توانید صدای آن راخاموش كنید. همه جا این صدا به گوش تان می‌رسد. توی رختخواب، در حمام و موقعدوش گرفتن، در رانندگی، حتی سر میز غذا و… سعی و تلاش پچ پچ این است كه باافكار ترسناك و احمقانه در شما نفوذ كند.
داشتن آگاهی، به شما خبر می‌دهد كه حالا وقت عمل كردن است
از زمانی كه از وجود صدای پچ پچ باخبر شدید، بهتر می‌توانید از شر آن خلاص شوید، (حتی اگر به طور دیوانه وار در درون شما نفوذ كرده باشد)! اما اگر به كلی از اینصدای آرام موذی بی خبر باشید و یا تا امروز در شما به روز نكرده باشد، از آن در امانهستید.
جعبة پچ پچ را دور بیندازید
این كار بسیار آسان است، برای خاموش كردن این پچ پچ ها، كافی است كه به جایآن صدای“من قوی” را بشنوید، صدایی كه می‌گوید: “شما به اندازة كافی خوب هستید “.
صدایی كه شما را در جهت تكامل هدایت می‌كند تا بدانید واقعاً كه هستید.
بهترین را تأیید كنید
تأییدهای مثبت: وسیلة ابراز شگفت انگیز
تأیید مثبت، حالتی است كه به شما می‌گوید: “همه چیز خوب است”.
تكرار دائمی این تأییدها به شما كمك می‌كند، پیام‌‌های منفی صدای پچ پچ را از خوددور كنید و اعتماد به نفس تان را ترمیم نمایید.
كار تأییدها
فقط مثبت حرف زدن، مثبت فكر كردن یا نوشتن افكار مثبت است كه ما را از لحاظجسمی، ذهنی و روحیه قوی‌ترمی‌سازد. حالا چه به آن جمله ها ایمان داشته باشیم یا نه.
آنها كودكی را كه درون ماست آرام می‌كنند و سالم نگه می‌دارند.
آنها جادو می‌كنند!
همه چیز كامل اتفاق می‌افتد
این را بار ها و بار ها تكرار كنید، خلاصة كلام این است: “حتی اگر اوضاع بر وفق مراد ما نیست، اما باور دارم كه خیر من در این چیزی است كه دارد اتفاق می‌افتد. من از تمامآنها درس می‌گیرم و تكامل می‌یابم”.
همه چیز را رو به راه می‌كنم
تكرار این باور در ذهن می‌تواند هنگام پیش آمدن مشكل احساس عجیبی از آرامش به شما بدهد: “هر چیزی كه در زندگی پیش بیاید، حتی اگر پولم را از دست بدهم یا مریض شوم، اوضاع را رو به راه می‌كنم”.
با این باور شما می‌توانید، هر مشكلی كه در زندگی برای تان پیش بیاید به آسانی حلكنید.
انگار می‌شود…
تأییدها مثل عمل كردن به این باور است: “انكار می‌شود”.
اگر به مدت طولانی این طوری عمل كنید كه انگار می‌شود…، ذهن شما این امكان رابه وجود می‌آورد كه هر كاری را بتوانید انجام دهید، و در نهایت همان طور هم می‌شود.دائم به خود بگویید: “من قدرتمند و دوست داشتنی هستم و در وجودم چیزی نیست كهاز آن بترسم”. سپس شاهد رشد اعتماد به نفس خود باشید.
تكرار، كلیدی راه گشاست
وقتی بار ها و بار ها خود را تأیید كنید، كم كم متوجه صدای“من قوی” در وجود خود می‌شوید. هرچه می‌گذرد این صدا رسا‌ترمی‌شود، در حالی كه صدای“من ضعیف” روز به روز ضعیف و ضعیف‌ترمی‌گردد.
آن وقت خواهید دید كه چه احساس آرامش خاطری می‌كنید!
متوجه تغییر ها باشید
وقتی بارها و بارها خود تان را تأیید كنید، به تنها تغییرات نافذی در شما به وجودمی آید، بلكه رفتار و احساس شما هم تغییر می‌كند و عكس العمل دنیا به شما مثبت‌ترمی شود.
ورود خوبی ها
همان طور كه شما قدرتمند و با محبت می‌شوید، افراد سالم تری هم به زندگی خودوارد می‌كنید، مثل بعضی جذابیت ها كه افراد را به خود جذب می‌كنند. افراد هرچهمثبت‌ترباشند، انرژی بیشتری را به زندگی خود وارد می‌كنند.
تأییدها را جزئی از زندگی خود قرار دهید
آن قدر آزمایش و تكرار كنید تا بفهمید كه در هر زمان، چه چیز‌‌های مثبتی برایروحیة شما مناسب‌تراست. سپس دور و
بر خود را با این افكار مثبت پر كنید… روی میز تحریر خود، روی آینه خود… یا هر جایی كه بتوانید به یاد بیاورید، شما واقعاً چقدرقدرتمند و دوست داشتنی هستید.
به “من قوی” خود اعتماد كنید
“من قوی” شما همیشه واقعیت را به شما می‌گوید: “در وجود شما چیزی نیست كه از آن بترسید. این “من ضعیف” شماست كه همیشه به شما دروغ می‌گوید و القاء می‌كند كه:
“باید از هر چیزی كه دارید بترسید”.
شما ترجیح می‌دهید كه به كدام صدا گوش دهید؟
“من قوی” به من چه می‌گوید؟
هر وقت كه در زندگی خود نگران چیزی شدید، مجسم كنید كه “من قوی”تان درچنین شرایطی به شما چه می‌گوید. جواب آن را بنویسید. اگر صدای من قوی را بشنوید، خواهید دانست كه به نوعی به شما یادآوری می‌كند: “نگران نباش! همه چیز رو به راهاست”.
می گذارم، پیش بیاید… و به نتیجة آن اطمینان دارم
در مورد هدف‌‌های بزرگ، شما تلاش تان را بكنید و بگذارید هرچه می‌شود، بشود؛ به نتیجة آن اطمینان داشته باشید، آن وقت من قوی شما حس گره گشایی خود را ایجادمی كند. تكرار پشت سر هم این تأیید: “من رها می‌كنم… و اطمینان دارم”، به شما یادآوری می‌كند كه در تمام تجربه‌‌های زندگی منتظر نعمت‌‌های خدا داد باشید.
تمرین را حفظ كنید!
ما هر روز در زندگی با ادعاهای جدیدی رو به رو می‌شویم، این موضوع زمینة خوبی برای ماست كه روزانه تأییدهای مطلوب خود را تمرین كنیم تا ما را در قلمرو “من قوی” نگه دارد. آن وقت می‌بینیم كه آنجا چه جای فوق العاده ای برای گذراندن بقیة زندگیماست!
بگذارید هرچه پیش آید، بیاید
یا اتفاق می‌افتد… یا نمی افتد
اگر زندگی تان را همان طور كه می‌خواهید به وضوح و یا جزئیات آن تجسم كنید، كار اشتباهی نكرده اید، ولییاد تان باشد كه یكی از عناصر حیاتی من قوی را به تصور خوداضافه كنید، این عنصر این است:
هرچه پیش آید، خوش آید!
نگران نبودن “از آنچه پیش می‌آید” شما را رها می‌كند
اگر طوری هستید كه هرچه تصور می‌كنید، اتفاق می‌افتد، نسبت به این مسئلهبی تفاوت باشید. و بر عكس اگر تصورات شما هرگز اتفاق نمی افتد، باز هم بی تفاوتباشید. شما می‌توانید از راهی نیرومند و دوست داشتنی، اوضاع را رو به راه كنید. وقتیقادر باشید كه از طریق من قوی فكر كنید، آن وقت معنی آزادی را با قوی ترین حسی كهدر آن وجود دارد، كشف كرده اید.
متكی به “من قوی”
برنامه‌‌های آینده تان را طوری برنامه ریزی كنید كه متكی به “من قوی” باشد، همیشهاین طوری فكر كنید و این چنین بگویید:
“من سال آینده، در همین موقع ازدواج خواهم كرد”.
“هرمسئله ای كه در زندگیم پیش بیاید، به نفع من تمام خواهد شد”. و..
به زندگی بگویید “بله”
عكس العمل‌‌های خود را انتخاب كنید
سرنوشت برای شما اتفاق‌‌های مختلفی را رقم می‌زند، حوادث مختلفی در زندگی شماپیش می‌آید. بعضی از این حادثه ها بد جلوه می‌كنند و عكس العملی را در شما به وجودمی آورند، در این طور موارد مواظب عكس العمل خود باشید و آن را
انتخاب كنید. هیچ كسنمی تواند عكس العمل‌‌های شما را به آنچه در زندگی برای تان پیش می‌آید، از شما بگیرد.
“بله”، كلمة جادویی
همین حالا سر تان را تكان دهید، بالا و پایین ببرید و به آرامی بگویید “بله”.
“بله”، این كلمة كوچولوی سه حرفی، خیلی بهتر از یك كلمة معمولی است، اینعصارة تفكر “من قوی” است. این كلمه می‌گوید: مهم نیست كه در زندگی من چه اتفاقی می‌افتد، مهم این است كه من چیز فوق العاده ای از آن به دست می‌آورم.
می توانید به همه چیز بگویید، ”بله”
هر چند كه ممكن است، وجود بعضی نعمت ها برای تان آشكار نباشد، ولی مهم این استكه آن نعمت ها همیشه مخصوصاً در شرایط بد و ترسناك، وجود دارند و به كمك ما می‌آیند.
من روزگاری سرطان سینه داشتم و از آن رنج می‌كشیدم. اما روزی به آن گفتم: “بله “ و دیدم كه عوارضش در وجود من خیلی خیلی فرق كرد.
“بله”گفتن یعنی تمركز داشتن بر مثبت
قدرتی غیر عادی وجود دارد، قدرتی كه در هر شرایط، خوبی ها را جست و جومی كند و به شما نشان می‌دهد. قدرتی كه همیشه و در همه جا بر جست و جوی بدی هاغلبه می‌كند.
كارهایی كه تفكر مثبت انجام می‌دهد
بعضی افراد، مثبت اندیشی را مسخره می‌كنند. چرا آنها ترجیح می‌دهند كه به جایروشنی به تیرگی نگاه كنند؟ چرا به جای خوبی، بدی ها را می‌بینند؟ مثبت اندیشی، تجربة زندگی شما را به سوی بهتر شدن انتقال می‌دهد. این منطقی است، مگر نه؟
“بله”گفتن، انكاركردن نیست
زندگی را مثبت دیدن، انكار حس‌‌های منفی مثل ترس و درد نیست. وجود زمان هایبد و ناخوشایند و چیزهای بد و
ترسناك جزء لا ینفك زندگی است، اعتراف كردن بهدرد خود، برای داشتن یك زندگی سالم بسیار مفید است.
به همین چیز، بگویید “بله”
مثبت اندیشی واقعی، ”بله” گفتن است، حتی به ترس و درد!
فهمیدن این كه شما همیشه آن طرف قضیه را می‌گیرید (و وقتی آن طرف را می‌گیرید، متوجه می‌شوید كه اعتماد به نفس تان به طور عجیب و غیر عادی رشد می‌كند) عاملبسیار مؤثری در پیشرفت است.
“بله”گفتن به زندگی معنا می‌بخشد
“بله” گفتن و به استقبال مسائل و مشكلات زندگی رفتن، به هدف‌‌های شما عمقمی بخشد و راه‌‌های جدیدی را پیش روی شما باز می‌كند، همچنین به شما اجازه می‌دهدكه درد و ترسی را كه دیگران در اطراف تان احساس می‌كنند و به وجود می‌آورند، بفهمید و به آنها آگاه باشید. به این ترتیب، رحم و شفقت شما رشد می‌كند.
تصمیم هایی بگیرید كه باخت نداشته باشند
فلسفة نباختن
من دوست ندارم شكست بخورم، من در كارها و تصمیم گیری ها به استقبال فرصت‌‌های مناسب می‌روم. من عقیده دارم، این فرصت ها و انتخاب آنها برای من رشد و یاد گیری به ارمغان می‌آورند. من هر راهی كه انتخاب كنم، پر از چیزهای خوب است.
اشتباهی وجود ندارد
هرگز نگران نباشید كه تصمیم غلط ممكن است، شما را از چیزی محروم كند. محروم شدن از پول، دوستان، موقعیت اجتماعی، كسانی كه عاشق آنها هستید یا چیزهای دیگر،”تصمیم صحیح” برای شما به ارمغان می‌آورد.
به یاد داشته باشید كه اگر از “اشتباه های” خود درس بگیرید، دیگر اشتباهی نمی ماند!
تكلیف خود را انجام دهید
همیشه قبل از تصمیم گیری كار هایی هست كه باید انجام دهید. باید اولیت‌‌های خودرا در نظر بگیرید، امكاناتی كه دارید در نظر آورید. باید با دیگران صحبت كنید و مشورت نمایید، باید تا جایی كه می‌شود نسبت به آن مسئله اطلاعات كافی به دست آورید.
به غریزة خود اطمینان كنید
وقتی همه تكالیف خود را انجام دادید، دیگر به بصیرت خود اتكاء كنید. به حس وخواست درونی خود توجه كنید، اگر به پند و نصیحت ناخود آگاه خود گوش كنید،حیرت زده می‌شوید.
همة تصمیم ها را به تصمیم‌‌های درست تبدیل كنید
فراموش نكنید تا زمانی كه در مسیر یادگیری و رشد باشید، بازنده نمی شوید. اگر باچشم باز به مسائل نگاه كنید، با دیگران مشورت كنید، پرس و جو كنید و… بعد تصمیمبگیرید، مطمئن باشید كه تصمیم شما، تصمیم درستی است.
برای تصمیم‌‌های خود احساس مسئولیت كنید
اگر بعضی چیز ها بر وفق مراد شما نبود، دیگران را سرزنش نك نید. سرزنش كردنعملی از روی ناتوانی است. اگر همة تصمیم‌‌های خود را تصمیم‌‌های درستی در نظربگیرید، بسیار آسان‌ترخواهد بود كه برای آنها احساس مسئولیت كنید!
بدانید كه چه موقع تغییر روش بدهید
هر تصمیمی كه می‌گیرید، خود را متعهد به انجام آن كنید، ولی اگر گاهی دیدید كه آن تصمیمی كه گرفته اید، به نفع شما نیست، تجدید نظر كنید و تصمیم تان را عوض كنید.حقة زندگی این است كه برای گرفتن تصمیمی غلط نگران نشوید، باید بدانید كه چهموقع آن را درست كنید.
زمان اصلاح تصمیمات ما چه موقع است؟

فایل : 34 صفحه

فرمت : Word

37900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط