مقاله کامل ایمن سازی کودکان در شرایط بحران 19-COVID

مقاله کامل ایمن سازی کودکان در شرایط بحران 19-COVID

ایمن سازی کودکان در شرایط بحران 19-COVID
چكيده
بیماری کووید 19 بر بسیاری از فعالیتهای بهداشتی اثرگذار بوده که ایمن‌سازی نیز از این موارد است.بیتوجهی به ایمن‌سازی کودکان و افت پوشش ایمن‌سازی در شرایطی که سیستم شبکه بهداشت ودرمان کشور درگیر مقابله با کووید 19 هستند، ممکن است کشور را همزمان درگیر بیماریهایقابلپیشگیری با واکسن نموده و خطر شیوع سراسری سایر بیماریهای واگیر را به دنبال داشته باشد.
بیم آن میرود که با سهلانگاری خانوادهها درباره ایمن‌سازی کودکان نهتنها دستاوردهای گذشتهکشور در این زمینه ضایع شود، بلکه در کنار همهگیری کرونا، شاهد همهگیری بیماریهای واگیردیگری همچون فلج اطفال و سرخک نیز باشیم. خوشبختانه خدمات ایمن‌سازی در این شرایط فراگیریبیماری کووید 19 همچنان برقرار بوده و ارائه خدمت به مردم عزیز کشور با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام می شود. بنابراین امیدواریم شاهد حفظ و ارتقاء پوشش ایمن سازی در کشور باشیم.
كلمات كليدي : بحران کرونا ویروس ایمن سازی، بیماری های قابل پیشگیری با واکسن
سردبير محترم
19-COVID بیماری عفونی ناشی از سویه جدید ویروس کرونا است (2-SARS-CoV) که در دسامبر 2019 در ووهان چین برای اولین بار گزارش شد. کرونا ویروس ها خانواده ای از ویروس ها هستند که باعث بیماری هایی مانند سرماخوردگی، MERS )سندرم تنفسی خاورمیانه،SARS(سندرم تنفسی حاد شدید) و موارد مشابه می شوند. ویروس های کرونا معمولاً علائم تنفسی ایجاد می کنند. این بیماری می تواند از طریق قطرات کوچک بینی یا دهان به انسان منتقل شود که در صورت
سرفه یا بازدم فرد مبتلا به 19-COVID و در تماس انسان دیگر با قطره به طور مستقیم یا از طریق اشیا می تواند گسترش یابد. پروتکل های ارائه شده جهت کاهش انتشار بیماری شامل محدودیت سفر، قرنطینه و حذف انتقال خاموش در جامعه با استفاده از کاهش تماس بین فردی (افزایش رفتارهای موثر بهداشتی) و رعایت فاصله اجتماعی بوده است.
سازمان جهانی بهداشت پوشش واکسیناسیون جهانی، نسبت کودکان جهان که واکسن های توصیه شده را دریافت می کنند، را در چند سال گذشته ثابت اعلام کرده است. پوشش ایمن سازی هموفیلوس آنفلوآنزای تیپ ب 72 درصد، هپاتیت ب 85 درصد، سرخک 85 درصد، فلج اطفال 86 درصد، سرخجه 71 درصد و ثلاث (دیفتری، کزاز و سیاه سرفه)85 درصدبرآورد شده است.

فایل : 6 صفحه

فرمت : Word

37900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط