كارآفريني توليد الكل از خرما

كارآفريني توليد الكل از خرما

پيشگفتار
كارآفريني عبارت است از (مهندسي مثلث دانش ـ روش ـ ابزار ـ ) . مديران متعارف مي كوشند در درون يك مثلث قبلاً تشكيل شده فعاليت كنند  ، اما كار آفرينان مي كوشند ابعاد  مثلث فناوري را تغيير دهند و مثلث فن آوري به ندرت قابل انقباض است ، جز در مواردي كه روشها ممكن است سير انحطاطي پيدا كنند كه ضلع روش كوچك مي شود – مثلث فناوري – و بنابراين توانمندي فناوري كاهش مي يابد  . در عموم موارد بعد دانش يا ابزار رو به گسترش است بنابراين مساحت مثلث را افزايش مي دهد و مساحت مثلث شاخص گسترش فنّاوري است  . كار آفرين مديري است که  علاوه بر داشتن دانش  (يا بينش ) و تجربه ، نوآور نيز هست و اين نوآوري خطر پذيري دارد . جهاني شدن بازارها ، تشويق و پشتيباني از كار آفريني در كشورها را به عنوان امري ضروري ساخته است . ايجاد مركز و جايگاهي براي كارآفرينان كه منابع توليد ثروت اند به سود جامعه است . ايجاد اين مراكز ، انتقال فنّاوري از دانشگاها به بازار و استخدام دانشجويان خالق ايده است كه به اين سبب ايجاد اين مراكز براي دانشگاهيان نيز سودمند است  . يكي از ضرورت هاي ايجاد دانشگاه كار آفرين ايجاد سرمايه است . كار آفرينان براي عملي ساختن ايده هاي خود با مشكل مواجهند . از يك سو ، سرمايه داران بزرگ فرصت شنيدن ايده هاي كار آفرينان و پرداختن به كار هاي كوچك را ندارند و از سوي ديگر سرمايه هاي خود را صرف پروژه هاي كلان مي نمايند در نتيجه وجود دانشگاه كه نقش مركز پشتيباني از كار آفريني را به عنوان پل ارتباطي بين كارآفرينان و سرمايه داران ايجاد مي كند ، ضروري است . (اكبري ، 1380 ) معتقد است كه به رغم آنكه برخي از صاحبنظرآن معتقدند كار آفريني با آموزش مستقيم حاصل نمي شود و بايد به روش پرورشي كار آفرينان را تربيت كرد . اما هيچ كس منكر اين مطالب نيست كه استفاده از فنّآوريهاي نو وايجاد كسب و كار جديد بدون آموزش و پژوهش در عمل دست نيافتني است .  با مراجعه به اطلاعات موجود دربارة افزايش رشته هاي دانشگاهي ، كار آفريني در كشور هاي توسعه يافته و در حال توسعه ، اهميت نظام آموزشي و پژوهشي در توسعة كار آفريني و تربيت كارآفرينان بيشتر مشخص مي شود . به عبارت ديگر ارتباط مستقيمي بين پيشرفت فنّاوري و ضرورت آموزش كارآفرينان وجود دارد .
فصل اول :
( كليات موضوع )
الف : مقدمه
خرما از محصولات عمده كشارزي ايران است و حدود 60 درصد وزن خشك آنرا قند تشكيل مي دهد. مناطق عمده كشت خرما در ايران استانهاي خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سيستان بلوچستان، فارس، كرمان مي باشد. ميزان توليد خرما در كشور در سال 1376، 877 هزار تن بوده است. بدليل نامرغوب بودن حدود 30 درصد خرماي توليد شده در كشور مستقيماً جذب بازار مصرف نمي شود و مي بايست در واحدهاي صنايع تبديلي و فرآوري تبديل به فرآورده هاي با ارزش شود. اين فرآورده ها به دو بخش تخميري و غير تخميري تقسيم بندي مي شود. از آنجاكه خرما حاوي درصد زيادي قند است لذا به عنوان منبع كربني در فرايندهاي تخميري استفاده مي شود.
ب: تعریف و تشریح موضوع تحقیق
بيان مسئله
توليد الكل از خرما
روش تحقيق
روش اين تحقيق طوري تنظيم شده كه در آن پس از بررسي به بيان مساله ، تجربيات فرهنگي ، نقاط قوت و ضعف ، نحوه تبليغات و بازار يابي و توجيه اقتصادي طرح مفهوم كلي را بگيريم .
نظريات كارآفرين
الف : با در نظر گرفتن تجربيات فرهنگي و دوران كودكي ، خود را براي كارآفريني چگونه ارزيابي مي كنيد ؟
از آنجا كه دوران كودكي دوراني است كه كودك هميشه داراي تصورات خيالي و رؤيائي ميباشد و اكثرا در مورد شغلهاي آينده خود به خيال پردازي مي پردازند من نيز در دوران كودكي با وجود دختر بودن هميشه در فكر كار و كسب مناسبي براي آينده خويش بوده ام . هميشه در فكر اين بودم كه بعد از اتمام تحصيلات با كمك والدينم دست به كاري بزنم و براي خويش كسب و كاري مناسب فراهم كنم و تمامي دوستان دوران كودكيم را استخدام كنم و هر كدام را با توجه به تخصصي كه دارند به كاري بگمارم .
ب : نقاط قوت و ضعف خود را براي كارآفريني بنويسيد ، چگونه مي توانيد نقاط ضعف را بر طرف نمائيد ؟
بنده با بررسي و ارزيابي خويش دريافتم كه تفكرات ذهني و خصوصيات اخلاقي اينجانب براي ايجاد كارآفريني مناسب و ايده آل مي باشد و از آنجا كه انساني منظبط و فعال مي باشم مي توانم در اين امر موفق باشم ولي از آنجا كه انساني كمرو و خجالتي مي باشم فكر مي كنم كه در امر مديريت داراي نقاط ضعف باشم و همين امر مي تواند تاثير نامطلوبي در روند پيشرفت اينجانب در امر كارآفريني داشته باشد ولي ميتوان اعتماد به نفس و اجتماعي گشتن شروع كرد و با وارد شدن به بازار كسب و كار و به اصطلاح بازاري شدن و كسب تجربيات لازم در امر مديريت اين نقص را كه خيلي مهم مي باشد را برطرف كرد .
ج : اهداف پروژه
ایجاد اشتغالزایی
عدم وابستگی
بهبود رونق اقتصادی
درآمد برای فرد
عدم فقر و بیکاری

فایل : 40 صفحه

فرمت : Word

35000 تومان – خرید
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کاربر گرامی، در این وب سایت تا حد امکان سعی کرده ایم تمام مقالات را با نام پدیدآورندگان آن منتشر کنیم، لذا خواهشمندیم در صورتی که به هر دلیلی تمایلی به انتشار مقاله خود در ارتیکل فارسی را ندارید با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

مقالات مرتبط