مقاله در مورد سیستم حسابداری مخابرات

مقاله در مورد سیستم حسابداری مخابرات

عنوان تحقیق :
سیستم حسابداری مخابرات
استاد مربوطه :
دکتر ستاری
تهیهو تنظیم :
الناز غنی زاده
زمستان 93

فهرست مطالب
بیان مسئله : 6
پیشینه تحقیق 8
درآمد 12
هزینه 13
دفترکل 15
دفترمعین 16
تنخواه گردان : 20
تنخواه گردان حسابداری : 20
تنخواه گردان پرداخت : 20
گردش کار در واحد دارنده تنخواه گردان 21
پرداختهای پرسنلی : 26
هزینه حقوق ثابت «مبنا » 27
فوق العاده شغل : 28
هزینه سنوات و ترمیم : 28
مزایای برجستگی : 29
حق جذب : 29
هزینه مزایای شغلی و مزایای بر جستگی : 30
نوبت کاری : 31
فوق العاده نوبت کاری ( شیفت ) 31
سختی کار : 32
تبصره : 32
حق رانندگی 33
ایاب وذهاب 33
خواروبار یا جیره نقدی 34
پول لباس 34
اضافه کاری : 34
کمک هزینه بیمارستانی 35
کمک هزینه مهد کودک 35
حقوق مبنا و نظام هماهنگی 36
شرایط پرداخت طول راهی 36
حق سنگینی 36
تسهیلات زندگی و بد ی آب و هوا 36
حق رانندگی 39
توقف یا عدم توقف 39
ماموریت آموزشی 39
پاداش پایان خدمت 40
کارکنان با مدرک فوق دپیلم 42
کارکنان با مدرک تحصیلی لیسانس 43
طبقات دارائی ثابت و کدینگ آن ها در سیستم دارائی ثابت و در سیستم حسابداری مالی: 44
فرآیند خرید دارائی ثابت از مرحله خرید تا مرحله بهره برداری همراه با ثبت ها و فرم های مورد استفاده: 45
استهلاک دارائی ثابت و مبنای محاسبه آن : 48
چگونگی فروش دارائی ثابت و کنار گذاری آنها به همراه ثبت حسابداری آن: 49
اهداء دارائی ثابت و ثبت حسابداری مربوط به آن : 52
معاوضه دارائی ثابت و ثبت حسابداری آن : 54
نحوه الحاق به دارائی ثابت و ثبت حسابداری آن : 54
چگونگی ارزیابی دارائی ثابت و ثبت های تجدید ارزیابی : 54
نحوه گزارشگری دارائی های ثابت در صورت های مالی : 55
چگونگی نحوه ثبت یک سند حسابداری در سیستم دارائی های ثابت : 57
نتایج 60
بیان مسئله :
بی گمان ارتباطات به عنوان مهم ترین وزیر بنایی ترین عامل درتوسعه اجتماعی ، اقتصادی وفرهنگی جوامع ، جایگاهی ویژه و انکار ناپذیر درفعالیت های انسان درقرن ارتباطات واطلاعات دارد . این جایگاه ویژه از این حقیقت ناشی می گردد که امروزه هر نوع برنامه ریزی وتصمیم گیری بدون به کارگیری ارتباطات و اطلاعات وسازماندهی آنها بر مبنای فناوری جدید به معنی عقب ماندن و دورافتادن از جامعه جهانی و کاروان پرشتاب علم و فرهنگ خواهد بود . بدون تردید جوامعی که امروزه با استفاده از ابزارهای ارتباطی همواره تلاش دارند به کسب اطلاعات وآگاهی از جهان اطراف ونیز به روز کردن اطلاعات خود بپردازند ، قطعا شرایط بهتر و مناسب تر ی برای شهروندان آن جامعه درآینده ای نه چندان دور متصور خواهد بود . پس به جرأت می توان گفت درعصر حاضر ، اطلاعات و ارتباطات به منزله یک سرمایه ملی وپشتوانه ای برای توسعه همه جانبه واستقلال و خودکفایی کشورها محسوب می گردد .
با نگاهی گذرا برفعالیت های صورت گرفته در عرصه اطلاعات و ارتباطات درسالهای پس از پیروزی انقلاب ، با افتخار می توان گفت که ارتباطات با شتابی روبه رشد درحال گسترش درجای جای کشور پهناورمان می باشد و مجموعه اقدامات وفعالیت های این
گستره اعم از توسعه مراکز مخابراتی درروستاهای محروم و دورافتاده ، گسترش شبکه فیبر نوری به عنوان زیر بنای ارتباطات و توسعه همه جانبه ، توسعه ارتباطات بین شهری و بین الملل ، سبکه های اطلاع رسانی و اینترنت ، تلفن همراه وماهواره ای ، جایگزینی وتبدیل مراکز تلفن آنالوگ به دیجیتال ، نوآوری های داخلی درعرصه تولید سخت افزار و نرم افزار موردنیاز ارتباطات ، افزایش قابل توجه نیروهای تحصیل کرده ومتخصص داخلی ، همه و همه نوید بخش آینده ای روشن برای میهن عزیزمان وشهروندان آن می باشد ، هر چند که تمام این تلاش ها وپیشرفت ها نباید مارا از شکاف قابل توجه به وجودآمده دراین عرصه بین ما و کشورهای پیشگام درارتباطات واطلاعات که محصول قرن ها استعمار و استبداد می باشد ، غافل سازد وامید است با تلاش مضاعف جوانان متخصص این سرزمین درآینده ما نیز به یکی از قطب های ارتباطات و اطلاعات تبدلی شویم که اگر باور داشته باشیم ،آن روز چندان دورنخواهد بود .
پیشینه تحقیق
طبق اسناد موجود درسال 1269 هجری شمسی اولین خط تلفنی درایران بین دو ایستگاه ماشین دودی تهران و شهرری توسط یک شرکت بلژیکی دایرشد . بعد ازآن به تدریج درتهران و بعضی از شهرهای بزرگ امکانات مخابراتی اندکی ایجاد گردید . درسال 1305 اولین مرکز مغناطیسی ایران با ظرفیت 1350 شماره درتهران دایر گردید که درسال های بعد ظرفیت آن به 2000 شماره افزایش یافت . درسال 1313 شرکت سهامی تلفن ایران با سرمایه اولیه 15002000 ریال زیر نظر وزارت پست و تلگراف شروع به کار نمود . درپایان این سال جمعا در67 شهر 5399 تلفن مغناطیسی مشغول به کار بود . درسال 1318 اولین مرکز تلفن خودکار ایران باظرفیت 6000 شماره درمرکز تلفن اکباتان تهران نصب و به بهره برداری رسید
درمرند برای اولین بار درسال 1330 یک خط تلفن به وسیله خط فیزیکی از طریق مخابرات تبریز دایر گردید . ارتباط این خط تلفن از طریق کاربر تبریز برقرار می گردید . درسال 1336 ، ارتباط تلفنی به 20 خط تلفن مغناطیسی افزایش پیداکرد که
این خطوط تلفن عموما دراختیار ادارات مهم بوده است . تعداد خطوط تلفن مغناطیسی درمرند درسال 1350 به 300 شماره تلفن و درسال 1359 به 600 شماره تلفن افزایش یافت .
اولین مرکز تلفن خودکار درسال 1361 با نصب وراه اندازی 3500 شماره تلفن از نوع EMD یاآنالوگ شروع به کارنمود وازآن تاریخ به بعد تحولات شگرفی درمخابرات مرند وتوابع صورت گرفته است که ازآن جمله می توان به نصب 40000 مشترک ثابت درمرند ، 28594 تلفن درتوابع مرند ، دایری 8032 تلفن همراه ، احداث صدها کیلومتر فیبرنوری برای ایجاد ارتباط بین شهری وبین الملل مرند و توابع ، گسترش خدمات مخابراتی به 100% توابع ، ایجاد امکانات ارتباط مشترکین با شبکه های اطلاع رسانی جهانی و اینترنت ودایری مشترکین دیجیتال یا ISDN اشاره نمود.
فصل اول
درآمدها
هزینه ها
درآمد
درآمد ، بهای تمام شده کالای فروش رفته ، خدمات انجام شده برای مشتریان وعواید ناشی از استفاده دیگران از اموال وحقوق یک واحد تجاری است که به تحصیل وجه نقد ، افزایش سایر داراییها و یا کاهش بدهیهای یک واحد تچاری منجر می شود .
درآمدها دراداره مخابرات عبارتند از :
درآمدی که از تلفن ثابت وبه صورت قبض به دست می آید .
درآمدی که از تلفن همراه و به صورت قبض به دست می آید .
درآمد از تلفن همگانی : که تلفن های همگانی دو نوع هستند : سکه ای –کارتی
کارتی : مخابرات کارت تلفن می فروشد .
اجاره کانال
اجاره سال ورزش : سالن ورزش – مخابران طی آگهی ، اجاره داده می شود .

فایل : 59 صفحه

فرمت : Word

37900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط