مقاله کامل خاک

مقاله کامل خاک

عنوان : تعیین بافت خاک
مقدمه
بافت خاک یکی از شاخه های علم خاک شناسی است وظیفه پیش بینی اندازه گیر و کنترل فرآیند های فیزیکی که در خاک رخ می دهد را بر عهده دارد . فیزیک خاک (بافت خاک) از دو کلمه فیزیک و خاک تشکیل شده است . بافت خاک یکی از عواملی است که در رشد گیاه تاثیر فراوان دارد و تعیین کننده آن است که چه نوع گیاهی را می توان در آن کشت کرد .
هدف : تشخیص بافت خاک از طریق حس لامسه
روش لمسی
1) تعیین بافت خاک به روش لمسی :
در روش فوق برای تعیین بافت خاک، چون با دست و لمس کردن خاکها با دو انگشت (شست و سبابه) صورت می گیرد به اصطلاح روش لمسی می گویند. در این روش از خاک، گل یا خمیری که به حداکثر چسبندگی رسیده باشد تهیه کرده و آنرا بین دو انگشت دست قرار داده و خصوصیاتی نظیر زبری، نرمی، وجود ذرات شن، حالت چسبندگی یا لوله شدن، تشکیل نوار و شکل پذیری و … را مورد بررسی قرار می دهند. به طور مثال اگر طول نوار تهیه شده از خاک مربوطه، کمتر از یک اینچ باشد بافت خاک Loam نامیده می شود و اگر طول نوار تهیه شده بین یک تا دو اینچ

فایل : 15 صفحه

فرمت : Word

26500 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط