مقاله درباره کولر خودرو

مقاله درباره کولر خودرو

دانشگاه علمی و کاربردی ذوب آهن اردبیل
رشته ساخت و تولید
عنوان :
کولر خودرو
استاد راهنما :
طاهر قرآن نویس
تهیه و تنظیم :
سید ابراهیم مدرسی
بهار 93
/
تقدیم به پدر عزیزم
که وجودش تکیه گاه امن من و سخنانش روشنگر راه من و زندگی ام حاصل جوانی اوست و با ایثار و گذشت تمام مصائب و مشکلات زندگی را به دوش کشیده تا میوه باغ زندگی اش ثمر بخشد.
تقدیم به تو نازنینم مادر
در تنهاترین لحظات زندگی در اوج غربت، اسم مقدس تو در ذهنم شعله ور می گردد و نام تو آرامش دهنده فکر خسته و تن رنجور من است. با تو بودن یعنی بهشت را زیر پا گذاشتن، در کنار تو و با دعایت تو می توان در اوج آسمان پرواز کرد و کمترین چیز در برابر نامت، وجودت و فداکاریت بهشت است و بهشت است و بهشت.
چون هستی من از هستی اوست تا هستم و هست دارمش دوست
قدردانی و سپاس
پروردگار متعال را شاکر و سپاسگذاریم که توانستیم این مرحله از تحصیل را با راهنمایی های اساتید بزرگوارمان به پایان برسانیم.
بر خود لازم می دانیم که از استاد راهنمای ارجمندمان جناب دکتر رضا پیل افکن که با راهنمایی های دقیق و ارزنده خویش در طول تحصیل و اجرای این پروژه همواره مارا یاری نموده و حق استادی را بر ما تمام کردند سپاسگذاری کنیم.
فهرست مطالب
فصل اول
کلیات
مقدمه
در عصر حاضر ديگر وجود كولر در اتومبيل به‌عنوان يك وسيله لوكس تلقي نمي‌شود بلكه كولر اتومبيل به عنوان ضرورتي مطرح مي‌گردد كه ضامن استفاده از اتومبيل توام با امنيت و آرامش خاطر است.
احتياجي به توضيح نيست كه هنگامي كه اتومبيل شما مجهز به كولر باشد، مي‌توانيد با اعصاب آرامتر و راحت‌تر به رانندگي بپردازيد. زيرا هرگز گرماي طاقت فرسا، گازهاي خطرناك، گرد و غبار و سر و صدا به داخل اتومبيل شما راه نخواهد يافت.سيستم كولر اتومبيل در واقع از مجموعه قطعاتي تشكيل شده است كه پس از نصب برروي اتومبيل، براي فضاي داخل كابين توليد برودت دلخواه را مي‌نمايند. كولر اتومبيل با كاهش حرارت و رطوبت داخل كابين به ما كمك مي‌نمايد تا رانندگي راحت‌تري داشته و در طول مسير از آرامش كافي برخوردار باشيم.
چون در موتور عمل احتراق صورت مي گيرد بنابراين درقطعات داخل موتور اتومبيل حرارت توليد مي شود و اگراين حرارت به وسيله دستگاه خنك كننده گرفته نشود، باعث خسارات زيادي مي گردد و از طرفي كمبود حرارت نيز
باعث خرابي موتور خواهد شد پس موتور بايد هميشه داراي حرارت متعادل باشد. بهترين حرارت براي موتور 8/73 الي 82 درجه سانتي گراد (65 الي182 درجه فارنهايت) است.انواع دستگاههاي خنك كننده عبارتند از:
دستگاه خنك كننده مستقيم، كه كليه دستگاه با هوا خنك مي شود.
دستگاه خنك كننده غير مستقيم، كه كليه دستگاه با آب خنك مي شودو داراي رادياتور مي باشند.
در عصر حاضر دیگر وجود کولر در اتومبیل به عنوان یک وسیله لوکس تلقی نمی‌شود بلکه کولر اتومبیل به عنوان ضرورتی مطرح می‌گردد که ضامن استفاده از اتومبیل توام با امنیت و آرامش خاطر است. احتیاجی به توضیح نیست که هنگامی که اتومبیل شما مجهز به کولر باشد، می‌توانید با اعصاب آرامتر و راحت‌تر به رانندگی بپردازید. زیرا هرگز گرمای طاقت فرسا، گازهای خطرناک، گرد و غبار و سر و صدا به داخل اتومبیل شما راه نخواهد یافت. سیستم کولر اتومبیل در واقع از مجموعه قطعاتی تشکیل شده است که پس از نصب برروی اتومبیل، برای فضای داخل کابین تولید برودت دلخواه را می‌نمایند.
کولر اتومبیل با کاهش حرارت و رطوبت داخل کابین به ما کمک می‌نماید تا رانندگی راحت تری داشته و در طول مسیر از آرامش کافی برخوردار باشیم.
کليات سيستم کولر
کولر تراکمی يکی از انواع سيستمهای تهويه جهت ايجاد سرمايش می باشد و اصول آن بر اساس سرمايش ايجاد شده از تغيير فاز مايع به گاز يک نوع مبرد در فشار و دمای خاص می باشد. مطابق شکل زير شامل سيکل تراکمی دارای قسمتهای اصلی زير می باشد:
کمپرسور : کمپرسور بخشی از مدار سيکل تراکمی است که مبرد را درمدار کولر به گردش در می آورد و باعث افزايش فشار آن ميگردد.
کندانسور: کندانسور يک مبدل حرارتی می باشد که حرارت مبرد را گرفته و به محيط بيرون منتقل می‌کند .
اواپراتور: اواپراتور يک مبدل حرارتی است که حرارت را از محيط اطراف خود جذب می کند و باعث خنک شدن محيط می شود.
شير انبساط: شير حرارتی قابل تنظيمی است که قبل از ورود مايع به اواپراتور

فایل : 83 صفحه

فرمت : Word

35900 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط